THEPOWERGAME
Η online γερμανική ταξιδιωτική startup GetYourGuide κατάφερε να συγκεντρώσει 194 εκατ. δολάρια από επενδυτές, με την ελπίδα ότι θα επωφεληθεί από την αύξηση της ζήτησης για ταξιδιωτικές υπηρεσίες το καλοκαίρι, θα επεκταθεί περαιτέρω στις ΗΠΑ και θα επενδύσει σε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.
Η startup, που έχει έδρα το Βερολίνο, ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι αύξησε τη χρηματοδότηση μέσω ενός μείγματος μετοχικού κεφαλαίου και δανείων, με επενδύσεις σε μετοχές 85 εκατομμυρίων υπό την αμερικανική εταιρεία διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων Blue Pool Capital.
Η τελευταία επένδυση ανεβάζει την αποτίμηση της GetYourGuide σε 2 δισεκατομμύρια δολάρια, από την τελευταία δημοσιοποιημένη αποτίμηση του 1,4 δισ. δολαρίων, όπως μεταδίδει το CNBC επικαλούμενο γνώστη της υπόθεσης, που όμως δεν κατονομάζει. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, οι υφιστάμενοι επενδυτές, KKR και Temasek, επένδυσαν εκ νέου σε αυτόν τον γύρο χρηματοδότησης.
Το τμήμα των δανείων της συμφωνίας ανατέθηκε στη UniCredit και υποστηρίζεται επίσης από την BNP Paribas, τη Citibank και την KfW. Η συνολική επένδυση στο GetYourGuide, συμπεριλαμβανομένων τόσο των μετοχών, όσο και των δανείων, ανέρχεται πλέον σε κάτι περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο δολάρια.
Το προϊόν του GetYourGuide διαφέρει από αυτά που προσφέρουν ορισμένοι άλλοι σημαντικοί παίκτες στον διαδικτυακό ταξιδιωτικό χώρο. Αντί να διαφημίζει ξενοδοχεία, πτήσεις και άλλες μορφές μεταφοράς, το GetYourGuide πωλεί στους χρήστες του εμπειρίες και πράγματα που πρέπει να κάνουν σε ανεξερεύνητα μέρη, όπως ξεναγήσεις, εκδρομές κ.λπ. Αυτές οι εμπειρίες προσφέρονται μέσω τρίτων προμηθευτών στην πλατφόρμα της, με το GetYourGuide να παίρνει προμήθεια για κάθε κράτηση.
Η εταιρεία έχει δει ένα τεράστιο άλμα στη ζήτηση για την πλατφόρμα της τον τελευταίο χρόνο, καθώς τα ταξίδια επιστρέφουν στην κανονικότητα μετά τη λήξη των περιορισμών του Covid-19 και την επανέναρξη των κανονικών διασυνοριακών μεταφορών.
Ο Γιοχάνες Ρεκ, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής του GetYourGuide, δήλωσε στο αμερικανικό δίκτυο ότι η εταιρεία είχε δει τα έσοδά της να μηδενίζονται κατά τις πρώτες ημέρες της πανδημίας και για πολλά συνεχόμενα τρίμηνα η εταιρεία δεν είχε κανένα απολύτως εισόδημα. «Ήμασταν σε σοβαρή κάψη στην πανδημία», είπε ο Ρεκ και πρόσθεσε: «Η ταξιδιωτική βιομηχανία χτυπήθηκε πολύ σκληρά στον ταξιδιωτικό κλάδο. Το GetYourGuide δέχθηκε ίσως ένα από τα μεγαλύτερα πλήγματα. Οι εκδρομές σταμάτησαν, έκλεισαν. Ο κόσμος δεν έβγαινε έξω».
«Υπήρξαν μερικές αναλαμπές το 2021, με το άνοιγμα των ταξιδιών από τις ΗΠΑ, αλλά η πραγματική ανάκαμψη ξεκίνησε μόνο όταν η Omicron αποδείχθηκε ότι ήταν μια πιο καλοήθης παραλλαγή και οι άνθρωποι άρχισαν να ξαναρχίζουν να ταξιδεύουν το Πάσχα του 2022. Στη συνέχεια είχαμε μια εκρηκτική επιχείρηση στα χέρια μας», τόνισε.
Το GetYourGuide, σε σχέση με το 2019, είδε το 2022 να διπλασιάζεται ο όγκος των πωλήσεών του, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2023 να τετραπλασιάζεται! Μάλιστα, λόγω των περιορισμών της πανδημίας, το GetYourGuide, εκτός από τις εμπειρίες στις οποίες απαιτείτο φυσική παρουσία, ξεκίνησε να προσφέρει εικονικές περιηγήσεις στους χρήστες. Πιο πρόσφατα άρχισε να προσφέρει τις δικές του αποκλειστικές επώνυμες εμπειρίες, που ονομάζονται «Originals». Οι «Originals» περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα στους χρήστες να ανάβουν τα φώτα στην Καπέλα Σιξτίνα, να επισκεφθούν το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη μία ώρα πριν από το ωράριο λειτουργίας κ.λπ.
Οι ταξιδιωτικές εμπειρίες είναι μια αγορά που ο Ρεκ πιστεύει ότι αξίζει μόνο σήμερα 300 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ πιστεύει ότι η συνολική προσφερόμενη αγορά εμπειριών γενικότερα θα μπορούσε να αξίζει 1,5 τρισεκατομμύριο δολάρια.
Το GetYourGuide θα χρησιμοποιήσει τα νέα κεφάλαια για να επεκτείνει τις δραστηριότητές του στις ΗΠΑ, οι οποίες αποτέλεσαν τεράστια πηγή ανάπτυξης για την εταιρεία τον περασμένο χρόνο. Η εταιρεία σκοπεύει επίσης να αυξήσει τις επενδύσεις της στην τεχνητή νοημοσύνη και στην ανάπτυξη άλλων τεχνολογικών προϊόντων, με τη χρήση γλωσσικών μοντέλων ή των αλγορίθμων LLM να αποτελούν το επίκεντρο του προσανατολισμού της.
Τα LLMs είναι αλγόριθμοι εκπαιδευμένοι σε τεράστιες ποσότητες δεδομένων, που μαθαίνουν πώς να αναγνωρίζουν, να συνοψίζουν και να δημιουργούν κείμενο και άλλους τύπους περιεχομένου. Τροφοδοτούν τα λεγόμενα παραγωγικά συστήματα AI, τα οποία επιτρέπουν στους χρήστες να δημιουργούν νέο περιεχόμενο εισάγοντας ορισμένα μηνύματα.
Το GetYourGuide ισχυρίζεται ότι ήδη ενσωματώνει τους LLMs στην επιχείρησή του, για να αυτοματοποιήσει τη δημιουργία περιγραφών εμπειριών, όπως μαθήματα παρασκευής πίτσας και ζυμαρικών στην Ιταλία και κρουαζιέρες με ποταμόπλοιο στον Σηκουάνα στο Παρίσι.
Οι LLMs μπορούν επίσης να είναι χρήσιμοι για να επιτρέψουν στους ταξιδιώτες να ανακαλύψουν νέες εμπειρίες με βελτιωμένη εξατομίκευση προτάσεων, όπως είπε ο Ρεκ. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι η Google προχωρεί με ταχύ ρυθμό το έργο της στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, εν μέσω ανησυχιών ότι απειλείται η κυριαρχία της στη διαδικτυακή αναζήτηση από τους LLMs.