THEPOWERGAME
Περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (pl) στην Ελλάδα σε σχέση με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο βλέπει ο Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ, πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς. Μιλά στο powegame.gr για τη διαπραγματευτική δύναμη της Lidl ώστε να πετυχαίνει συμφέρουσες τιμές και το ισχυρό συγκριτικό της πλεονέκτημα, ως ο μόνος discounter της ελληνικής αγοράς, σε μια εποχή που οι καταναλωτές στρέφονται στα προϊόντα pl για να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια.
Μοιράζεται το όραμά του η Lidl να γίνει η πρώτη επιλογή για τους καταναλωτές, το οποίο θέτει σαφή κατεύθυνση στη στρατηγική της εταιρείας που διαθέτει χαρτοφυλάκιο προϊόντων pl που αντιστοιχεί στο 70% της γκάμας της και στο 80% του τζίρου της. Σύμφωνα με εσωτερικές έρευνες που επικαλείται ο κ. Μπραντενμπούργκερ η Lidl είναι τουλάχιστον 10% φθηνότερη σε σχέση με τα υπόλοιπα σούπερ μάρκετ, σε πάνω από 200 προϊόντα βασικής ανάγκης.
Πώς αποτυπώνεται στα μερίδια αγοράς και στον ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων της Lidl Ελλάς η στροφή των καταναλωτών στα εκπτωτικά και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας;
Οι δύσκολες συγκυρίες των τελευταίων χρόνων, από την οικονομική κρίση μέχρι την πανδημία και φυσικά την πρόσφατη ενεργειακή κρίση και τον υψηλό πληθωρισμό, είχαν ουσιαστικές επιπτώσεις στην καθημερινότητα της Ελληνίδας και του Έλληνα καταναλωτή. Άλλαξε συνήθειες και προτεραιότητες, έγινε πιο ευαίσθητος απέναντι στις τιμές και εκπαιδεύτηκε στη λογική του βέλτιστου κόστους ως προς το όφελος. Γι’ αυτό και στράφηκε περισσότερο σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπως έχουμε παρατηρήσει και εμείς εσωτερικά. Αξίζει να τονίσουμε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2023 το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έφτασε στο 25,4%, σύμφωνα με την έρευνα της NielsenIQ. Αυτό αποδεικνύει ότι οι καταναλωτές έχουν καταλάβει ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας προσφέρουν εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής.
Ποιο είναι το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο χαρτοφυλάκιο της Lidl και στον τζίρο της;
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας μας εκτείνονται σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες και αντιστοιχούν στο 70% του συνόλου της γκάμας των προϊόντων μας, ενώ ισοδυναμούν περίπου με το 80% του τζίρου μας. Εμπλουτίζουμε συνεχώς την γκάμα μας, δίνουμε τη δυνατότητα στους καταναλωτές να επιλέξουν ανάμεσα σε αγαπημένες μάρκες και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αδιαπραγμάτευτης ποιότητας.
Πρόσφατα ανακοινώσατε μείωση τιμών σε 160 προϊόντα. Σε ποιες κατηγορίες ανήκουν; Αφορούν περιπτώσεις προμηθευτών που είδαν μείωση στα κόστη και άρα είναι ένα μήνυμα αποπληθωρισμού μετά τις κρίσεις;
Αξιοποιήσαμε τη διαπραγματευτική δύναμη του δικτύου μας, ώστε να πετύχουμε για μια ακόμα φορά τις πιο συμφέρουσες τιμές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Έτσι, πετύχαμε να μειώσουμε τις τιμές έως 35% σε πάνω από 160 προϊόντα απ’ όλες τις κατηγορίες food και near food. Είμαστε η μοναδική αλυσίδα που προσθέτει δυνατές προσφορές στις ήδη χαμηλότερες τιμές της αγοράς. Σύμφωνα με έρευνες που εκπονούμε εσωτερικά και σε τακτική βάση σε πάνω από 200 προϊόντα βασικής ανάγκης, προκύπτει πώς είμαστε τουλάχιστον 10% φθηνότεροι σε σχέση με τα υπόλοιπα σούπερ μάρκετ. Αλλά δεν μένουμε μόνο σε αυτό. Οι πελάτες μας επωφελούνται καθημερινά από τις πολυάριθμες επιπρόσθετες προσφορές και εκπτωτικά κουπόνια, που είναι διαθέσιμα μέσα από το πρόγραμμα πιστότητας Lidl Plus, για ακόμη μεγαλύτερη εξοικονόμηση, ύψους τουλάχιστον 30 ευρώ ανά μήνα.
Η νέα τάση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται, σύμφωνα με μελέτες, να σχετίζεται όχι μόνο με την τιμή, αλλά και με την ποιότητα. Πώς καλλιεργεί αυτήν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα προϊόντα χαμηλής τιμής η Lidl;
Είμαστε υπερήφανοι που τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας μας προέρχονται από αναγνωρισμένους, ποιοτικούς παραγωγούς και ξεχωρίζουν για τις υψηλές διατροφικές προδιαγραφές τους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η σειρά γαλακτοκομικών προϊόντων «Γάλπο» και φυσικά η σειρά τοπικών προϊόντων γεωγραφικής προέλευσης «Νώμα», που λανσάραμε πέρυσι και αποτελείται πλέον από περισσότερους από 100 κωδικούς. Ειδικά τα «Νώμα», διακρίνονται για το ιδανικό ταίριασμα της τεχνογνωσίας, της ποιότητας, της αυθεντικής παραγωγής και βέβαια της ιστορίας του τόπου προέλευσης. Προσφέρουμε διαχρονικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που συνδυάζουν με βέλτιστο τρόπο την υψηλή ποιότητα και τις καλύτερες τιμές της αγοράς.
Ειδικά στην Ελλάδα, διαπιστώνονται υψηλά περιθώρια ανάπτυξης για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, με την κατηγορία να αναπτύσσεται μεν, αλλά να διατηρεί περιορισμένο μερίδιο συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Τι κατεύθυνση δίνουν αυτές οι τάσεις στη στρατηγική της Lidl βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα;
Είναι πια ξεκάθαρο ότι η Ελληνίδα και ο Έλληνας καταναλωτής συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν διαφέρουν ποιοτικά από τα αντίστοιχα επώνυμα brands. Η τάση για έξυπνες value for money αγορές αργά αλλά σταθερά μετακινείται από τον συγκυριακό χαρακτήρα στη σταθερή επιλογή, με κριτήρια που δεν περιορίζονται στο καταναλωτικό εισόδημα. Στη Lidl Ελλάς έχουμε καταφέρει με το μοναδικό μας επιχειρηματικό μοντέλο να συνδυάσουμε την ευελιξία ενός discounter με τη σιγουριά και το κύρος μιας μεγάλης πολυεθνικής εταιρείας. Αυτό το στοιχείο προσφέρει πρόσθετη αξία και στην εμπορική μας πολιτική στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Η αλήθεια βέβαια είναι ότι έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Εμείς έχουμε ένα ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα και θα συνεχίσουμε να το αξιοποιούμε προς όφελος του καταναλωτικού κοινού. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε απλές και γρήγορες αγορές, καινοτομία στην αγοραστική εμπειρία και πάντα την καλύτερη ποιότητα στην καλύτερη τιμή. Όραμά μας, να γίνουμε η πρώτη επιλογή για τους καταναλωτές, τους επιχειρηματικούς εταίρους και τους εργαζομένους. Και αυτό το όραμα θέτει σαφή κατεύθυνση.