Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Γερμανία: Η Cosco μπαίνει στο Αμβούργο αλλά με μειοψηφικό μερίδιο

Την τελική της έγκριση για να αποκτήσει η Cosco μειοψηφικό μερίδιο σε σημαντικό τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Αμβούργου, έδωσε η γερμανική κυβέρνηση, σύμφωνα με την Deutsche Welle,

Ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων Tollerort έχει χαρακτηριστεί «κρίσιμης σημασίας» γερμανική υποδομή από την BSI, την εθνική υπηρεσία ασφάλειας στον κυβερνοχώρο της Γερμανίας. Ανήκει στη γερμανική εταιρεία logistics και μεταφορών Hamburger Hafen und Logistik AG, η οποία είναι υπέρμαχος της εισόδου της Cosco, εκτιμώντας ότι μια τέτοια εξέλιξη μετατρέπει ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης σε προορισμό για τους Κινέζους, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη διεθνή σημασία του Αμβούργου ως εφοδιαστικού κόμβου.

Διχασμένος ο κυβερνητικός συνασπισμός για το μπάσιμο της Cosco

Τους τελευταίους μήνες η προκαταρκτική συμφωνία με την Cosco είχε προκαλέσει έντονη πολιτική αντιπαράθεση στον κυβερνητικό συνασπισμό της Γερμανίας, με τους Πράσινους και τους Ελεύθερους Δημοκράτες (FDP) να αντιδρούν στο σχέδιο του Σοσιαλδημοκράτη καγκελάριου Όλαφ Σολτς να δώσει ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο στον κινεζικό κολοσσό, θέτοντας ζητήματα εθνικής ασφάλειας.

Το θέμα του Αμβούργου είχε τεθεί επί τάπητος και στο ταξίδι του Γερμανού καγκελάριου στην Κίνα τον Νοέμβριο του 2022.

Κίνα, ο καλύτερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας

Τελικά, με βάση τα όσα έγιναν γνωστά, το μερίδιο της Cosco δεν θα ξεπερνά το 24,99%. Σημειώνεται ότι το 1/3 των εμπορευμάτων που διακινούνται στο Αμβούργο προέρχονται ή έχουν προορισμό την Κίνα -με το ποσοστό να αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια.

Την τελευταία 7ετία η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας, με την αξία του διμερούς εμπορίου να ανέρχεται στα 298 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022.

Πλοίο της Cosco ετοιμάζεται να δέσει στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Tollerort του Αμβούργου © EPA/FOCKE STRANGMANN
Πλοίο της Cosco ετοιμάζεται να δέσει στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Tollerort του Αμβούργου © EPA/FOCKE STRANGMANN

Ωστόσο, η αμφιλεγόμενη στάση του Πεκίνου στη ρωσική εισβολή, σε συνδυασμό με την ευρωπαϊκή προσπάθεια να περιοριστεί η κινεζική παρουσία σε κρίσιμους τομείς τεχνολογίας, βιομηχανίας κ.α, έχουν ρίξει σκιές στις εμπορικές σχέσεις Γερμανίας – Κίνας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!