Γ.Δ.
1401.02 +0,24%
ACAG
-0,93%
5.32
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
+2,06%
8.41
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,94%
12.64
TITC
+1,21%
37.55
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
+0,15%
1.38
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.335
ΑΚΡΙΤ
+0,73%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,96%
3.625
ΑΛΦΑ
-1,70%
1.536
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,58%
9.5
ΑΣΚΟ
-1,18%
2.51
ΑΣΤΑΚ
+1,16%
6.98
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+3,39%
0.61
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
0,00%
5.17
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.735
ΒΙΟΣΚ
-1,82%
1.35
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+2,69%
1.335
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,05%
17.94
ΔΑΑ
+0,78%
8.042
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-0,34%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-1,45%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+2,11%
33.8
ΕΚΤΕΡ
-0,98%
1.41
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,86%
1.634
ΕΛΠΕ
-1,69%
6.685
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,57%
1.76
ΕΛΧΑ
+0,22%
1.804
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
-1,68%
6.918
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,69%
2.026
ΕΧΑΕ
-0,70%
4.28
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-2,29%
1.705
ΙΝΚΑΤ
+0,43%
4.71
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.88
ΙΝΤΕΚ
+0,18%
5.65
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,43%
0.97
ΙΝΤΚΑ
+0,95%
2.645
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
+0,85%
1.18
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,36%
1.445
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+1,58%
1.026
ΚΟΥΕΣ
+0,72%
5.6
ΚΡΙ
-1,74%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,55%
0.722
ΛΑΜΔΑ
-1,37%
7.18
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
-3,91%
0.246
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-5,54%
0.614
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+2,99%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,16%
2.99
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,31%
19.26
ΜΟΝΤΑ
-4,47%
3.63
ΜΟΤΟ
+0,20%
2.47
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,49%
24.56
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,96%
2.07
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,70%
31.62
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-1,57%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,83%
29.75
ΟΛΥΜΠ
-3,04%
2.23
ΟΠΑΠ
+2,22%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,39%
0.78
ΟΤΕ
+1,53%
15.24
ΟΤΟΕΛ
-1,17%
10.12
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,57%
3.573
ΠΕΡΦ
+0,57%
5.31
ΠΕΤΡΟ
+0,77%
7.84
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
+5,04%
14.6
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,68%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
+1,27%
1.6
ΣΑΡ
-1,66%
10.64
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,11%
0.324
ΣΙΔΜΑ
-1,63%
1.505
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
+2,38%
0.516
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Σούπερ μάρκετ: Με ποια εργαλεία χτίζουν θέση στο ράφι οι προμηθευτές

Πάνω από 1%-2% του τζίρου τους επενδύουν οι βιομηχανίες-προμηθευτές του λιανεμπορίου σε εργαλεία τεχνολογίας και πλατφόρμες, επιπλέον του διαφημιστικού τους μπάτζετ, προκειμένου να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων τους στο ράφι.

Λόγω του ισχυρού ανταγωνισμού, οι παραγωγοί των brands χρειάζεται πλέον να επενδύσουν σημαντικά κεφάλαια σε νέες τεχνολογίες, πέρα από τους πόρους που διαθέτουν σε ανθρώπους, δεδομένα και marketing. Μεγάλοι παίκτες, όπως η P&G, η Unilever, η Henkel, αλλά και μεσαίου και μικρότερου μεγέθους εταιρείες, χρειάζονται εργαλεία για σύγκριση τιμών, βελτιστοποίηση στο ράφι, real time δεδομένα, δεδομένα καλαθιού, συστήματα για να ενημερώνονται για τη γνώμη των καταναλωτών στα ψηφιακά κανάλια (Share of voice – SOV) και retail media, μια τεχνολογία  που σήμερα προσφέρει κατά βάση η εταιρεία Project Agora. Ισχυρή είναι και η ανάπτυξη της αγοράς διαχείρισης εμπειρίας προϊόντων, το product experience management -PXM (που αποτελεί εξέλιξη των συστημάτων Product Information Management – PIM).

