Γ.Δ.
1432.6 -0,24%
ACAG
-0,84%
5.9
CENER
-0,10%
9.92
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
+0,10%
9.88
NOVAL
0,00%
2.71
OPTIMA
-0,50%
12.02
TITC
-0,90%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
-1,87%
1.366
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
+0,24%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
+0,52%
2.88
ΑΛΦΑ
-0,31%
1.589
ΑΝΔΡΟ
-0,92%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,63%
10.98
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-3,38%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,47%
8.56
ΑΤΤ
-1,92%
8.16
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,01%
6
ΒΙΟΚΑ
+3,00%
2.06
ΒΙΟΣΚ
-1,49%
1.655
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,93%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.66
ΔΑΑ
-0,61%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,26%
11.6
ΔΟΜΙΚ
+0,15%
3.395
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,92%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,31%
1.595
ΕΕΕ
+0,69%
32.02
ΕΚΤΕΡ
-2,04%
1.92
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
+1,09%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,43%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,56%
7.1
ΕΛΣΤΡ
-1,81%
2.17
ΕΛΤΟΝ
+1,29%
1.724
ΕΛΧΑ
+0,44%
1.834
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.24
ΕΤΕ
-0,42%
8.118
ΕΥΑΠΣ
-2,15%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-2,48%
5.51
ΕΥΡΩΒ
-0,62%
2.077
ΕΧΑΕ
-0,75%
4.625
ΙΑΤΡ
-1,23%
1.6
ΙΚΤΙΝ
-1,17%
0.3795
ΙΛΥΔΑ
-0,58%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.17
ΙΝΛΙΦ
-0,61%
4.86
ΙΝΛΟΤ
+1,77%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,85%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.235
ΙΝΤΚΑ
-0,80%
3.115
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-1,34%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,65%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.457
ΚΟΥΑΛ
-1,17%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-0,38%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,23%
12.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
-3,06%
1.11
ΛΑΒΙ
+0,59%
0.854
ΛΑΜΔΑ
-0,98%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.262
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,69%
1.44
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
-4,57%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-1,24%
2.39
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
0,00%
3.45
ΜΙΝ
+4,17%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,58%
21.14
ΜΟΝΤΑ
+1,55%
3.92
ΜΟΤΟ
+0,96%
2.63
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,88%
22.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.55
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,34%
34.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.85
ΞΥΛΚ
+1,51%
0.269
ΞΥΛΠ
-3,66%
0.368
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
+1,34%
26.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,25%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.845
ΟΤΕ
-2,14%
14.62
ΟΤΟΕΛ
-1,96%
11
ΠΑΙΡ
-1,94%
1.01
ΠΑΠ
-0,41%
2.42
ΠΕΙΡ
+1,88%
3.894
ΠΕΡΦ
0,00%
6.7
ΠΕΤΡΟ
+1,00%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.228
ΠΡΕΜΙΑ
+0,32%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,51%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
+5,22%
1.915
ΣΑΡ
-0,78%
10.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,52%
0.335
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.645
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.52
ΣΠΙ
-1,52%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.16
ΤΖΚΑ
0,00%
1.345
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-2,75%
0.212
ΦΡΛΚ
+1,74%
3.81
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Πορτογαλία: Ανοίγει ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση της TAP Air Portugal

Η κυβέρνηση της Πορτογαλίας δρομολόγησε δύο ανεξάρτητες αξιολογήσεις της TAP Air Portugal ενόψει της έναρξης της ιδιωτικοποίησης του κρατικού αερομεταφορέα της χώρας.

Το υπουργείο Οικονομικών αι η κρατική εταιρεία συμμετοχών Parpublica έλαβαν εντολή να πραγματοποιήσουν τις αξιολογήσεις, οι οποίες αποτελούν προϋπόθεση για ιδιωτικοποιήσεις σύμφωνα με το πορτογαλικό δίκαιο. Αυτές θα επικεντρωθούν στον προσδιορισμό της αξίας του TAP και στη σύναψη συμβάσεων για τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης.

Ο αριθμός των επιβατών της TAP υπερδιπλασιάστηκε σε 13,8 εκατ. το 2022, αριθμός που αναλογεί στα τέσσερα πέμπτα της επιβατικής κίνησης του αερομεταφορέα πριν από την πανδημία.

Ο Πορτογάλος υπουργός Οικονομικών Φερνάντο Μεντίνα δήλωσε ότι οι αξιολογήσεις θα διαρκέσουν «μερικούς μήνες» και θα ακολουθήσει διάταγμα που θα επιβεβαιώνει τις λεπτομέρειες της ιδιωτικοποίησης του TAP.

Μιλώντας σε κοινή συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός υποδομών, Χ. Καλάμπα, επεσήμανε επίσης ότι η εταιρεία βρίσκεται στο σταυροδρόμι μιας σημαντικής ευκαιρίας ενεργειακής μετάβασης, δεδομένου ότι ο κόμβος της Λισαβόνας θα διαδραματίσει ρόλο στη βιώσιμη παραγωγή καυσίμων αεροσκαφών. «Αυτό… συνεπάγεται πολύ σημαντικές ευκαιρίες για την TAP», δήλωσε, υποστηρίζοντας ότι αυτό θα πρέπει να ληφθεί υπόψη στις ανεξάρτητες αξιολογήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι η Λισαβόνα έχει ήδη πουλήσει πλειοψηφικό μερίδιο της TAP στην κοινοπραξία Atlantic Gateway. Το κράτος ανέκτησε τον πλειοψηφικό έλεγχο της αεροπορικής εταιρείας το 2020, στο πλαίσιο δράσεων για στήριξη της βιομηχανίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Έκτοτε, οι ιδιωτικοποιήσεις επανήλθαν στην ημερήσια διάταξη, γεγονός που ευνοήθηκε από την ανάκαμψη της οικονομικής κατάστασης της TAP. Πέρυσι, ο πορτογαλικός αερομεταφορέας σημείωσε καθαρά κέρδη 65,6 εκατ. ευρώ. Αυτό ήταν και το πρώτο θετικό καθαρό αποτέλεσμα της εταιρείας Star Alliance από το 2017, σε αντίθεση με τις ζημίες 1,6 δισε. ευρώ το 2021.

Τον Φεβρουάριο, ο διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, Μπεν Σμιθ, επανέλαβε το ενδιαφέρον του ομίλου για την TAP, ενώ από τους επίδοξους «μνηστήρες» δεν αποκλείονται και άλλα «ηχηρά» ονόματα, όπως η IAG και η Lufthansa.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!