THEPOWERGAME
Το πρώτο της υπερπόντιο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών αυτοκινήτων ανοίγει η ProLogium (Ταϊβάν) στη Γαλλία και συγκεκριμένα στο ιστορικό λιμάνι της Δουνκέρκης. Η γραμμή παραγωγής αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2026.
Η επένδυση φθάνει τα 5,2 δισ. ευρώ και έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά επενδύσεων που προωθεί το Μέγαρο των Ηλυσίων για την αναζωογόνηση της γαλλικής βιομηχανίας.
Οι νέες θέσεις εργασίας (άμεσες και έμμεσες), όταν το εργοστάσιο τεθεί σε πλήρη λειτουργία και ξεκινήσει να παράγει ηλεκτρικές μπαταρίες, υπολογίζονται σε 15.000.
Οι μπαταρίες στέρεης κατάστασης
Η ProLogium ειδικεύεται στην ανάπτυξη μπαταριών στέρεης κατάστασης, οι οποίες θεωρούνται ισχυρότερες, ασφαλέστερες και ταχύτερες στη φόρτιση σε σχέση με τις μπαταρίες λιθίου. Είναι επίσης κατά 50 κιλά ελαφρύτερες.
«Μπορούμε να φορτίσουμε το 80% της μπαταρίας σε 12 λεπτά… Η μπαταρία στο Tesla 3 χρειάζεται 20 λεπτά» δήλωσε ο αντιπρόεδρος της ProLogium Gilles Normand, υπεύθυνος για τη διεθνή ανάπτυξη της εταιρείας.
Η ProLogium επέλεξε τη Δουνκέρκη, καθώς η θέση του λιμανιού επιτρέπει την άμεση πρόσβαση στους πελάτες της εταιρείας, λαμβάνοντας υπόψιν τον ολοένα αυξανόμενο αριθμό εργοστασίων παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Βόρεια Ευρώπη. Μεταξύ των μετόχων της ProLogium βρίσκεται και η Mercedes-Benz, γεγονός που ωθεί τους οικονομικούς αναλυτές να κάνουν λόγο για «νίκη» του Μακρόν έναντι του Σολτς και της Γερμανίας στα σχέδια αναβάθμισης της εθνικής βιομηχανίας.
Νέο δεύτερο εργοστάσιο μπαταριών στη Γαλλία
Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν ανακοίνωσε από τη Δουνκέρκη ότι η γαλλική Orano, εταιρεία που δραστηριοποιείται στην πυρηνική βιομηχανία, επενδύει μαζί με την κινεζική ενεργειακή εταιρεία XTC, κεφάλαια ύψους 1,5 δισ. ευρώ σε εργοστάσιο κατασκευής υλικών στη βόρεια Γαλλία, τα οποία χρησιμοποιούνται σε μπαταρίες.
Στο πλαίσιο της στροφής στην πράσινη ενέργεια και απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα, ολοένα και περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες επενδύουν στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και στην ηλεκτροκίνηση, θέλοντας να επαναφέρουν σε ευρωπαϊκό έδαφος τα εργοστάσια κατασκευής που μεταφέρθηκαν στο παρελθόν στην περιοχή της Ασίας – Ειρηνικού, λαμβάνοντας υπόψιν και της «εύθραυστης» γεωπολιτικής κατάστασης στο συγκεκριμένο σημείο του πλανήτη ελέω της κινεζικής επιθετικότητας.