Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Ιράκ: Σχέδιο για οδικό δίκτυο μεταξύ Περσικού Κόλπου και Τουρκίας

Η Βαγδάτη παρουσίασε ένα φιλόδοξο έργο για την κατασκευή ενός δρόμου και μιας σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει τον Κόλπο με τα τουρκικά σύνορα, προκειμένου να καταστεί το Ιράκ απαραίτητο πέρασμα για τη ροή εμπορευμάτων μεταξύ της Μέσης Ανατολής και της Ευρώπης.

Το έργο, που εκτιμάται από την ιρακινή κυβέρνηση ότι ανέρχεται σε 17 δισ. δολάρια, βρίσκεται σε εμβρυακό στάδιο: δεν έχουν αρχίσει καν οι πρώτες εργασίες στον διάδρομο μήκους 1.200 χιλιομέτρων. Σύμφωνα με τη Βαγδάτη, ο δρόμος και η σιδηροδρομική γραμμή θα πρέπει να κατασκευαστούν σε συνεργασία με χώρες της περιοχής – το Κατάρ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κουβέιτ, το Ομάν, την Ιορδανία, την Τουρκία, το Ιράν και τη Σαουδική Αραβία – που προσκλήθηκαν σήμερα στην ιρακινή πρωτεύουσα στην παρουσίαση του έργου, που ονομάζεται «Δρόμος της ανάπτυξης».

Ο «δρόμος της ανάπτυξης» στοχεύει να συνδέσει το λιμάνι Αλ Φάο, στον πλούσιο σε πετρέλαιο ιρακινό νότο, Ιράκ με την Τουρκία, μετατρέποντας τη χώρα σε διαμετακομιστικό κόμβο και μειώνοντας τον χρόνο του ταξιδιού μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί τη Διώρυγα του Σουέζ.

«Δεν είναι απλώς ένας δρόμος για τη μεταφορά εμπορευμάτων ή επιβατών. Ανοίγει την πόρτα στην ανάπτυξη τεράστιων περιοχών του Ιράκ», δήλωσε στο Reuters ο Φαρχάν αλ-Φαρτούσι, γενικός διευθυντής της Γενικής Εταιρείας Λιμένων του Ιράκ.

Η κυβέρνηση του Ιράκ προβλέπει ένα δίκτυο με τρένα υψηλής ταχύτητας που μεταφέρουν εμπορεύματα και επιβάτες με ταχύτητα έως και 300 χιλιόμετρα την ώρα, συνδέσεις με τοπικούς βιομηχανικούς κόμβους και ένα ενεργειακό στοιχείο, που θα μπορούσε να περιλαμβάνει αγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου.

«Βλέπουμε σ’ αυτό το βιώσιμο έργο έναν πυλώνα της οικονομίας που δεν θα βασίζεται πλέον στο πετρέλαιο», δήλωσε ο πρωθυπουργός Μοχάμεντ Σία αλ Σουντάνι κατά την έναρξη της συνάντησης. «Είναι μια σύνδεση που θα εξυπηρετήσει τους γείτονες του Ιράκ και την περιοχή και θα συμβάλει στην οικονομική ολοκλήρωση».

Κάθε χώρα που το επιθυμεί «θα μπορεί να υλοποιήσει ένα μέρος του έργου», ανακοίωσε η Επιτροπή Μεταφορών του ιρακινού κοινοβουλίου, η οποία εκτιμά ότι το έργο θα μπορούσε να ολοκληρωθεί «μέσα σε τρία έως πέντε χρόνια».

«Ο Δρόμος της ανάπτυξης θα τονώσει τη διασυνδεσιμότητα μεταξύ των χωρών της περιοχής», διαβεβαίωσε στην παρέμβασή του ο Τούρκος πρέσβης στη Βαγδάτη Αλί Ριζά Γκιουνέι, χωρίς να διευκρινίσει σε ποιο βαθμό η χώρα του, βασικός οικονομικός εταίρος του Ιράκ, σκοπεύει να συνεισφέρει οικονομικά.

Κατεστραμμένο από τις δεκαετίες πολέμου και την εκτεταμένη διαφθορά, το Ιράκ, παρόλο που είναι πλούσιο σε υδρογονάνθρακες, έχει τεράστιο πρόβλημα στις υποδομές του. Οι δρόμοι του είναι σε οικτρή κατάσταση. Και οι δρόμοι που συνδέουν τη Βαγδάτη με τον βορρά διασχίζουν ορισμένες περιοχές όπου εξακολουθούν σποραδικά να αναπτύσσουν δράσηπ υρήνες του Ισλαμικού Κράτους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!