Γ.Δ.
1450.92 +0,72%
ACAG
0,00%
5.86
CENER
-1,61%
9.8
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
+0,23%
8.6
NOVAL
+1,45%
2.73
OPTIMA
+1,53%
11.96
TITC
+3,81%
29.95
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+3,92%
1.486
ΑΒΕ
+1,12%
0.452
ΑΔΜΗΕ
+1,57%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.95
ΑΛΜΥ
+3,33%
2.795
ΑΛΦΑ
+1,50%
1.6575
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,26%
11.7
ΑΣΚΟ
0,00%
3.05
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.52
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,18%
2.58
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+3,63%
2.57
ΒΙΟΣΚ
-1,17%
1.27
ΒΙΟΤ
0,00%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,67%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+2,98%
1.555
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,96%
16.84
ΔΑΑ
+0,13%
7.798
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+1,15%
11.4
ΔΟΜΙΚ
-2,96%
3.775
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,37%
0.315
ΕΒΡΟΦ
+1,00%
1.52
ΕΕΕ
+1,18%
32.48
ΕΚΤΕΡ
-0,94%
4.2
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-1,23%
2.4
ΕΛΛ
0,00%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,78%
2.6
ΕΛΠΕ
+1,79%
8.23
ΕΛΣΤΡ
+1,33%
2.29
ΕΛΤΟΝ
+0,70%
1.732
ΕΛΧΑ
-0,32%
1.876
ΕΝΤΕΡ
-0,63%
7.89
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,52%
1.3
ΕΤΕ
-0,55%
8.02
ΕΥΑΠΣ
+1,27%
3.19
ΕΥΔΑΠ
+0,71%
5.68
ΕΥΡΩΒ
-0,28%
2.126
ΕΧΑΕ
+3,61%
4.885
ΙΑΤΡ
+2,63%
1.56
ΙΚΤΙΝ
+1,83%
0.361
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-1,39%
4.95
ΙΝΛΙΦ
+0,85%
4.74
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+2,41%
5.95
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.285
ΙΝΤΚΑ
-0,88%
3.38
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,36%
1.41
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.545
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.48
ΚΟΥΑΛ
+1,02%
1.192
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.28
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,68%
1.09
ΛΑΒΙ
-0,69%
0.869
ΛΑΜΔΑ
+0,71%
7.05
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
+2,68%
0.306
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.41
ΛΟΥΛΗ
+0,37%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.81
ΜΕΒΑ
+1,26%
4.02
ΜΕΝΤΙ
-0,38%
2.63
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
+1,24%
3.665
ΜΙΝ
0,00%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,56%
23.42
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,55%
2.735
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,85%
27.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+0,80%
1.88
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,91%
36.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.7
ΝΑΥΠ
-0,61%
0.98
ΞΥΛΚ
+1,14%
0.267
ΞΥΛΠ
+8,00%
0.486
ΟΛΘ
+0,48%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
25.95
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.53
ΟΠΑΠ
-0,27%
15
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.893
ΟΤΕ
+1,92%
13.82
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.92
ΠΑΙΡ
+5,60%
1.225
ΠΑΠ
-2,03%
2.41
ΠΕΙΡ
+1,69%
3.722
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.76
ΠΛΑΘ
-0,65%
3.805
ΠΛΑΚΡ
+1,33%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
-0,67%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+0,20%
4.95
ΡΕΒΟΙΛ
-0,25%
1.975
ΣΑΡ
-0,34%
11.56
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+2,03%
0.351
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.655
ΣΠΕΙΣ
+1,22%
6.66
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-1,79%
19.25
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,75%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Ιράκ: Σχέδιο για οδικό δίκτυο μεταξύ Περσικού Κόλπου και Τουρκίας

Η Βαγδάτη παρουσίασε ένα φιλόδοξο έργο για την κατασκευή ενός δρόμου και μιας σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει τον Κόλπο με τα τουρκικά σύνορα, προκειμένου να καταστεί το Ιράκ απαραίτητο πέρασμα για τη ροή εμπορευμάτων μεταξύ της Μέσης Ανατολής και της Ευρώπης.

