Γ.Δ.
1428.81 -1,26%
ACAG
-0,68%
5.86
BOCHGR
-0,86%
4.59
CENER
-2,00%
9.79
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,11%
9.49
NOVAL
-2,26%
2.6
OPTIMA
-0,31%
12.88
TITC
-1,27%
34.95
ΑΑΑΚ
0,00%
4.36
ΑΒΑΞ
-3,27%
1.48
ΑΒΕ
+1,28%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-0,42%
2.38
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
0,00%
2.98
ΑΛΦΑ
-3,03%
1.49
ΑΝΔΡΟ
-0,61%
6.56
ΑΡΑΙΓ
-3,65%
10.57
ΑΣΚΟ
-1,81%
2.71
ΑΣΤΑΚ
-0,85%
7.04
ΑΤΕΚ
+0,47%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.66
ΑΤΤ
-5,02%
4.54
ΑΤΤΙΚΑ
+1,32%
2.3
ΒΙΟ
-2,44%
5.6
ΒΙΟΚΑ
-2,61%
1.68
ΒΙΟΣΚ
-1,27%
1.56
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-0,87%
2.28
ΓΕΒΚΑ
+2,94%
1.4
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,47%
17.44
ΔΑΑ
+0,11%
7.598
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-2,00%
11.74
ΔΟΜΙΚ
-0,15%
3.26
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,29%
0.314
ΕΒΡΟΦ
-2,55%
1.53
ΕΕΕ
+1,38%
32.36
ΕΚΤΕΡ
-2,64%
1.698
ΕΛΒΕ
0,00%
5.4
ΕΛΙΝ
-1,24%
1.995
ΕΛΛ
-1,12%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,07%
1.892
ΕΛΠΕ
-1,28%
6.95
ΕΛΣΤΡ
+0,49%
2.07
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.69
ΕΛΧΑ
-2,55%
1.832
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-3,25%
1.19
ΕΤΕ
0,00%
7.65
ΕΥΑΠΣ
-1,54%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.65
ΕΥΡΩΒ
-2,32%
1.975
ΕΧΑΕ
-2,76%
4.41
ΙΑΤΡ
-0,33%
1.49
ΙΚΤΙΝ
-4,86%
0.333
ΙΛΥΔΑ
-2,78%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-0,20%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,72%
4.58
ΙΝΛΟΤ
-2,45%
1.116
ΙΝΤΕΚ
-0,83%
5.95
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
-0,41%
1.215
ΙΝΤΚΑ
-2,57%
3.035
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.44
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
-2,45%
1.59
ΚΟΡΔΕ
-0,49%
0.406
ΚΟΥΑΛ
-2,36%
1.16
ΚΟΥΕΣ
-1,92%
5.1
ΚΡΙ
-1,12%
13.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,43%
1.055
ΛΑΒΙ
-3,79%
0.786
ΛΑΜΔΑ
-0,53%
7.5
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
-3,23%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
-0,73%
1.36
ΛΟΥΛΗ
-2,26%
2.59
ΜΑΘΙΟ
+5,63%
0.75
ΜΕΒΑ
-1,29%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.31
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
-0,44%
3.39
ΜΙΝ
-2,54%
0.575
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,51%
20.9
ΜΟΝΤΑ
+0,55%
3.67
ΜΟΤΟ
-1,85%
2.655
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
-1,91%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.62
ΜΠΡΙΚ
+0,75%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-3,09%
33.86
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
-2,53%
0.77
ΞΥΛΚ
-2,17%
0.27
ΞΥΛΠ
+4,35%
0.384
ΟΛΘ
-1,39%
21.3
ΟΛΠ
+0,18%
27.1
ΟΛΥΜΠ
-0,41%
2.43
ΟΠΑΠ
-1,45%
15.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,59%
0.804
ΟΤΕ
-2,22%
15.39
ΟΤΟΕΛ
-1,45%
10.84
ΠΑΙΡ
-2,75%
0.992
ΠΑΠ
+3,04%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,85%
3.72
ΠΕΡΦ
-2,41%
6.49
ΠΕΤΡΟ
-1,23%
8
ΠΛΑΘ
-1,59%
3.71
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-1,27%
1.244
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
-1,15%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
-1,14%
1.74
ΣΑΡ
-1,11%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,01%
0.342
ΣΙΔΜΑ
-3,29%
1.615
ΣΠΕΙΣ
-4,36%
6.14
ΣΠΙ
-3,54%
0.6
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.51
ΤΖΚΑ
0,00%
1.25
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,61%
1.584
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.25
ΦΡΙΓΟ
-3,25%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,80%
3.82
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

