THEPOWERGAME
Για λίγο ακόμη στην αναμονή
Κορυφαίος υπουργός (στο οικονομικό επιτελείο) της απελθούσας κυβέρνησης δεν βάζει το χέρι του στην φωτιά για την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας από τη Fitch την ερχόμενη Παρασκευή. Και ο λόγος είναι, όπως μας είπε, ότι δεν υπάρχει στη χώρα κυβέρνηση. Μπορεί να υπάρχει η χαοτική διαφορά των 21 μονάδων έναντι του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά, όπως συνηθίζει να λέει και ο πρόεδρος της ΝΔ και πρώην πρωθυπουργός, στις 25 Ιουνίου οι κάλπες είναι άδειες. Πόσω μάλλον όταν μία τέτοια απόφαση μπορεί να καθορίσει την πορεία πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ για επενδύσεις στη χώρα. Εν αναμονή βρίσκεται και ο Γιάννος Κοντόπουλος από την ΕΧΑΕ, αφού ο MSCI έχει διαμηνύσει ότι θα στείλει το report του στη Λεωφόρο Αθηνών τέλος Ιουνίου. Η προετοιμασία έχει γίνει, όπως μαθαίνουμε, αλλά αυτό που λείπει είναι το… investment grade της χώρας.
Το «Τ» θα είναι κάτω από το «Cosmote»
-Το «Τ», δηλαδή το logo της Deutsche Telekom, δεν πρόκειται να υποκαταστήσει το «Cosmote», είπε χθες ο Μιχάλης Τσαμάζ. Ωστόσο, ο πρόεδρος του ΟΤΕ σημείωσε ότι είναι λάθος ο όμιλος ΟΤΕ να μη χρησιμοποιεί το «Τ» σε κάποιες δράσεις επικοινωνίας. Πρόκειται για ένα αναγνωρίσιμο διεθνώς όνομα και σύμβολο, το οποίο μπορεί κάλλιστα να αξιοποιείται κάτω από το logo της Cosmote. Εξάλλου, έτσι όπως προχωρούν οι αγορές ιδίων μετοχών, η συμμετοχή της Deutsche Telekom ξεπερνά το 52%, δηλαδή ασκεί τον πλήρη έλεγχο από κάθε πλευρά στη ελληνική τηλεπικοινωνιακή εταιρεία.
Το ΑΕΠ, οι επενδύσεις και η… ομελέτα της επόμενης κυβέρνησης
– Θετικά νέα αλλά και σημεία για προβληματισμό περιείχε η χθεσινή ανακοίνωση του ρυθμού ανάπτυξης της οικονομίας το α’ τρίμηνο του 2023 (2,1% σε ετήσια βάση, -0,1% σε τριμηνιαία). Τα θετικά νέα είναι ότι αν και το 2022 ο ρυθμός ανάπτυξης «έτρεξε» με σχεδόν 6%, το 2023 η ελληνική οικονομία κινείται υψηλότερα, με ώθηση από εξαγωγές αγαθών (10,6%) και επενδύσεις (8,2%). Ωστόσο, προβληματισμό προκαλεί το «λαχάνιασμα» συγκριτικά με το 4ο τρίμηνο του 2023 (εκτός από το ΑΕΠ, και οι επενδύσεις μειώθηκαν κατά -1%), αν και βεβαίως διαχρονικά το α’ τρίμηνο του έτους δεν είναι εξίσου καλό με το δ’, ενώ γενικότερα είναι ακόμη νωρίς για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα.
Σε κάθε περίπτωση, στο οικονομικό επιτελείο της απελθούσας και -κατά τα φαινόμενα- επερχόμενης κυβέρνησης αναγνωρίζουν ότι το rebound της οικονομίας μετά τη 10ετή οικονομική κρίση και τον Covid δείχνει να εξαντλεί τα όριά του και πλέον απαιτούνται τολμηρές πολιτικές και δομικές μεταρρυθμίσεις για την προσέλκυση νέων επενδύσεων, με την αυτονόητη αξιοποίηση και των διαθέσιμων χρηματοδοτικών προγραμμάτων. Σε απλά ελληνικά: το νέο οικονομικό επιτελείο θα χρειαστεί να σπάσει αυγά για να κάνει ομελέτα.
Μεγαλώνει το Mr and Mrs White Paros
– Το 2024 αναμένεται η Briq Properties να ολοκληρώσει στην Πάρο την επέκταση του ξενοδοχείου Mr and Mrs White Paros. Η εταιρεία πρόκειται να κατασκευάσει σε όμορο οικόπεδο συγκρότημα 12 σουιτών, αυξάνοντας έτσι τη δυναμικότητα του ξενοδοχείου σε 61 δωμάτια και σουίτες. Η αξία της συναλλαγής αγγίζει το 1,1 εκατ. ευρώ και το ποσό θα καταβληθεί σταδιακά έως την ολοκλήρωση του έργου.
