THEPOWERGAME
*** Είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικό το γεγονός ότι τα καρνάγια της Ελευσίνας γεμίζουν από ελληνικών συμφερόντων βαπόρια, που πάνε στα εκεί ναυπηγεία για επισκευές.
*** Αποδεικνύοντας εμπράκτως ότι ο ελληνικός εφοπλισμός θέλει -και μπορεί- να κρατήσει ζωντανή τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας, που πέρασε από μεγάλες περιπέτειες τα τελευταία (πολλά) χρόνια.
*** Θυμίζω ότι το πρώτο βαπόρι που μπήκε στα ναυπηγεία της Ελευσίνας για εργασίες ήταν της εταιρείας του Πέτρου Παππά. Έκτοτε, μεσολάβησαν πολλά. Το θυμήθηκα γιατί προχθές μπήκε ένα του Νίκου Τσάκου.
*** Και η ροή συνεχίζεται. Και η ζώνη αποκτά και πάλι ζωή και κάτι φαίνεται να κινείται επιτέλους, για τα καλά, στην περιοχή.
*** Όταν πάρει μπρος και ο Σκαραμαγκάς του Γιώργου Προκοπίου, τότε θα μπορούμε να μιλάμε για την ολική επαναφορά.
*** Άλλη θετική είδηση; Το γεγονός ότι το κρατικό επενδυτικό fund του Άμπου Ντάμπι θέλει να επενδύσει (κι άλλο) στην Ελλάδα. Μέσω συνεργασίας του με ελληνικό αντίστοιχο, που προφανώς ξέρει την εδώ αγορά καλύτερα.
*** Καθόλου τυχαίο. Διεθνώς, έτσι γίνονται οι δουλειές. Για τον σκοπό αυτόν φέρεται να συζητεί εν προκειμένω με το Deca Investments και ειδικότερα με εκείνον τον βραχίονα του που τοποθετείται επιλεκτικά σε μεσαίου μεγέθους μονάδες.
*** Το Mubadala, όπως είναι γνωστό το fund του Άμπου Ντάμπι, αν τελικώς κλείσει η συμφωνία, να το θεωρείτε δεδομένο ότι θα δώσει άλλον επενδυτικό αέρα για τα ελληνικά δεδομένα.
*** Και θα λειτουργήσει σαν «δόλωμα» και για άλλους ενδιαφερόμενους, που το σκέφτονται για να κάνουν το βήμα.
*** Γενικότερα, πάντως, τα αραβικά συμφέροντα στην ευρύτερη περιοχή μας, της Ανατολικής Μεσογείου, κινούνται ιδιαιτέρως δραστήρια τελευταία. Τα παραδείγματα είναι πολλά, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Κύπρο.
*** Μόνο οι απευθείας αεροπορικές συνδέσεις με Αθήνα και Λάρνακα φτάνουν για να αποδείξουν του λόγου το αληθές. Μόλις προχθές ανακοινώθηκε, για παράδειγμα, ότι η Κύπρος συνδέεται κι αυτή πλέον, απευθείας, αεροπορικώς, με το Κουβέιτ.
*** Με πρωτοβουλία της Jazeera Airways, η οποία είναι μια χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία, που εξυπηρετεί περισσότερους από 50 προορισμούς στη Μέση Ανατολή, την Κεντρική και τη Νότια Ασία και την Ευρώπη.
*** Σε πολιτικό επίπεδο, μπήκαμε πλέον στην τελική ευθεία των εκλογών της Κυριακής, με τις αφετηρίες των κομμάτων να είναι λίγο έως πολύ γνωστές. Με βάση και τα τελευταία γκάλοπ, η ΝΔ κινείται πέριξ του 35%-36%, ο ΣΥΡΙΖΑ πέριξ του 29%-30% και το ΠΑΣΟΚ πέριξ του 10%-11%.
*** Με βάση τις αναγωγές πάντα. Σε ό,τι αφορά τις έδρες, προκύπτει όντως σενάριο σχηματισμού κυβέρνησης από την πρώτη κάλπη. Πώς; Από τη συνεργασία ΝΔ – ΠΑΣΟΚ.
*** Ωστόσο, θα πρέπει να θεωρείται σχεδόν σίγουρο ότι στο μυαλό του Μητσοτάκη υπάρχει μόνο μία προοπτική: αυτή της αυτοδυναμίας. Αν, λοιπόν, οι προβλέψεις των γκάλοπ επαληθευτούν και η ΝΔ εξασφαλίσει 35%-36%, τότε η προσφυγή στις δεύτερες κάλπες θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.
*** Το επιχείρημα του Μαξίμου; Αφού εξασφαλίσαμε αυτό το ποσοστό τώρα κι αφού ο πήχης της αυτοδυναμίας στις 2 Ιουλίου θα είναι πέριξ του 37,5%, έχουμε κάθε δικαίωμα «να κυνηγήσουμε το όνειρο».
*** Συνεπώς, σε αυτήν την περίπτωση η διαδικασία των διερευνητικών θα είναι μάλλον τυπική.