Γ.Δ.
1483.39 +0,06%
ACAG
+0,51%
5.89
CENER
-0,31%
9.67
CNLCAP
+1,42%
7.15
DIMAND
+0,79%
8.96
NOVAL
-0,36%
2.76
OPTIMA
+1,49%
12.28
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,68%
1.454
ΑΒΕ
-1,53%
0.45
ΑΔΜΗΕ
+0,22%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+0,98%
3.1
ΑΛΦΑ
-0,09%
1.721
ΑΝΔΡΟ
-1,51%
6.52
ΑΡΑΙΓ
-0,59%
11.82
ΑΣΚΟ
+2,15%
2.85
ΑΣΤΑΚ
+2,02%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+5,49%
9.6
ΑΤΤΙΚΑ
-0,79%
2.52
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,33%
5.96
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+3,97%
1.44
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-1,84%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.08
ΔΑΑ
-0,53%
7.956
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+0,96%
11.61
ΔΟΜΙΚ
+7,01%
3.895
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.325
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
-0,18%
33.16
ΕΚΤΕΡ
+0,46%
4.34
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
+1,33%
2.28
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.09
ΕΛΠΕ
-0,59%
7.575
ΕΛΣΤΡ
-1,78%
2.21
ΕΛΤΟΝ
+0,34%
1.758
ΕΛΧΑ
-0,42%
1.884
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,93%
1.32
ΕΤΕ
+0,17%
8.428
ΕΥΑΠΣ
-1,78%
3.31
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+0,45%
2.25
ΕΧΑΕ
-0,62%
4.79
ΙΑΤΡ
-2,30%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,48%
0.417
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
5.08
ΙΝΛΟΤ
-1,11%
1.246
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,23%
2.56
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
336
ΚΕΚΡ
-2,99%
1.46
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
+0,33%
1.51
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.492
ΚΟΥΑΛ
+1,67%
1.218
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,32%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,43%
1.145
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,54%
7.37
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
-3,16%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,12%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-0,80%
3.7
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,10%
23.84
ΜΟΝΤΑ
-8,11%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
25.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,99%
36.86
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
-0,86%
0.922
ΞΥΛΚ
+0,36%
0.277
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-1,89%
20.8
ΟΛΠ
+0,18%
27.6
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.57
ΟΠΑΠ
0,00%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,07%
14.54
ΟΤΟΕΛ
+0,51%
11.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,35%
3.935
ΠΕΤΡΟ
-0,23%
8.84
ΠΛΑΘ
-0,24%
4.235
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,54%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
+2,83%
2
ΣΑΡ
0,00%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.68
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+0,30%
0.668
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,49%
4.095
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

ΗΠΑ: Χαμηλές πτήσεις στην επιβατική κίνηση από και προς Κίνα

Απογοητευτικά είναι τα στοιχεία για τις αμερικανικές πτήσεις από και προς την Κίνα. Όπως μετέδωσε το CNBC, επικαλούμενο έκθεση της Nomura, λιγότερο από το 6% των αμερικανικών πτήσεων που γίνονταν πριν από την πανδημία covid, έχουν ξαναρχίσει. Ως εκ τούτου, οι ΗΠΑ βρίσκονται στην προτελευταία θέση πίσω μόνο από την Ινδία.

Αντίθετα υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στις μετακινήσεις επιβατών με αεροπλάνα από την ηπειρωτική Κίνα με προορισμό την Αίγυπτο, τη Σαουδική Αραβία και την Ιταλία. Η έκθεση χρησιμοποιεί στοιχεία Μαΐου από το VariFlight.

Στις αρχές Ιανουαρίου το Πεκίνο χαλάρωσε τους συνοριακούς ελέγχους μετά από σχεδόν τρία χρόνια σκληρών μέτρων κατά του κορονοϊού και κατήργησε την καραντίνα για τους επιβάτες εξωτερικού. Παράλληλα, επέτρεψε σε περισσότερους ταξιδιώτες να λάβουν βίζα για μετακινήσεις μέσα και έξω από την ηπειρωτική χώρα.

