THEPOWERGAME
«Το τελευταίο μίλι στην Ελλάδα, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, δέχτηκε τεράστια πίεση από τη μεταστροφή της καταναλωτικής συμπεριφοράς κατά τη διάρκεια της πανδημίας», επισημαίνει ο κ. Eser Sezek, αντιπρόεδρος Υπηρεσιών Εδάφους (Ground Operations) για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, το Ισραήλ και την Τουρκία στον αμερικανικό κολοσσό των ταχυμεταφορών FedEX Express, μέλος του ομίλου της FedEx. «Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου η Ελλάδα σημείωσε μια εκπληκτική αύξηση 77% της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C (σ.σ.: από επιχειρήσεις προς πελάτες λιανικής), οδηγώντας την πορεία ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη».
Οι εγχώριοι και οι διεθνείς όμιλοι των ταχυμεταφορών ανέβηκαν σε αυτό το μεγάλο κύμα που έφερε η πανδημία και με σειρά επενδύσεων επιχειρούν να προσελκύσουν μικρούς και μεγάλους πελάτες, που θέλουν να δουν τα προϊόντα τους να φτάνουν σε χρόνο-ρεκόρ σε όλες τις γωνιές του πλανήτη. Η FedEX προχώρησε πρόσφατα σε μια μεγάλη επένδυση στη Νοβάρα της Ιταλίας, που προσεγγίζει τα 70 εκατ. ευρώ με στόχο να δημιουργήσει μια πύλη «μεταξύ της Ιταλίας και των μεγάλων αγορών σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας».
Ο κ. Sezek υποστηρίζει πως «οι επενδύσεις της FedEx στην Ευρώπη έρχονται να στηρίξουν το ευρωπαϊκό τοπίο και σίγουρα οι μεσογειακές χώρες βρίσκονται στη λίστα λόγω των στρατηγικών τους τοποθεσιών. Η συνδυασμένη οικονομία της περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, του Ισραήλ και της Τουρκίας κατατάσσεται ως η 14η μεγαλύτερη στον κόσμο, με οικονομία 1,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Είναι μια περιοχή με μεγάλη σημασία στους χάρτες των μελλοντικών επενδύσεών μας, καθώς αναβαθμίζουμε συνεχώς την τεχνολογία και τα συστήματα στους κύριους σταθμούς μας».
Ανακοινώσατε νέες υπηρεσίες, όπως τη δυνατότητα παράδοσης την «επόμενη ημέρα» στις ΗΠΑ. Ποια είναι τα νέα σχέδια της FedEx και πώς πιστεύετε ότι μια εταιρεία ταχυμεταφορών μπορεί να βοηθήσει τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις;
Το σχέδιό μας είναι να εξελιχθούμε για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες της αγοράς. Το δυναμικό τοπικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο τοπίο απαιτεί υψηλό βαθμό ευελιξίας και η FedEx, με την ανάπτυξη και την τεχνογνωσία της, το καταφέρνει.
Πολύ πρόσφατα αναβαθμίσαμε την υπηρεσία express δεμάτων προς τις ΗΠΑ για να φτάσουμε στις πόλεις της Ανατολικής Ακτής σε μία μόνο ημέρα, για πρώτη φορά. Οι τοπικές επιχειρήσεις μπορούν να προσεγγίσουν πελάτες σε όλη την ανατολική ακτή των ΗΠΑ σε μία μόνο ημέρα και είναι πλέον σε θέση να ανταγωνιστούν εγχώριες εταιρείες των ΗΠΑ και να επεκτείνουν το ηλεκτρονικό τους εμπόριο παγκοσμίως.
Αναβαθμίζουμε συνεχώς την γκάμα των υπηρεσιών μας και ξεκλειδώνουμε νέες δυνατότητες, έχοντας τον πελάτη στο επίκεντρο όλων όσων κάνουμε. Το δίκτυό μας μάς προσφέρει την ευελιξία που χρειαζόμαστε σε αυτούς τους δυναμικούς καιρούς για να υποστηρίξουμε τις αγορές και τις οικονομίες και προσαρμοζόμαστε όπως απαιτείται για να ανταποκριθούμε στους όγκους και στις συνθήκες λειτουργίας.