Στις περισσότερες περιπτώσεις οι εταιρείες που παρέχουν τις ψηφιακές λύσεις αντλούν δεδομένα από τις αλυσίδες του λιανεμπορίου και έχουν βασικούς πελάτες τους προμηθευτές. Δεν έχουν ανταγωνισμό με εταιρείες όπως οι διεθνείς Nielsen και Circana (πρώην IRI Ελλάς), που μελετούν κυρίως τις τάσεις στη ζήτηση των προϊόντων από την πλευρά των καταναλωτών. Βασίζονται σε αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, για να δημιουργήσουν αξία για τους πελάτες τους. Στην αγορά δραστηριοποιούνται σημαντικές ελληνικές εταιρείες, όπως για παράδειγμα η Convert Group, η οποία, σύμφωνα με τον Παναγιώτη Γκεζερλή, πρόεδρο και ιδρυτή του ομίλου, στοχεύει να γίνει το παγκόσμιο πρότυπο στον τρόπο που έμποροι και προμηθευτές συνεργάζονται μέσα από δεδομένα στο omnichannel εμπόριο. Έχει επεκταθεί σε 21 χώρες, έχει πελάτες 15 από τις 20 μεγαλύτερες πολυεθνικές καταναλωτικών αγαθών και φαρμάκων και εστιάζει στα στοιχεία των πωλήσεων, προσφέροντας εργαλεία όπως data analytics και data monetization, για οικονομικά οφέλη με τη χρήση και την ανάλυση δεδομένων.

Άλλες εταιρείες δεν εστιάζουν στα στοιχεία των πωλήσεων, αλλά στα στοιχεία του ραφιού.

Για παράδειγμα, η Keyvoto αναπτύσσει δραστηριότητα στον τομέα PXM, προσφέροντας τη δυνατότητα σε προμηθευτές, εταιρείες λιανικής και εξωτερικούς συνεργάτες να ενημερώνουν και να διαχειρίζονται τις πληροφορίες των προϊόντων σε διάφορα κανάλια. Έχει πελάτες πάνω από 20 μεγάλους προμηθευτές του λιανεμπορίου, μεταξύ των οποίων P&G, Nestle, Henkel, Reckitt και AS Company.

Τα δεδομένα για τις τιμές έρχονται από τα websites των αλυσίδων τύπου ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market κ.ά. Τα δεδομένα αυτά επαρκούν, δεδομένου ότι το 80% του τζίρου των σούπερ μάρκετ έρχεται από το 20% του κωδικολογίου τους, προϊόντα που διατίθενται στα ψηφιακά κανάλια.

Τα ψηφιακά εργαλεία δίνουν πρόσβαση σε πληροφορίες όχι μόνο στους μεγάλους παίκτες, αλλά σε ευρύτερο κομμάτι της αγοράς, εταιρείες που πιθανόν δεν έχουν το μπάτζετ να δημιουργήσουν in-house σύστημα για ανάλυση δεδομένων. Η επένδυση σε ένα τέτοιο εργαλείο μπορεί να κυμαίνεται σε 8-10 χιλ. ευρώ τον χρόνο, σύμφωνα με τον Γιώργο Παπαδημητρίου, συνιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Keyvoto, ενώ ένας μεγάλος πελάτης θα επενδύσει κάποιες δεκάδες χιλιάδες ευρώ κατά μέσο όρο, ανάλογα με την ανάγκη που θέλει να καλύψει.

Σημειώνεται ότι οι επιχειρήσεις θέλουν να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή τη θέση των προϊόντων τους στην κατάταξη σε σχέση με τον ανταγωνισμό, τις τιμές, τις διακυμάνσεις των τιμών, αλλά και το στοκ τους, σε κάθε αλυσίδα, ώστε να ενημερώσουν την αποθήκη τους. Δεν είναι τυχαίο ότι τα μεγάλα marketplaces, όπως π.χ. η Skroutz, δίνουν έμφαση και επενδύουν σε συστήματα που δίνουν τέτοιες δυνατότητες στις εταιρείες-μέλη τους. Επίσης, πλατφόρμες όπως e-food και wolt πιέζουν για αλλαγές στην ταχύτητα εξυπηρέτησης το σύνολο της αγοράς.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!