Το περασμένο Σαββατοκύριακο πτήση της Air China μεταξύ Πεκίνου και Νέας Υόρκης σηματοδότησε την πρώτη άμεση μετακίνηση Κινέζου επιβάτη στο συγκεκριμένο δρομολόγιο από κινεζικό αερομεταφορέα εδώ και μήνες. Μέχρι εκείνη τη στιγμή οι μόνες τακτικές απευθείας πτήσεις από κινεζικούς αερομεταφορείς μεταξύ ηπειρωτικής Κίνας και Νέας Υόρκης ήταν από τη Σαγκάη και το Γκουανγκζού.

Διάγραμμα που δείχνει τις διεθνείς πτήσεις της ηπειρωτικής Κίνας σε τρίτες χώρες © CNBC
Διάγραμμα που δείχνει τις διεθνείς πτήσεις της ηπειρωτικής Κίνας σε τρίτες χώρες © CNBC

Πώς οι γεωπολιτικές αντιπαραθέσεις επηρεάζουν τις πτήσεις

Ο επικεφαλής οικονομολόγος της Nomura για την Κίνα, Τινγκ Λου, είναι ξεκάθαρος: «Πιστεύουμε ότι οι γεωπολιτικοί παράγοντες στην αναβίωση του εξερχόμενου τουρισμού της Κίνας παίζουν ξεκάθαρα ρόλο εδώ», δηλώνει.

Η αμφιλεγόμενη στάση της Κίνας απέναντι στη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και η χρόνια διαμάχη του Πεκίνου με την Ουάσινγκτον για θέματα εμπορίου, σε συνδυασμό με τη σταδιακή στροφή που επιχειρεί η Δύση ώστε να πάρει από κινεζικά εδάφη τις εφοδιαστικές αλυσίδες και να τις φέρει πιο κοντά στη γειτονιά της, έχουν προκαλέσει ένταση στις διμερείς σχέσεις. Στην εξίσωση μπαίνει και το φλέγον ζήτημα της Ταϊβάν, όπου οι ΗΠΑ έχουν ξεκαθαρίσει ότι σε περίπτωση που υπάρξει κινεζική εισβολή, η Ουάσινγκτον θα υπερασπιστεί στρατιωτικά τη νησιωτική χώρα.

Γιατί οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ αποφεύγουν την Κίνα

Σημαντικός παράγοντας για τις μειωμένες απευθείας πτήσεις από και προς την Κίνα αποτελεί και η απόφαση των αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών να μην επαναλάβουν πολλές πτήσεις μεταξύ των δύο χωρών. Η Ρωσία, απαντώντας στις δυτικές κυρώσεις, έχει επιβάλει περιορισμούς στον ρωσικό εναέριο χώρο, οι οποίοι δίνουν «πλεονέκτημα» στους κινεζικούς αερομεταφορείς και χρεώνουν με 2 δισ. δολάρια ετησίως τις αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες. Τον Μάρτιο, η Delta Airlines ανακοίνωσε ότι επανέλαβε τις απευθείας πτήσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας -από τη Σαγκάη προς το Σιάτλ και το Ντιτρόιτ.

Οι διεθνείς πτήσεις, πάντως, της ηπειρωτικής Κίνας παραμένουν κάτω από το 40% των επιπέδων του 2019, σύμφωνα με την έκθεση της Nomura. Αναλυτές προβλέπουν ότι το ποσοστό αυτό θα ανέβει στο 70% μέχρι το τέλος του έτους, καθώς -κατά κανόνα- οι διεθνείς πτήσεις ανακάμπτουν κατά την περίοδο των καλοκαιρινών διακοπών. Ήδη, τρεις αεροπορικές εταιρείες στην Ασία είναι έτοιμες να καλύψουν την κινεζική ζήτηση, ενισχύοντας τα κέρδη τους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!