Η απόλυση στην ΕΤΑΔ
– Προ ημερών κυκλοφορούσαν πληροφορίες ότι στην ΕΤΑΔ πραγματοποιείται μπαράζ απολύσεων, με την κυριότερη απ’ όλες να αφορά την απομάκρυνση του διευθυντή Ανθρώπινου Δυναμικού (HR), αλλά και των στενών του συνεργατών. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η ΕΤΑΔ θα προχωρούσε άμεσα και σε άλλες απολύσεις εργαζομένων, οι οποίοι προσλήφθηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ. Το powergame.gr επικοινώνησε με την ΕΤΑΔ, η οποία απάντησε σχετικά με την απόλυση του διευθυντή Ανθρώπινου Δυναμικού (HR), τονίζοντας ότι πρόκειται για μεμονωμένη απόφαση-ενέργεια, με γνώμονα την εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας. Προσθέτοντας ότι η απόφαση αυτή δεν αφορά κανένα άλλο στέλεχος της ίδιας μονάδας, καθώς όλα τα στελέχη/συνεργάτες συνεχίζουν να ασκούν κανονικά -μηδενός εξαιρουμένου- τον ρόλο και τα καθήκοντά τους. Τέλος, διέψευσε κατηγορηματικά τις πληροφορίες που έκαναν λόγο για περαιτέρω απολύσεις εργαζομένων.
Κινητικότητα στα small caps του ΧΑ
– Οι εισηγμένες των μικρότερων κεφαλαιοποιήσεων θέλουν κομμάτι από την πίτα της ανόδου, διεκδικώντας τη δική τους συμμετοχή στο πάρτι του ΧΑ. Το τελευταίο διάστημα και μετά τις εκλογές της 21ης Μαΐου παρατηρείται κινητικότητα στα small caps. Εκεί που καθημερινά πραγματοποιούσαν συναλλαγές μερικών εκατοντάδων τεμαχίων, αυτές έχουν… αυγατίσει σε… μερικές χιλιάδες κομμάτια. Πέρα από αυτό, παρατηρείται μεγάλη κινητικότητα και εκ μέρους των ιδιοκτητών να επικοινωνήσουν την πορεία των επιχειρήσεών τους, διοργανώνοντας συναντήσεις με αναλυτές ή conference calls, που είναι πιο διαδεδομένα, τη στιγμή που έχουν ξεκινήσει και πάλι, έπειτα από ένα μακρύ διάστημα αποχής λόγω covid, οι παρουσιάσεις στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών. Στο πλαίσιο αυτό, οι εισηγμένες πραγματοποιούν ανοίγματα σε επενδυτές και αναλυτές.
– Ήδη πολλές από αυτές στέλνουν mails και προσκλήσεις στις χρηματιστηριακές εταιρείες για παρουσιάσεις, κάτι το οποίο δεν ήταν τόσο σύνηθες κατά το παρελθόν. Κρι Κρι, Πλαστικά Θράκης, οι θυγατρικές του ομίλου Βιοχάλκο, η Τεχνική Ολυμπιακή, η Quest, η Entersoft, η Ideal, είναι μόλις μερικές από τις εταιρείες που σπεύδουν να έχουν διαρκή επικοινωνία με την αγορά και τους αναλυτές. Την ίδια στιγμή, στο ταμπλό παρατηρούνται κινήσεις και ενδιαφέρον για τις μετοχές, εξέλιξη που πιστοποιείται από την αύξηση των συναλλαγών. Χαρακτηριστικά, η Ρεβόιλ, εταιρεία πετρελαιοειδών, βλέπει τις συναλλαγές της να έχουν ενισχυθεί από τις 3 χιλιάδες κομμάτια σε 38 χιλιάδες. Οι Ευρωσύμβουλοι από τη Θεσσαλονίκη δεν έχουν δει να πέφτουν οι συναλλαγές τους κάτω από τις 20 χιλιάδες μετοχές από τις 26 Μαΐου. Οι συναλλαγές της Ελινόιλ έχουν ανεβάσει στροφές και κινούνται πλέον πάνω από τις 10 χιλιάδες, όταν μέσα στη χρονιά υπήρχαν και μέρες που διακινούσε… 500 τεμάχια την ημέρα. Το ίδιο και για τη Βιοκαρπέτ, που διακινεί πλέον πάνω από 15 χιλιάδες τεμάχια, όταν έκανε λιγότερα και από 1.000 μέσα στη χρονιά.
Η Bosch και η οδική ασφάλεια
– Η αυτοκίνηση είναι ο σκληρός πυρήνας της βιομηχανίας Bosch. Εισφέρει τα 52,6 δισ. από τα 88,2 δισ. ευρώ του κύκλου εργασιών του ομίλου. Αν και στην Ελλάδα το μερίδιο της αυτοκίνησης είναι σχετικά περιορισμένο, ήτοι 46 εκατ. ευρώ στα 245,9 εκατ. ευρώ συνολικών πωλήσεων, η Bosch Ελλάδας (Robert Bosch Α.Ε.) προωθεί τις τεχνολογίες της μαμάς εταιρείας και εμπλέκεται στα θέματα οδικής ασφάλειας. Έτσι, χτίζει συνεργασία με το Ινστιτούτο «Πάνος Μυλωνάς» για την ενημέρωση των οδηγών γύρω από τα συστήματα Advanced Driver Assistance Systems – ADAS, που μπορούν να συμβάλουν δραστικά στη μείωση των τροχαίων συμβάντων. Η πρόβλεψη είναι ότι αυτά τα συστήματα μπορούν να αποτρέψουν 25.000 θανάτους και 141.000 σοβαρούς τραυματισμούς σε ολόκληρη την ΕΕ τα επόμενα 15 χρόνια.