THEPOWERGAME
Ισχυρή θέση απέναντι στην πρωτοκαθεδρία των κολοσσών της αθλητικής βιομηχανίας Nike και Adidas χτίζει και στην ελληνική αγορά η Under Armour, μάρκα που αναπτύσσει ο Σάμ Φάις εδώ και μια πενταετία περίπου μέσω της εταιρείας του Unlimited Sport που αντιπροσωπεύει και άλλα σήματα.
Διαθέτει δίκτυο άνω των 10 monobrand boutique, ένα ισχυρό δίκτυο χονδρικής με σημεία πώλησης σε επιχειρήσεις αθλητικών ειδών και πολυκαταστήματα καθώς και e-shop που καλύπτει την ελληνική και κυπριακή αγορά. Στο προσεχές διάστημα αναμένεται τοποθέτηση του σήματος στο Golden Hall ενώ ένα ακόμη κατάστημα αναμένεται να ανοίξει στη Θεσσαλονίκη.
Οι πωλήσεις της Unlimited Sport που αντιπροσωπεύει το σήμα σε Ελλάδα και Κύπρο, μέσω χονδρικής και λιανικής πώλησης, εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 45 εκατ. ευρώ, με αύξηση πέρυσι που υπολογίζεται ότι ξεπέρασε το 20%. Ας σημειωθεί ότι με βάση τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό, το 2021 έκλεισε με καθαρά κέρδη 6,5 εκατ. ευρώ και πωλήσεις 38,5 εκατ. ευρώ, με δίκτυο 18 υποκαταστημάτων. Εμφάνισε αύξηση 49,58% σε ετήσια βάση χάρη στις καλές επιδόσεις όλων των brands αλλά κυρίως της Under Armour που ήταν η μάρκα που ώθησε σε αύξηση 45% τις χονδρικές πωλήσεις και 49% τις λιανικές. Για το 2022 ο στόχος ήταν αύξηση πωλήσεων περίπου 20% που φαίνεται να ξεπεράστηκε.
Σημειώνεται ότι αντίστοιχα καλές επιδόσεις εμφανίζει και η θυγατρική του Fais Group Sportswind που διαθέτει ισχυρό χαρτοφυλάκιο brands αθλητικής μόδας. Ναυαρχίδα του είναι η Puma, η οποία επίσης επεκτείνεται και προσεχώς αναμένεται να προσθέσει στο δίκτυό της δύο ακόμη καταστήματα, στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στην Αθήνα και στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη.
Ενίσχυση θέσης κόντρα στον ανταγωνισμό
Η ανάπτυξη του brand Under Armour στην Ελλάδα είναι σημαντική δεδομένων των συνθηκών τα τελευταία χρόνια στην τοπική αγορά του λιανεμπορίου αλλά και του ισχυρού ανταγωνισμού στον κλάδο αθλητικών ειδών. Εξάλλου, Adidas και Nike έχουν εδραιώσει την παρουσία τους εδώ και δεκαετίες, με την πρώτη να διατηρεί θυγατρική στην Ελλάδα από το 1994 και τη δεύτερη να κάνει την εμφάνισή της ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ’70.
Μάλιστα η αρχική δραστηριότητα εγκαινιάστηκε από τον Σάμ Φάις, στο πρώτο του επιχειρηματικό βήμα τότε, που έφερε στη συνέχεια την δημιουργία της Elmec Sport για την αντιπροσώπευση και άλλων σημάτων. Η τελευταία μετέπειτα εξαγοράστηκε από τη Folli Follie εν έτη 2008, όταν άρχισε να χτίζεται η αυτοκρατορία της οικογένειας Κουτσολιούτσου, για να καταρρεύσει όμως μια δεκαετία αργότερα με τις γνωστές εξελίξεις.
Το μοντέλο ανάπτυξης της Under Armour είναι διαφορετικό από αυτό των Nike και Adidas που υιοθέτησαν direct to consumer προσέγγιση τα τελευταία χρόνια τόσο διεθνώς όσο και στην τοπική αγορά. Πάντως η νέα Διευθύνουσα Σύμβουλος της Under Armour, Stephanie Linnartz, που ανέλαβε μετά από 25ετή θητεία στο τιμόνι της Marriott, είναι αποφασισμένη να αναπτύξει περαιτέρω τη μάρκα αθλητικών ειδών διεθνώς, να ενισχύσει την ανάπτυξη των πωλήσεων στις ΗΠΑ και να αναβαθμίσει τον σχεδιασμό των υποδημάτων και των γυναικείων ενδυμάτων.
Παγκοσμίως η Under Armour ανταγωνίζεται με αξιώσεις τους μεγάλους παίκτες αν και δημιουργήθηκε μόλις το 1996, δηλαδή αρκετές δεκαετίες μετά τη Nike (1964) και την Adidas (1949). Εμπνευστής της μάρκας είναι ο Kevin Plank, αρχηγός των ειδικών ομάδων ποδοσφαίρου του Πανεπιστημίου του Maryland το 1996, ο οποίος παρατηρούσε ότι οι βαμβακερές φανέλες που φορούσε μούσκευαν και βάραιναν με τον ιδρώτα. Ακολούθησε η ιδέα για ένα τεχνικά ανώτερο μπλουζάκι, που θα ρυθμίζει τη θερμοκρασία, δεν θα απορροφά υγρασία και θα συνεισφέρει στη βελτίωση της αθλητικής απόδοσης. Έτσι δημιουργήθηκαν τα αθλητικά είδη Under Armour.