THEPOWERGAME
Τη νέα πλατφόρμα Τεχνητής Νοημοσύνης (AΙ) με την επωνυμία WatsonX παρουσίασε η IBM, φιλοδοξώντας όχι μόνο να προσφέρει μια καινοτόμο λύση σε επιχειρήσεις, αλλά και να αποκτήσει ένα ανταγωνιστικό προβάδισμα στη νέα και ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά.
Οι προηγούμενες προσπάθειες της εταιρείας την τελευταία δεκαετία ναι μεν είχαν προκαλέσει αίσθηση, με τον προπομπό της πλατφόρμα Watson να κερδίζει στο τηλεοπτικό παιχνίδι γνώσεων «Jeopardy!», ωστόσο δεν είχαν το αναμενόμενο αντίκρισμα στην αγορά. Στόχος του αρχικού Watson, όπως είχε τότε ανακοινώσει η εταιρεία, ήταν να μάθει και να μπορεί να επεξεργαστεί την «ανθρώπινη γλώσσα». Το κόστος όμως ήταν ιδιαίτερα υψηλό και η λύση είχε κριθεί ως μη συμφέρουσα από τον επιχειρηματικό κόσμο με το όλο εγχείρημα να μην συναντά την προσδοκώμενη επιτυχία.
Ο Watson έδωσε πλέον τη θέση του στο WatsonX και η IBM προσπαθεί ανοιχτά να ηγηθεί της «έκρηξης» που παρατηρείται στη νεότευκτη αγορά. Η IBM προωθεί τη λύση της ως ένα στούντιο ανάπτυξης μέσω του οποίου οι επιχειρήσεις μπορούν να «εκπαιδεύουν, να συντονίζουν και να αναπτύσσουν» μοντέλα μηχανικής μάθησης. Η πλατφόρμα περιλαμβάνει μια δυνατότητα για κώδικα που δημιουργείται από AI, μια εργαλειοθήκη διακυβέρνησης AI και μια βιβλιοθήκη χιλιάδων μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης μεγάλης κλίμακας, εκπαιδευμένα σε γλώσσα, γεωχωρικά δεδομένα, συμβάντα πληροφορικής και κώδικα.
Η κίνηση σηματοδοτεί μία ευρύτερη αλλαγή στρατηγική, καθώς η IBM επιδιώκει να πρωταγωνιστήσει στις φιλικές προς τον χρήστη πλατφόρμες για εταιρείες που θέλουν να εισαγάγουν την τεχνητή νοημοσύνη στα επιχειρηματικά τους μοντέλα.
Στην κατεύθυνση αυτή, συνεργάζεται με το HuggingFace, μία δυναμική startup τεχνητής νοημοσύνης και ανοιχτού κώδικα.
Ο πρόεδρος και CEO της IBM, Άρβιντ Κρίσνα, δήλωσε από την πλευρά του ότι οι επιχειρήσεις θα μπορούν να κάνουν χρήση του δικού τους επιχειρηματικού μοντέλου και κώδικα και στη συνέχεια να αφήσουν το WatsonX να… πιάσει δουλειά. «Επιτρέπουμε σε μια επιχείρηση να χρησιμοποιήσει τον δικό της κώδικα για να προσαρμόσει το μοντέλο στον τρόπο που θέλει να τρέξει τα βιβλία και τον κώδικά της», ανέφερε. «Τότε μπορούν να το αναπτύξουν μόνοι τους χωρίς να υπάρχει κίνδυνος διαρροής του κώδικά τους».
Μέχρι στιγμής, οι πελάτες και οι συνεργάτες του φιλόδοξου εγχειρήματος περιλαμβάνουν ηχηρά ονόματα, όπως οι SAP, NASA, Wix και PyTorch.
Σύμφωνα με τον Κρίσνα, τα νέα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να ενσωματωθούν πιο εύκολα σε τομείς όπως η εξυπηρέτηση πελατών, οι προμήθειες, η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και στοιχεία της αλυσίδας εφοδιασμού και των λειτουργιών πληροφορικής. Όπως είπε ενδεικτικά, μπορούν να αναλάβουν «πιο επαναλαμβανόμενες, back-office διαδικασίες».