THEPOWERGAME
Με ανακοίνωση που εκδόθηκε το πρωί της Παρασκευής, η διοίκηση του Ομίλου Olympia διαψεύδει το ρεπορτάζ του powergame.gr, σύμφωνα με το οποίο αναζητεί επενδυτή για το δίκτυο καταστημάτων Public. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο όμιλος, που ελέγχεται από τον επιχειρηματία Πάνο Γερμανό, φέρεται να βρίσκεται σε συνομιλίες με ενδιαφερόμενο (ή ενδιαφερόμενους) για την πώληση της αλυσίδας Public.
Όσοι θεωρούν πως η αναζήτηση επενδυτή είναι μονόδρομος για τον όμιλο Olympia παραπέμπουν στα συνεχή ζημιογόνα αποτελέσματα της Public, παρά τις σοβαρές προσπάθειες που έχουν καταβληθεί τα τελευταία χρόνια από τη διοίκηση. Ο όμιλος προχωρεί συνεχώς σε κεφαλαιακές ενέσεις της Public, σε απανωτές συμφωνίες και αναδιατάξεις του δικτύου καταστημάτων και επενδύσεις. Ωστόσο, όπως έδειξε και η πρόσφατη έξοδος της Πλαίσιο Computers από το Χρηματιστήριο, η αγορά λιανικής στον τομέα των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών παραμένει εξαιρετικά δύσκολη και ανταγωνιστική. Γι’ αυτό και δεν έχουν έρθει μέχρι σήμερα τα κέρδη που προσδοκούσε η πλευρά του Ομίλου Olympia.
Μόνο για το 2021, έτος για το οποίο υπάρχουν δημοσιευμένα στοιχεία, η Public Group εμφάνισε ζημίες ύψους 62 εκατ. ευρώ, μέσα από έναν τζίρο που πλησίασε τα 450 εκατ. ευρώ. Παρά την απορρόφηση των δραστηριοτήτων της πρώην Media Markt, η εταιρεία συνέχισε να εμφανίζει ζημίες, οι οποίες με τη σειρά τους οδήγησαν σε απανωτές Αυξήσεις Μετοχικού Κεφαλαίου με τη μορφή μετρητών από τους δύο μετόχους.
Μόλις τον περασμένο Απρίλιο πραγματοποιήθηκε κεφαλαιακή «ένεση» ύψους 40 εκατ. ευρώ. Είχε προηγηθεί στο τέλος του 2022 μια δεύτερη «ένεση», ύψους 30 εκατ. ευρώ, ενώ επιπλέον 50 εκατ. ευρώ είχαν μπει στην εταιρεία στο τέλος του 2021. Έτσι, σε λιγότερο από 18 μήνες στην Public Group οι μέτοχοι έβαλαν με μετρητά 120 εκατ. ευρώ. Μέρος αυτών των καταβολών, ύψους 29,6 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2022, συμψηφίστηκαν ισόποσα με ζημίες της εταιρείας παρελθουσών χρήσεων.
Αλλά δεν είναι μόνον τα τελευταία χρόνια που η Public Group εμφανίζει ζημίες. Κλείνοντας φέτος 17 χρόνια ζωής, σε όλη αυτή τη διάρκεια ποτέ η εταιρεία δεν κατάφερε μια κερδοφόρο οικονομική χρήση. Αποτελεί δε το «μαράζι» του Πάνου Γερμανού, καθώς ο χώρος των λιανικών πωλήσεων ήταν ο κατ’ εξοχήν προνομιακός του χώρος και αυτός που τον ανέδειξε σε έναν σημαντικό επιχειρηματία της χώρας. Ωστόσο, τόσο με τη Multirama αρχικά, όσο και με την Public στη συνέχεια, ο Πάνος Γερμανός δεν κατάφερε να σπάσει την κυριαρχία του Γιώργου Γεράρδου και της Πλαίσιο Computers, που συνιστά τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή του σήμερα.
Τι λέει η διοίκηση της Olympia
Η πλευρά του Ομίλου Olympia διαψεύδει τις πληροφορίες περί προσπάθειας πώλησης των Public. Στη ανακοίνωση της Παρασκευής υποστηρίζει πως «στο πλαίσιο της μακροπρόθεσμης στρατηγικής του, o Όμιλος Olympia προχώρησε σε επένδυση ύψους 50 εκατ. ευρώ το 2022 για τη δημιουργία του Public Group, με στόχο την επιτάχυνση του αναπτυξιακού και επενδυτικού του πλάνου.
Η στρατηγική που εφαρμόζει το Public Group έχει ήδη να επιδείξει εξαιρετικά θετικά αποτελέσματα. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 2022 η εταιρεία κατάφερε να ξεπεράσει τις πωλήσεις της προηγούμενης χρονιάς, γεγονός που πιστοποιεί ότι οι καταναλωτές ανταποκρίνονται θετικά στο όραμά του Public Group για το Omniretail.
Το Public Group επενδύει στην εξέλιξη του δικτύου του δημιουργώντας 13 καταστήματα Public-MediaMarkt “Νέας Γενιάς”, ενώ εξετάζει σχετικές ευκαιρίες ανάπτυξης σε πόλεις της Ελλάδας.
Παράλληλα, επενδύει πάνω από 15 εκατομμύρια ευρώ σε νέες καινοτόμες υπηρεσίες, που συμπληρώνουν τη σύγχρονη Omniretail εμπειρία αγορών των Public και MediaMarkt, σε συνεργασία με επιτυχημένες εταιρείες, όπως οι iRepair, Klarna, BoxNow, μεταξύ άλλων».