THEPOWERGAME
Κανένα περιθώριο δεν υπάρχει στην ελληνική αγορά των τηλεπικοινωνιών για αυξήσεις χρεώσεων. Όπως είπε χθες ο επικεφαλής του ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, στην ενημέρωση των αναλυτών, στην παρούσα συγκυρία, με τόσο έντονο ανταγωνισμό, αλλά και τη δυναμική που έχει δημιουργηθεί στην αγορά, δεν υπάρχει καμία σκέψη για αυξήσεις.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ αναφέρθηκε στο θέμα των χρεώσεων έπειτα από ερώτηση αναλυτή σχετικά με την αύξηση του πληθωρισμού και την αύξηση των χρεώσεων που έχουν ζητήσει πάροχοι σε διάφορες χώρες της ΕΕ. Μάλιστα, ο ΟΤΕ κατέγραψε στο α’ τρίμηνο κάμψη εσόδων, ως αποτέλεσμα κυρίως της μείωσης των τιμών στη σταθερή. Στην κινητή τα έσοδα πήγαν καλύτερα, αλλά ο πόλεμος τιμών που ξεκίνησε η Nova μείωσε τα έσοδα στη σταθερή κατά περίπου 10 εκατ. ευρώ.
Πάντως, η μεγάλη αδυναμία του ΟΤΕ παραμένει η Telekom Romania Mobile (TRM), της οποίας ο χαμηλός τζίρος υποχώρησε περαιτέρω στο α’ τρίμηνο του έτους. Τα έσοδα ανήλθαν σε 68 εκατ. ευρώ, από 79 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2022. Την εταιρεία ανέλαβε πρόσφατα ο επικεφαλής οικονομικών υπηρεσιών του ομίλου ΟΤΕ, Μπάμπης Μαζαράκης, ο οποίος για άλλη μια φορά σημείωσε ότι «εξετάζονται όλα τα ενδεχόμενα». Πάντως, το γεγονός ότι ο ίδιος ανέλαβε τη ρουμανική εταιρεία σημαίνει ότι η πώληση της εταιρείας δεν είναι πολύ κοντά.
Αναφερόμενος στο ενδεχόμενο αναβάθμισης της επενδυτικής βαθμίδας της χώρας, ο κ. Μαζαράκης είπε ότι αυτή είναι καλοδεχούμενη, παρ’ όλο που ο ΟΤΕ διαθέτει επενδυτική βαθμίδα. Σημείωσε ότι η απόκτηση της επενδυτικής βαθμίδας της χώρας θα βοηθήσει εμμέσως και τον ΟΤΕ, καθώς θα φέρει καλύτερης ποιότητας επενδυτές στην Ελλάδα.
Ερωτηθείς σχετικά με την πολιτική διαχείρισης των σταθμών βάσης στην κινητή τηλεφωνία, ο επικεφαλής των οικονομικών υπηρεσιών του ομίλου ΟΤΕ είπε ότι στον ΟΤΕ δεν υπάρχει καμία σκέψη. Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές του Vodafone, Nova, United Group, που πρόσφατα παραχώρησαν τους σταθμούς βάσης, ο όμιλος ΟΤΕ δεν θα προχωρήσει σε αντίστοιχες κινήσεις.
Στον τομέα της ενέργειας, η διοίκηση του ΟΤΕ ανέφερε ότι η στρατηγική έχει δυο άξονες: τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και την επιτυχή συμβασιοποίηση συμφωνιών (PPAs). Και οι δυο αυτές πολιτικές διατήρησαν το κόστος ενέργειας πέρυσι στον ΟΤΕ, αλλά και στο α’ τρίμηνο του 2023.