Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Mετρό Θεσσαλονίκης: Mε ιταλο-γαλλικό άρωμα και προδιαγραφές Κοπεγχάγης

Τέλος στην αναμονή. Προσωρινός ανάδοχος στο μεγάλο ΣΔΙΤ Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης ανακηρύχθηκε η σύμπραξη των ATM – ΕGIS, oι οποίες μέχρι τις 20 Ιουνίου θα πρέπει να καταθέσουν τα δικαιολογητικά που τους έχει ζητήσει η Ελληνικό Μετρό ΑΕ (μέχρι χθες Αττικό Μετρό), η οποία και διενεργεί τον διαγωνισμό. Aυτό αποκάλυψε σήμερα η «Μακεδονία».

Σημειώνεται ότι στην επίσκεψή του στις εγκαταστάσεις του Μετρό, πριν από τις εκλογές της 21ης Μαΐου, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε δηλώσει ότι η Αττικό Μετρό ΑΕ μετονομάζεται σε Ελληνικό Μετρό.

Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, η ιταλο-γαλλική σύμπραξη κερδίζει την κούρσα του διαγωνισμού, επειδή η οικονομική προσφορά της ήταν κατά περίπου 34 εκατ. ευρώ χαμηλότερη από εκείνη του έτερου υποψηφίου, δηλαδή της σύμπραξης των εταιρειών ΑΚΤΩΡ-ΝΕΟ TRANS, ενώ και η τεχνική προσφορά της ανταποκρίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις των όρων του διαγωνισμού.

Mε την επιλογή του προσωρινού αναδόχου γίνεται το επόμενο μεγάλο βήμα σε αυτήν την πολύ σημαντική διαγωνιστική διαδικασία, που ξεκίνησε στις 2/9/2022, συνάντησε προσφυγές από ενδιαφερομένους, που τελικά κατέπεσαν, μέχρι που έφτασε στις 28/2/2023 στο στάδιο της κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών και, στη συνέχεια, στην επιλογή του ιδιώτη που θα αναλάβει, για πρώτη φορά στη χώρα μας, λειτουργία και συντήρηση συστήματος μετρό, αλλά και την προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συναφούς πληροφοριακού συστήματος.

Με το συγκεκριμένο ΣΔΙΤ, ύψους 292 εκατ. ευρώ προ ΦΠΑ και συνολικής διάρκειας 11 ετών (μαζί με την προπαρασκευαστική περίοδο), ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει, όταν βεβαίως υπογράψει τη σχετική σύμβαση, να λειτουργεί και να συντηρεί το αυτόματο, υπερσύγχρονο Μετρό Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα τη βασική γραμμή, αλλά και την επέκταση προς Καλαμαριά.

Tα επόμενα βήματα έως την υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης

Και εδώ ερχόμαστε στο επόμενο κρίσιμο σημείο για τη συνέχιση και ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Οι ΑΤΜ και EGIS θα υποβάλουν τα δικαιολογητικά τους έως τις 20 Ιουνίου, τα οποία και θα ελεγχθούν από την επιτροπή του διαγωνισμού. Μετά τον έλεγχο των δικαιολογητικών από την αρμόδια επιτροπή και την κοινοποίηση στους υποψηφίους του πρακτικού του ΔΣ της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, η σύμπραξη των ΑΚΤΩΡ και Neo Trans θα αποκτήσει πρόσβαση σε όλα τα κατατεθειμένα δικαιολογητικά, έχοντας περιθώριο δέκα ημερών για την υποβολή ενστάσεων.

Εάν υποβληθούν ενστάσεις, η όλη διαδικασία θα πάει πίσω. Εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις, θα ακολουθήσει ο προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια η υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης.

Όταν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, ο προσωρινός ανάδοχος θα ιδρύσει εταιρεία ειδικού σκοπού, στην οποία, βάσει πληροφοριών, η ΑΤΜ θα έχει μετοχικό μερίδιο 51% και η EGIS 49%. Aυτή η εταιρεία, που θα είναι και ο φορέας λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης, θα στηριχθεί στην πολυετή εμπειρία των εταίρων, στη λειτουργία σιδηροδρομικών έργων και δη αυτόματων συστημάτων μετρό, στην Ευρώπη αλλά και στη Μέση Ανατολή και την Ασία, όπως επίσης και στη δάνεια εμπειρία που μπορεί να έχει από τη Metro Service, θυγατρική του Ομίλου ΑΤΜ, που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία του επίσης αυτόματου μετρό της Kοπεγχάγης, μαζί με τη Hitachi Rail.

Τα προφίλ των ΑΤΜ και EGIS

H Ιταλική ATM (Azienda Trasporti Milanesi) είναι ο ανάδοχος λειτουργίας και συντήρησης του μετρό της Κοπεγχάγης από το 2002, όπως επίσης των επεκτάσεων προς το αεροδρόμιο (2007) αλλά και των νέων γραμμών Μ3 και Μ4, που τέθηκαν σε λειτουργία το 2019. Επίσης, λειτουργεί το σύστημα μετρό που υπάρχει στο εκτεταμένο campus του Πανεπιστημίου Princess Noura του Ριάντ (με τρένα και συστήματα Hitachi Rail), τη γραμμή M5 του μετρό του Μιλάνου από το 2013 (τρένα και συστήματα Hitachi Rail) και τη γραμμή M4 του Μιλάνου, από το 2022.

Η αποκτηθείσα εμπειρία στη λειτουργία συστημάτων και τρένων της Hitachi Rail σημειώνεται, καθώς και το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει τροχαίο υλικό και συστήματα της Ηitachi Rail.

Ο γαλλικός όμιλος EGIS επίσης διαθέτει τεράστια εμπειρία στα συστήματα μετρό. Παρέδωσε τις πρώτες γραμμές μετρό στη Γαλλία τη δεκαετία του 1970 (Λιόν και Μασσαλία), το πρώτο πλήρως αυτοματοποιημένο μετρό το 1991 (στη Λιόν), ενώ έχει συμμετάσχει σε πολλά έργα μετρό, άνευ οδηγού, σε όλο τον κόσμο (γραμμή Canarsie της Νέας Υόρκης, γραμμή 9 της Βαρκελώνης, γραμμή Circle της Σιγκαπούρης).

Ο όμιλος EGIS Rail αυτήν την περίοδο συμμετέχει σε πολλά έργα μετρό στην Ευρώπη (π.χ. Grand Paris Metrο, Μασσαλία, Λωζάνη), στη Μέση Ανατολή (Ριάντ, Ντόχα, Ντουμπάι), στην Ασία (Σιγκαπούρη, Μπανγκόκ, Μανίλα, Καλκούτα), στη Βόρεια και Νότια Αμερική (Καναδάς, Μεξικό, Βραζιλία) και στο Ισραήλ.

Σημειώνεται, τέλος, ότι η EGIS PROJECTS μαζί τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ανάδοχος της πολυετούς παραχώρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!