THEPOWERGAME
Το 58% των νέων πωλήσεων αυτοκινήτων αντιπροσωπεύουν οι εταιρικοί στόλοι της Ευρώπης, οι οποίοι αποτελούν την μεγαλύτερη αγορά στη Γηραιά Ήπειρο. Παράλληλα, οι ίδιοι στόλοι ευθύνονται για το 74% των εκπομπών ρύπων των νέων αυτοκινήτων. Ωστόσο, η ηλεκτροκίνηση των εταιρικών αυτοκινήτων θα μείωνε αισθητά τις εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη.
Όλα αυτά συμβαίνουν όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει νέους αυστηρότερους στόχους για το 2030 τόσο για τις οδικές μεταφορές, όσο και για τη θέρμανση, τη γεωργία, τις μικρές βιομηχανικές εγκαταστάσεις και τα απόβλητα.
Πέρυσι το 10,8% των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ήταν αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα σε σύγκριση με το 14,5% που αφορούσαν λιανικές πωλήσεις. Από σήμερα μέχρι και το 2030 περίπου 11 εκατομμύρια επιπλέον ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους, αντικαθιστώντας τα ρυπογόνα αυτοκίνητα πετρελαίου και βενζίνης. Άλλωστε η ΕΕ είναι αποφασισμένη να παράσχει ισχυρά κίνητρα για να υποστηρίξει τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ στοχεύει να φέρει παραγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών στην Ευρώπη.
8 στους 10 πολίτες της ΕΕ αγοράζουν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο
Σήμερα σχεδόν 8 στους 10 πολίτες της ΕΕ αγοράζουν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, ενώ υπάρχει μεγάλη προτίμηση στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα μέχρι τεσσάρων ετών. Αναλυτές αναφέρουν ότι στόχος είναι η πώληση 12,5 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2035, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην μείωση των εκπομπών ρύπων.
Απόρροια αυτών των πωλήσεων, αλλά και της αυξανόμενης πορείας των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι οι εισαγωγές πετρελαίου να μειώνονται σταδιακά κάθε χρόνο. Μάλιστα το 2030 η μείωση των πωλήσεων υγρών καυσίμων αναμένεται να είναι μειωμένη κατά 208 εκατομμύρια βαρέλια, ενώ το 2040 η μείωση θα είναι κατά 1,029 εκατομμύρια βαρέλια.
Τέλος, το πιο φιλόδοξο σενάριο, είναι το 100% όλων των νέων εταιρικών αυτοκινήτων να έχουν μηδενικές εκπομπές έως το 2030 και το 2027, ως μεταβατικό στάδιο του τελικού στόχου, να είναι μειωμένες κατά 50%.