Γ.Δ.
1503.73 -0,48%
ACAG
+0,51%
5.95
BOCHGR
+0,42%
4.77
CENER
+0,40%
10.04
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.25
EVR
-1,66%
1.48
NOVAL
+0,63%
2.385
OPTIMA
+0,31%
12.8
TITC
+1,39%
40.2
ΑΑΑΚ
+7,14%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,85%
1.698
ΑΒΕ
+2,72%
0.453
ΑΔΜΗΕ
-1,07%
2.77
ΑΚΡΙΤ
+7,89%
0.82
ΑΛΜΥ
-1,12%
4.425
ΑΛΦΑ
-0,29%
1.718
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10.37
ΑΣΚΟ
+0,31%
3.2
ΑΣΤΑΚ
-3,02%
7.06
ΑΤΕΚ
+9,33%
0.492
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,77%
0.774
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.25
ΒΙΟ
-1,19%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,25%
1.995
ΒΙΟΣΚ
-1,84%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.48
ΔΑΑ
-0,10%
8.22
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-1,26%
12.51
ΔΟΜΙΚ
+2,01%
3.045
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,90%
0.332
ΕΒΡΟΦ
-3,29%
2.06
ΕΕΕ
-1,37%
33.12
ΕΚΤΕΡ
+0,97%
1.868
ΕΛΒΕ
-1,78%
4.96
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,35%
2.19
ΕΛΠΕ
-1,30%
7.6
ΕΛΣΤΡ
-2,36%
2.07
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.886
ΕΛΧΑ
-3,80%
2.15
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,20%
1.26
ΕΤΕ
+0,02%
8.05
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.38
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.9
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.343
ΕΧΑΕ
-2,06%
4.75
ΙΑΤΡ
+1,21%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-3,75%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-1,58%
1.87
ΙΝΚΑΤ
-1,66%
4.74
ΙΝΚΑΤΔ
-47,99%
0.031
ΙΝΛΙΦ
-0,85%
4.66
ΙΝΛΟΤ
-1,87%
1.052
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΤ
+0,41%
1.23
ΙΝΤΚΑ
-2,68%
3.09
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-3,62%
1.33
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,64%
0.479
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
1.428
ΚΟΥΕΣ
-1,62%
6.06
ΚΡΙ
-1,25%
15.8
ΚΤΗΛΑ
-0,54%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-2,39%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,60%
0.802
ΛΑΜΔΑ
-2,04%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+0,99%
1.02
ΛΕΒΚ
+7,52%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
-0,63%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+0,69%
2.91
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.83
ΜΕΝΤΙ
-0,84%
2.36
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
+0,47%
21.3
ΜΟΝΤΑ
-2,13%
3.68
ΜΟΤΟ
+1,47%
2.76
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+0,78%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.15
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,88%
33.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
+2,02%
0.808
ΞΥΛΚ
+4,91%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+8,64%
23.9
ΟΛΠ
-0,17%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,79%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.14
ΠΑΙΡ
+0,93%
1.09
ΠΑΠ
-0,78%
2.55
ΠΕΙΡ
-0,12%
4.19
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.34
ΠΛΑΘ
-1,66%
4.15
ΠΛΑΚΡ
-2,05%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.41
ΡΕΒΟΙΛ
-0,57%
1.73
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,37%
0.36
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.59
ΣΠΕΙΣ
-1,29%
6.1
ΣΠΙ
-2,74%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
-2,34%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,85%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-1,13%
3.955
ΧΑΙΔΕ
-6,25%
0.6

Ηλεκτρικά ΙΧ: Η Κίνα έτοιμη να κατακτήσει την Ευρώπη

Επιχειρώντας να αντιμετωπίσει τα υψηλά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης στα μεγάλα αστικά κέντρα και να μειώσει την εξάρτησή της στις εισαγωγές καυσίμων, η Κίνα έδωσε βάρος στην ηλεκτροκίνηση από πολύ νωρίς. Σήμερα ο κλάδος αυτοκινήτου στην Ευρώπη κινδυνεύει να υπερκαλυφθεί από ένα κύμα εισαγωγών με οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Ανεξάρτητα από το εάν είναι ξένες ή εγχώριες οι εταιρείες που παράγουν στην Κίνα, θεωρείται πιθανό τα ηλεκτροκίνητα οχήματα (EVs) από τη δεύτερη ισχυρότερη οικονομία του κόσμου να αντικαταστήσουν την ευρωπαϊκή παραγωγή μέσα στα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με την Allianz.