NielsenIQ: Αύξηση 9,1% στον τζίρο του λιανεμπορίου τροφίμων

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της NielsenIQ, τη θετική του πορεία συνέχισε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το πρώτο τετράμηνο του έτους.

Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο, το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων ενισχύθηκε κατά 9,1%, ωστόσο η ανάπτυξη αυτή εξακολουθεί να είναι πληθωριστική, με τους όγκους να υποχωρούν, γύρω στο 3,5%. Σε επίπεδο κατηγοριών, την ανάπτυξη αυτήν οδηγούν τα τρόφιμα και ποτά, τόσο τα φρέσκα (+8,9%), όσο και τα τυποποιημένα (+9,3%), κυρίως λόγω της σημαντικής συνεισφοράς τους στο μέσο καλάθι του ελληνικού νοικοκυριού, σε σχέση με τις κατηγορίες του μη τροφίμου.

Μέσα σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον, και με βάση πρόσφατα ευρήματα από έρευνες της NielsenIQ, οι Έλληνες καταναλωτές φαίνεται, στη συντριπτική τους πλειοψηφία (97% των ερωτηθέντων), να έχουν ξεκάθαρα αντιληφθεί την αύξηση στις τιμές των προϊόντων που πωλούνται μέσα από τα super markets. Προσπαθώντας να αντεπεξέλθουν σε αυτό, δηλώνουν σε ποσοστό 68% ότι θα κόψουν τις περιττές δαπάνες και τις πολυτέλειες και θα αγοράζουν μόνο τα βασικά, ενώ ταυτόχρονα 1 στους 3 δηλώνει ότι θα επιλέγει πλέον φθηνότερες μάρκες.

Τις παραπάνω δηλώσεις φαίνεται να επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία πωλήσεων της NielsenIQ, καθώς αφενός καταγράφεται μείωση των πωλήσεων σε κατηγορίες δευτερευούσης σημασίας, όπως είναι για παράδειγμα τα στοματικά διαλύματα (-8,2%) ή τα προϊόντα φροντίδας για τα έπιπλα (-5,1%). Την ίδια στιγμή, το μερίδιο σε αξία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να κινείται σε ανοδική τροχιά, φτάνοντας σε σύνολο αγοράς στο ιστορικά υψηλό ποσοστό του 25%, με τους καταναλωτές να δηλώνουν ότι επιλέγουν τα Private Labels όχι μόνο για τη σχετικά χαμηλή τους τιμή (58% των ερωτηθέντων), αλλά και γιατί είναι εξίσου ποιοτικά με τα επώνυμα, σε ποσοστό άνω του 75%.

Επικεντρώνοντας περαιτέρω την ανάλυσή μας στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, άξιο λόγου αποτελεί το γεγονός ότι ενώ μεσοσταθμικά έχουν αυξήσει την τιμή τους υπερδιπλάσια σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα, την ίδια στιγμή έχουν καταφέρει να συγκρατήσουν τους πωλούμενους όγκους τους, χωρίς να παρουσιάσουν απώλειες, γεγονός που αποδεικνύει τη στροφή των καταναλωτών, σε πολλές περιπτώσεις, σε εναλλακτικές χαμηλού κόστους, που θα τους ελαχιστοποιήσουν το συνολικό «out of pocket».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!