Το τελευταίο μίλι αφήνει μια μόνιμη εντύπωση που πραγματικά επηρεάζει την εμπειρία του πελάτη. Αυτός είναι ακριβώς ο λόγος για τον οποίο οι επιχειρήσεις πρέπει να επιλέγουν με σύνεση τον συνεργάτη της εφοδιαστικής τους αλυσίδας. Είναι ζωτικής σημασίας να έχετε δυνατότητες για να βοηθήσετε τους πελάτες σας, να παρέχετε επιλογές σε όλα τα «καίρια» σημεία της εμπειρίας του πελάτη και να έχετε παγκόσμια εμβέλεια και εξειδίκευση στις τελωνειακές διαδικασίες, όπως έχει η FedEx Express.
Χωρίς αμφιβολία, τα τελευταία χρόνια έχουμε δει μια ανάπτυξη στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Πώς έχει προσαρμοστεί η FedEx στη νέα πραγματικότητα και τι ακριβώς είναι η υπηρεσία FedEx International Connect Plus®;
Αν και η πανδημία επιτάχυνε τους ρυθμούς, στη FedEx εργαζόμαστε και επενδύουμε στις δυνατότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου εδώ και χρόνια. Το τελευταίο μίλι στην Ελλάδα, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, δέχτηκε τεράστια πίεση από τη μεταστροφή της καταναλωτικής συμπεριφοράς κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου η Ελλάδα σημείωσε μια εκπληκτική αύξηση 77% της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C, οδηγώντας την πορεία ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη. Από εκείνη την εποχή έγιναν γρήγορες και έντονες αλλαγές και οι επιχειρήσεις μεταπήδησαν από την προσαρμογή στην κρίση, στη διαμόρφωση του μέλλοντός τους σε αυτήν.
Η υπηρεσία FedEx International Connect Plus® είναι μια διεθνής υπηρεσία ηλεκτρονικού εμπορίου προκαθορισμένης ημέρας, με ελκυστικές τιμές για τους πωλητές ηλεκτρονικού εμπορίου. Η FICP δίνει τη δυνατότητα στους πωλητές ηλεκτρονικού εμπορίου να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους στην Ευρώπη και στο εξωτερικό. Αυτές οι επιχειρήσεις θα μπορούν να αποστέλλουν τα προϊόντα τους σε διαδικτυακούς αγοραστές στην Ευρώπη σε 1-3 ημέρες, στη Βόρεια Αμερική σε 3-4 ημέρες, στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού και στον υπόλοιπο κόσμο σε 3-5 ημέρες, σε ελκυστικές τιμές, βελτιώνοντας την ανταγωνιστικότητά τους στην αγορά.
Η υπηρεσία συνοδεύεται από την αξιοπιστία των διεθνών παραδόσεων προκαθορισμένης ημέρας της FedEx, σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία της FedEx στον εκτελωνισμό και τις δυνατότητες εντοπισμού. Οι πωλητές ηλεκτρονικού εμπορίου μπορούν επίσης να στέλνουν ειδοποιήσεις και οι αγοραστές έχουν την ευελιξία να αλλάξουν την ημέρα και την τοποθεσία των παραδόσεων μέσω του FedEx Delivery Manager®, παρέχοντάς τους ορατότητα, περισσότερο έλεγχο και ευκολία στις ηλεκτρονικές παραγγελίες τους.
Όλοι γνωρίζουμε τις «ευκολίες» που προσφέρει το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά σημαντική είναι και η περιβαλλοντική παράμετρος, την οποία βλέπουμε να εμφανίζεται πρόσφατα ως θέμα. Υπάρχει, για παράδειγμα, μια συζήτηση σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των συσκευασιών ή των οχημάτων που χρησιμοποιούνται σε διάφορα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας, συμπεριλαμβανομένου του «τελευταίου μιλίου». Πώς τοποθετείται η FedEx στο θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης;
Όσο δεσμευόμαστε να διατηρήσουμε τη ροή του εμπορίου, άλλο τόσο δεσμευόμαστε να το κάνουμε με βιώσιμο τρόπο.