Εδώ και μια 15ετία, η Κίνα καλλιεργεί ένα ανταγωνιστικό οικοσύστημα για την παραγωγή ηλεκτροκίνητων δίκυκλων, αυτοκινήτων και λεωφορείων μαζικής μεταφοράς από υβριδικά έως αμιγώς ηλεκτροκίνητα. Εκτός από το «gigafactory» της Tesla στη Σαγκάη, υπάρχουν τέσσερις εταιρείες που ελέγχονται από το κινεζικό κράτος και έχουν δημιουργήσει κοινοπραξίες με αυτοκινητοβιομηχανίες της Δύσης, κυρίως ευρωπαϊκές. Μόνον η SAIC Motor -η οποία περιλαμβάνεται στην τετράδα των κρατικών εταιρειών EVs της Κίνας μαζί με τις FAW Group, Dongfeng Motor Corporation και Changan Automobile- συνεργάζεται με τις μάρκες αυτοκινήτων που περιλαμβάνονται στους ομίλους των Volkswagen και General Motors. Διαθέτει, ωστόσο, και τη δική της σειρά παραγωγής.

Έπειτα υπάρχει η BYD, η οποία ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2003. Έκτοτε δημιούργησε ένα πλούσιο «χαρτοφυλάκιο» μοντέλων και προϊόντων από ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και λεωφορεία έως και επαναφορτιζόμενες μπαταρίες. Η Geely είναι επίσης ένας ισχυρός παίκτης στην αγορά ηλεκτροκίνησης της Κίνας. Δημιούργημα του δισεκατομμυριούχου Λι Σουφού, είναι η έβδομη μεγαλύτερη εταιρεία EVs στη χώρα.

Εν τω συνόλω, η Κίνα βρίσκεται σήμερα στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτροκίνησης, πουλώντας πέρσι τα διπλάσια οχήματα με μπαταρίες (Battery Electric Vehicles, BEVs) από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη μαζί, επισημαίνεται σε εκτενή ανάλυση της Allianz. Στο μεταξύ, η πρόοδος είναι διαρκώς αλματώδης. «Επειδή αναλογούν σε πάνω από το 80% των νέων πωλήσεων EVs στη χώρα τους, οι κινεζικές μάρκες έχουν πια αυξήσει το μερίδιο τους στην εγχώρια αγορά από το 40% το 2020 κοντά στο 50% το 2022, ενώ το εμπορικό ισοζύγιο του κλάδου αυτοκινητοβιομηχανιών έχει περάσει από έλλειμμα 31 δισ. δολαρίων σε πλεόνασμα 7 δισ. δολαρίων μέσα στο ίδιο διάστημα» αναφέρει ο γερμανικός ασφαλιστικός όμιλος.

Πέρσι τρία από τα ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρίες ή BEVs με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη ήταν κινεζικά. Και η Allianz συμπεραίνει πως, δεδομένης της σταδιακής κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035, τα BEVs που θα πωλούνται στην Ευρώπη δεν θα είναι κατασκευασμένα εκεί αλλά στην Κίνα ανεξάρτητα από το ένα θα ανήκουν σε κινεζική, ευρωπαϊκή ή αμερικανική εταιρεία. Μια τέτοια εκτίμηση έρχεται σε απευθείας σύγκρουση με τις προθέσεις των κυβερνώντων στην Ε.Ε για μεγαλύτερη αυτονομία των οικονομιών τους, μια τάση που καλλιεργήθηκε μετά την πανδημία όταν έγινε αισθητή η εξάρτηση των εταιρειών από την παραγωγή τους στην Κίνα.

Δυσοίωνες είναι επίσης οι προβλέψεις της Allianz για την παρουσία των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Κίνα. Ενδέχεται να χάσουν πάνω από επτά δισ. ευρώ σε ετήσια καθαρά κέρδη, συνολικά, εάν οι Κινέζοι ανταγωνιστές τους αυξήσουν το μερίδιο τους στην εγχώρια αγορά από περίπου 50% το 2022 στο 75% έως το 2030. Εάν επαληθευτούν αυτοί οι υπολογισμοί τότε οι συνολικές πωλήσεις των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών θα έχουν υποχωρήσει 39% με την παραγωγή εκεί να συρρικνώνεται από τις 4,4 εκατ. μονάδες σε 2,7 εκατ. μονάδες το 2030. Οπότε τα σενάρια για την αποσύνδεση της κινεζικής οικονομίας από τη Δύση είναι εύλογο που προκαλούν τον προβληματισμό των «αφεντικών» μεγάλων ομίλων καθώς οι επιπτώσεις μπορεί να είναι έως και ασύμφορες σε ορισμένες περιπτώσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!