Γ.Δ.
1424.76 +0,08%
ACAG
0,00%
5.9
CENER
-0,20%
9.88
CNLCAP
-0,68%
7.35
DIMAND
+1,18%
8.6
NOVAL
-1,82%
2.67
OPTIMA
-1,18%
11.7
TITC
-0,35%
28.8
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,56%
1.434
ΑΒΕ
+1,10%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-9,09%
0.8
ΑΛΜΥ
+0,94%
2.69
ΑΛΦΑ
-0,53%
1.6015
ΑΝΔΡΟ
-1,86%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+0,95%
11.63
ΑΣΚΟ
+1,34%
3.02
ΑΣΤΑΚ
+0,90%
6.76
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
-0,45%
11
ΑΤΤΙΚΑ
-0,77%
2.57
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,51%
5.96
ΒΙΟΚΑ
-1,22%
2.42
ΒΙΟΣΚ
+1,16%
1.31
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
+3,40%
1.52
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,24%
16.64
ΔΑΑ
-0,10%
7.752
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,35%
11.36
ΔΟΜΙΚ
+0,79%
3.84
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.323
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.505
ΕΕΕ
-0,06%
31.98
ΕΚΤΕΡ
+1,78%
4.28
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+0,87%
2.32
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,17%
2.595
ΕΛΠΕ
+0,70%
7.905
ΕΛΣΤΡ
+4,61%
2.27
ΕΛΤΟΝ
+1,54%
1.712
ΕΛΧΑ
+0,11%
1.872
ΕΝΤΕΡ
+0,64%
7.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,15%
1.31
ΕΤΕ
+0,67%
7.832
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.1
ΕΥΔΑΠ
+1,48%
5.5
ΕΥΡΩΒ
+0,88%
2.073
ΕΧΑΕ
+0,32%
4.77
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-0,28%
0.359
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-0,99%
5.01
ΙΝΛΙΦ
-1,48%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+3,17%
1.238
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.55
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,65%
2.38
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.24
ΙΝΤΚΑ
+1,35%
3.37
ΚΑΡΕΛ
+2,96%
348
ΚΕΚΡ
+2,59%
1.385
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
+0,64%
1.58
ΚΟΡΔΕ
+1,04%
0.484
ΚΟΥΑΛ
-2,80%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-0,95%
5.23
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,87%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.14
ΛΑΒΙ
+1,16%
0.869
ΛΑΜΔΑ
+1,16%
6.98
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
-10,14%
0.266
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
+1,15%
2.63
ΜΑΘΙΟ
+0,49%
0.816
ΜΕΒΑ
+1,50%
4.05
ΜΕΝΤΙ
+3,00%
2.75
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,83%
3.6
ΜΙΝ
+1,64%
0.62
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,17%
23.04
ΜΟΝΤΑ
+1,84%
3.32
ΜΟΤΟ
+0,55%
2.74
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,52%
27.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
-0,80%
1.86
ΜΠΤΚ
-9,48%
0.525
ΜΥΤΙΛ
-0,27%
36.3
ΝΑΚΑΣ
+2,27%
2.7
ΝΑΥΠ
+4,26%
0.98
ΞΥΛΚ
+1,53%
0.266
ΞΥΛΠ
+2,82%
0.51
ΟΛΘ
-2,39%
20.4
ΟΛΠ
+0,20%
25.35
ΟΛΥΜΠ
-0,41%
2.45
ΟΠΑΠ
+0,81%
14.92
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.895
ΟΤΕ
-3,77%
13.28
ΟΤΟΕΛ
+0,87%
11.58
ΠΑΙΡ
0,00%
1.13
ΠΑΠ
-3,23%
2.4
ΠΕΙΡ
+1,03%
3.629
ΠΕΤΡΟ
+3,58%
8.68
ΠΛΑΘ
-0,26%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+1,06%
1.148
ΠΡΟΝΤΕΑ
+0,73%
6.9
ΠΡΟΦ
+0,86%
4.685
ΡΕΒΟΙΛ
+4,00%
2.08
ΣΑΡ
+0,73%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+3,53%
1.615
ΣΠΕΙΣ
-0,61%
6.5
ΣΠΙ
+3,40%
0.67
ΣΠΥΡ
-9,68%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,41%
19.62
ΤΖΚΑ
0,00%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,48%
0.238
ΦΡΛΚ
0,00%
3.9
ΧΑΙΔΕ
+3,88%
0.67

Αεροπορικές Εταιρείες: Δηλώνουν έτοιμες για το φετινό καλοκαίρι

Πιο έτοιμες να αποφύγουν το περσινό ταξιδιωτικό χάος δηλώνουν ότι είναι οι αεροπορικές εταιρείες, προειδοποιώντας ωστόσο ότι ορισμένες πτήσεις θα μπορούσαν ακόμη να διαταραχθούν από απεργίες ελεγκτών και επιθέσεις στα συστήματα που τις αναγκάζουν να καταβάλλουν αποζημιώσεις για αναπόφευκτες καθυστερήσεις.