Έχουμε στόχο να επιτύχουμε ουδέτερο άνθρακα έως το 2040 σε όλες τις παγκόσμιες δραστηριότητές μας. Για να το υποστηρίξουμε, ορίσαμε αρχική επένδυση 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να κατευθυνθούμε προς την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων, τη βιώσιμη ενέργεια και τη δέσμευση άνθρακα. Στόχος μας είναι η μετάβαση ολόκληρου του στόλου παραλαβής και παράδοσης δεμάτων της FedEx (PUD) σε οχήματα μηδενικών εκπομπών καυσαερίων έως το 2040 μέσω μιας σταδιακής προσέγγισης. Μέχρι το 2030, το 100% των αγορών στόλου PUD της FedEx Express θα είναι ηλεκτρικά.
Μειώσαμε τις εκπομπές μας σε επίπεδο εσόδων κατά σχεδόν 50% τα τελευταία 13 χρόνια, παρ’ όλο που ο μέσος ημερήσιος όγκος των πακέτων μας αυξήθηκε. Επίσης, αξιοποιούμε την απαράμιλλη δύναμη των πληροφοριών με δεδομένα για να αυξήσουμε τη βιωσιμότητα σε όλη την αλυσίδα. Το FedEx® Sustainability Insights, το οποίο θα είναι σύντομα διαθέσιμο στην Ελλάδα, είναι ένα επαναστατικό νέο εργαλείο, που αναπτύχθηκε από τη FedEx Dataworks και επιτρέπει στους πελάτες να έχουν πρόσβαση σε δεδομένα για τις εκπομπές σχεδόν σε πραγματικό χρόνο. Το εργαλείο έχει σχεδιαστεί για να παρέχει νέα επίπεδα διαφάνειας στους πελάτες μας και να δημιουργεί έναν μέσο ανατροφοδότησης για να κάνουμε τις λειτουργίες μας πιο αποτελεσματικές.
Τι προβλέπει ο επενδυτικός σας σχεδιασμός για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή που επιβλέπετε; Βλέπουμε, για παράδειγμα, ότι ανοίγετε έναν νέο διεθνή κόμβο στη Novara της Ιταλίας. Υπάρχουν παρόμοιες σκέψεις ή σχέδια για την Ελλάδα, την οποία πολλοί βλέπουν ως σημαντικό σημείο στον χάρτη της εφοδιαστικής αλυσίδας;
Ο κόμβος στη Novara, ως αποτέλεσμα επένδυσης 70 εκατομμυρίων ευρώ, αποτελεί πύλη μεταξύ της Ιταλίας και των μεγάλων αγορών σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, αξιοποιώντας τις συνδέσεις με τα μεγάλα οδικά και αεροπορικά κέντρα της χώρας: συνδέει επιχειρήσεις σε μία από τις περιοχές με την υψηλότερη οικονομική και βιομηχανική δραστηριότητα προς τους σημαντικότερους εμπορικούς δρόμους, καθώς και προς ολόκληρη τη Μεσόγειο.
Οι επενδύσεις της FedEx στην Ευρώπη έρχονται να στηρίξουν το ευρωπαϊκό τοπίο και σίγουρα οι μεσογειακές χώρες βρίσκονται στη λίστα λόγω των στρατηγικών τους τοποθεσιών. Η συνδυασμένη οικονομία της περιοχής της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, του Ισραήλ και της Τουρκίας κατατάσσεται ως η 14η μεγαλύτερη στον κόσμο, με οικονομία 1,5 τρισεκατομμυρίου δολαρίων. Είναι μια περιοχή με μεγάλη σημασία στους χάρτες των μελλοντικών επενδύσεών μας, καθώς αναβαθμίζουμε συνεχώς την τεχνολογία και τα συστήματα στους κύριους σταθμούς μας.
Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στην ελληνική αγορά. Ποιες είναι οι κορυφαίες χώρες που πραγματοποιούν αποστολές από ή προς την Ελλάδα μέσω του δικτύου της FedEx; Πώς βλέπετε την εξέλιξη της ελληνικής αγοράς σε επίπεδο B2B (σ.σ.: μεταξύ επιχειρήσεων) και B2C;
Οι κορυφαίες εμπορικές χώρες όσον αφορά τις εισαγωγές και τις εξαγωγές στην Ελλάδα είναι η Ιταλία, η Γερμανία, η Κύπρος, η Βουλγαρία, η Γαλλία και η Τουρκία και αυτές οι χώρες συμπληρώνουν επίσης τους βασικούς εμπορικούς εταίρους της FedEx Greece. Είναι εξαιρετική ευκαιρία να έχουμε χώρες στην περιοχή μας που είναι εμπορικοί εταίροι μεταξύ τους.