Το έργο, που εκτιμάται από την ιρακινή κυβέρνηση ότι ανέρχεται σε 17 δισ. δολάρια, βρίσκεται σε εμβρυακό στάδιο: δεν έχουν αρχίσει καν οι πρώτες εργασίες στον διάδρομο μήκους 1.200 χιλιομέτρων. Σύμφωνα με τη Βαγδάτη, ο δρόμος και η σιδηροδρομική γραμμή θα πρέπει να κατασκευαστούν σε συνεργασία με χώρες της περιοχής – το Κατάρ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κουβέιτ, το Ομάν, την Ιορδανία, την Τουρκία, το Ιράν και τη Σαουδική Αραβία – που προσκλήθηκαν σήμερα στην ιρακινή πρωτεύουσα στην παρουσίαση του έργου, που ονομάζεται «Δρόμος της ανάπτυξης».

Ο «δρόμος της ανάπτυξης» στοχεύει να συνδέσει το λιμάνι Αλ Φάο, στον πλούσιο σε πετρέλαιο ιρακινό νότο, Ιράκ με την Τουρκία, μετατρέποντας τη χώρα σε διαμετακομιστικό κόμβο και μειώνοντας τον χρόνο του ταξιδιού μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί τη Διώρυγα του Σουέζ.

«Δεν είναι απλώς ένας δρόμος για τη μεταφορά εμπορευμάτων ή επιβατών. Ανοίγει την πόρτα στην ανάπτυξη τεράστιων περιοχών του Ιράκ», δήλωσε στο Reuters ο Φαρχάν αλ-Φαρτούσι, γενικός διευθυντής της Γενικής Εταιρείας Λιμένων του Ιράκ.

Η κυβέρνηση του Ιράκ προβλέπει ένα δίκτυο με τρένα υψηλής ταχύτητας που μεταφέρουν εμπορεύματα και επιβάτες με ταχύτητα έως και 300 χιλιόμετρα την ώρα, συνδέσεις με τοπικούς βιομηχανικούς κόμβους και ένα ενεργειακό στοιχείο, που θα μπορούσε να περιλαμβάνει αγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου.

«Βλέπουμε σ’ αυτό το βιώσιμο έργο έναν πυλώνα της οικονομίας που δεν θα βασίζεται πλέον στο πετρέλαιο», δήλωσε ο πρωθυπουργός Μοχάμεντ Σία αλ Σουντάνι κατά την έναρξη της συνάντησης. «Είναι μια σύνδεση που θα εξυπηρετήσει τους γείτονες του Ιράκ και την περιοχή και θα συμβάλει στην οικονομική ολοκλήρωση».

Κάθε χώρα που το επιθυμεί «θα μπορεί να υλοποιήσει ένα μέρος του έργου», ανακοίωσε η Επιτροπή Μεταφορών του ιρακινού κοινοβουλίου, η οποία εκτιμά ότι το έργο θα μπορούσε να ολοκληρωθεί «μέσα σε τρία έως πέντε χρόνια».

«Ο Δρόμος της ανάπτυξης θα τονώσει τη διασυνδεσιμότητα μεταξύ των χωρών της περιοχής», διαβεβαίωσε στην παρέμβασή του ο Τούρκος πρέσβης στη Βαγδάτη Αλί Ριζά Γκιουνέι, χωρίς να διευκρινίσει σε ποιο βαθμό η χώρα του, βασικός οικονομικός εταίρος του Ιράκ, σκοπεύει να συνεισφέρει οικονομικά.

Κατεστραμμένο από τις δεκαετίες πολέμου και την εκτεταμένη διαφθορά, το Ιράκ, παρόλο που είναι πλούσιο σε υδρογονάνθρακες, έχει τεράστιο πρόβλημα στις υποδομές του. Οι δρόμοι του είναι σε οικτρή κατάσταση. Και οι δρόμοι που συνδέουν τη Βαγδάτη με τον βορρά διασχίζουν ορισμένες περιοχές όπου εξακολουθούν σποραδικά να αναπτύσσουν δράσηπ υρήνες του Ισλαμικού Κράτους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!