«Είμαι εύλογα βέβαιος ότι θα μπορέσουμε να περάσουμε αυτό το καλοκαίρι αιχμής χωρίς μεγάλες διαταραχές», δήλωσε ο Γουίλι Γουόλς, γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), σε συνέντευξή του σήμερα.

Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι ηγέτες των αεροπορικών εταιρειών που συμμετέχουν στην ετήσια συνάντηση της ΙΑΤΑ στην Κωνσταντινούπολη αυτή την εβδομάδα εξακολουθούν να ανησυχούν για τις διαταραχές στον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

«Όσον αφορά όμως τους ίδιους, έχουν εκπληρώσει την υποχρέωσή τους να διαθέσουν τους πόρους τους για το φετινό καλοκαίρι. Τα περισσότερα αεροδρόμια νομίζω, επίσης, ότι θα είναι εντάξει- νομίζω ότι έχουν πάρει τα μαθήματα από πέρυσι», δήλωσε ο  Γουόλς στο Reuters.

Η ταχύτερη από την αναμενόμενη ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών σε συνδυασμό με τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού προκάλεσε χάος σε αρκετά αεροδρόμια στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική το περασμένο καλοκαίρι και προκάλεσε διαμάχη μεταξύ αεροπορικών εταιρειών και αεροδρομίων σχετικά με τα ανώτατα όρια επιβατών που είχαν σχεδιαστεί για να μειώσουν την πίεση.

Ο αυξανόμενος αριθμός διαφορών μεταξύ ταξιδιωτών και αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως έχει οδηγήσει σε εκκλήσεις για αποζημίωση των επιβατών.

Η νομοθεσία βρίσκεται υπό εξέταση στον Καναδά, ενώ η κυβέρνηση των ΗΠΑ συντάσσει νέους κανόνες και η Ευρωπαϊκή Ένωση πιέζει για ισχυρότερη επιβολή του υφιστάμενου «κανονισμού 261» της, ο οποίος απαιτεί αποζημίωση για καθυστερήσεις άνω των τριών ωρών.

«Τελικά είναι ο καταναλωτής που πληρώνει, διότι αυτό φυσικά επιβαρύνει τη βιομηχανία, αλλά η βιομηχανία δεν μπορεί να το απορροφήσει έτσι απλά», δήλωσε ο Γουόλς.

«Όσο περισσότερα έξοδα πρέπει να επωμιστούν οι αεροπορικές εταιρείες εξαιτίας προβλημάτων που δεν ελέγχονται από αυτές, τόσο περισσότερο αυτό θα αντανακλάται στις τιμές των εισιτηρίων και θα ανεβάζει τις τιμές των εισιτηρίων. Είναι ένα πολύ, πολύ απογοητευτικό περιβάλλον για να λειτουργούμε».

Ορισμένες ομάδες επιβατών κατηγόρησαν τις αεροπορικές εταιρείες ότι παρακάμπτουν τις αποζημιώσεις επικαλούμενες εξαίρεση για εξαιρετικές περιστάσεις. Οι κανόνες της ΕΕ επιτρέπουν τέτοιες εξαιρέσεις εφόσον οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να αποδείξουν ότι έχουν λάβει εύλογα μέτρα για την αποφυγή οποιασδήποτε καθυστέρησης.

Οι αεροπορικές εταιρείες ανέφεραν ισχυρές κρατήσεις για το φετινό καλοκαίρι, καθώς η αεροπορική κίνηση επιστρέφει στα επίπεδα πριν από τον κορονοϊό.

Ο ευρωπαϊκός οργανισμός ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol προειδοποίησε στα τέλη του περασμένου έτους ότι το 2023 θα μπορούσε να είναι «η πιο δύσκολη χρονιά της τελευταίας δεκαετίας» λόγω της σύγκρουσης στην Ουκρανία, πιθανών απεργιών, της αύξησης του αριθμού των αεροσκαφών και της επαναλειτουργίας των ασιατικών αγορών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!