Η αύξηση του όγκου του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει ξεπεράσει κατά πολύ την παραδοσιακή ανάπτυξη B2B, λόγω μιας σημαντικής αλλαγής στη συμπεριφορά των καταναλωτών -οι άνθρωποι είναι πλέον πιο πρόθυμοι να αγοράσουν ηλεκτρονικά. Προχωρώντας προς τα εμπρός, αναμένουμε ότι η αγορά θα συνεχίσει να μετατοπίζεται σε B2C, αλλά δεν αναμένουμε ότι η B2B θα μειωθεί σημαντικά. Βλέπουμε τις ίδιες τάσεις εξέλιξης για την Ελλάδα.
Το τρέχον περιβάλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι πολύ ανταγωνιστικό και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) πρέπει να διαφοροποιήσουν την προσφορά τους για να γίνουν ανταγωνιστικές. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) αποτελούν χαρακτηριστικό πυλώνα για την ελληνική οικονομία και για την οικονομία της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Οι ΜμΕ είναι η δύναμη των εγχώριων οικονομιών, που συναλλάσουν εκατομμύρια και οδηγούν την καινοτομία. Είναι προς το συμφέρον όλων να βοηθήσουμε τις ΜμΕ όχι μόνο να επιβιώσουν, αλλά να ευδοκιμήσουν και να αναπτυχθούν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η FedEx Express, ως η μεγαλύτερη εταιρεία ταχυμεταφορών στον κόσμο, δεσμεύεται να υποστηρίζει τους εμπόρους στο παγκόσμιο ταξίδι της ανάπτυξής τους, δίνοντάς σε όλους πρόσβαση στο παγκόσμιο ΑΕΠ.
Θα θέλατε να μοιραστείτε λίγα λόγια για την επίσημη χορηγία σας στο UEFA Champions League, καθώς ο τελικός φέτος θα γίνει στο Ολυμπιακό Στάδιο Ataturk στην Κωνσταντινούπολη;
Ως επίσημος χορηγός του UEFA Champions League, είμαστε στην ευχάριστη θέση να φιλοξενήσουμε το εμβληματικό τρόπαιο του UEFA Champions League στην Κωνσταντινούπολη σε λίγες ημέρες και με αυτόν τον τρόπο γιορτάζουμε τον ρόλο μας σε αυτό το θρυλικό τουρνουά ποδοσφαίρου.
Πρόσφατα, και για πρώτη φορά, παραδώσαμε και παρουσιάσαμε το εμβληματικό τρόπαιο του UEFA Champions League στην Αθήνα σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο FedEx και UEFA Champions League, όπου οι συμμετέχοντες μπορούσαν να μάθουν περισσότερα για τη χορηγία, να τραβήξουν φωτογραφίες δίπλα στο τρόπαιο και να συναντηθούν. Καλεσμένος της FedEx ήταν ο θρύλος του ποδοσφαίρου Predrag Dorjevic.
Ως διεθνής εταιρεία ταχυμεταφορών, η FedEx συνδέει ανθρώπους σε όλο τον κόσμο καθημερινά -και πιστεύουμε η δύναμη του ποδοσφαίρου να κάνει το ίδιο για τις κοινότητές μας. Με τα μάτια του αθλητικού κόσμου στον τελικό του UEFA Champions League που θα διεξαχθεί στην Κωνσταντινούπολη, στις 10 Ιουνίου, είμαστε περήφανοι που παραδίδουμε το τρόπαιο στο Ολυμπιακό Στάδιο Ataturk.
Το UEFA Champions League είναι το κορυφαίο τουρνουά ποδοσφαίρου, στο οποίο συμμετέχουν οι καλύτερες ευρωπαϊκές ομάδες και παίκτες παγκοσμίως. Μεταδίδεται σε περισσότερες από 200 χώρες και περιοχές από όλο τον κόσμο, παρακολουθείται διεθνώς ζωντανά από 1,1 δισεκατομμύριο και πάνω τηλεοπτικό κοινό και έχει πάνω από 120 εκατομμύρια θαυμαστές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.