THEPOWERGAME
Αποτελέσματα κατώτερα των εκτιμήσεων ανακοίνωσε η Alibaba για το α΄ τρίμηνο, με την μετοχή του κινεζικού κολοσσού ηλεκτρονικού εμπορίου να βρίσκεται σε πτώση (-1,4%) στις προσυνεδριακές συναλλαγές στη Wall Street.
Ειδικότερα, τα έσοδα της Alibaba το α΄ τρίμηνο διαμορφώθηκαν σε 208,2 δισ. γιουάν (29,6 δισ. δολάρια) έναντι εκτίμησης 210,2 δισ. γιουάν, σημειώνοντας ωστόσο αύξηση 2% σε ετήσια βάση. Παράλληλα, σημείωσε μειωμένα κέρδη ανά μετοχή, 1,34 γιουάν έναντι εκτίμησης 2,08 γιουάν, αν και επίσης αυξημένα κατά 35% σε ετήσια βάση
Το α΄ τρίμηνο σηματοδότησε και το πρώτο τρίμηνο κατά το οποίο τα αποτελέσματα της Alibaba αντικατοπτρίζουν την επιστροφή της Κίνας σε μία κανονικότητα, αφού η χώρα τον Δεκέμβριο τερμάτισε αιφνιδιαστικά τους αυστηρούς ελέγχους για την πανδημία, όπως τα lockdown και τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς.
Στο πλαίσιο αυτό, το ξεκίνημα του 2023 χαρακτηρίζεται «χλιαρό», με τις συνολικές πωλήσεις φυσικών αγαθών στο διαδίκτυο να παραμένουν αδύναμες. Ειδικότερα, οι λιανικές πωλήσεις στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 18,4% τον Απρίλιο, σύμφωνα με πρόσφατα οικονομικά στοιχεία. Η οικονομική ανάπτυξη στην Κίνα έπιασε το 4,5% το πρώτο τρίμηνο, πετυχαίνοντας απόδοσης που αναμενόταν να ενισχύσει τις πωλήσεις της Alibaba.
Η εταιρεία διαχειρίζεται δύο από τους μεγαλύτερους ιστότοπους ηλεκτρονικών αγορών στην Κίνα: τους Taobao και Tmall. Παρά την άνοδο του ανταγωνισμού, τα αποτελέσματα της Alibaba παραμένουν ένας σημαντικός δείκτης της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας στον κόσμο, στην οποία αντιστοιχεί σχεδόν το 50% των ηλεκτρονικών αγορών παγκοσμίως.
Πρόκειται επίσης για τα πρώτα αποτελέσματα που ανακοινώνονται από τότε που η Alibaba προχώρησε σε μια ουσιαστική αναμόρφωση του οργανισμού της, χωρίζοντας την επιχείρηση σε διάφορες ξεχωριστές μονάδες. Η νέα εταιρική δομή αναλύεται σε έξι τμήματα: Cloud Intelligence Group, Taobao Tmall Commerce Group, Local Services Group, Cainiao Smart Logistics, Global Digital Commerce Group και Digital Media and Entertainment Group.