THEPOWERGAME
Όλο και περισσότερο έδαφος κερδίζουν τα Online Super Markets, καθώς οι καταναλωτές φαίνεται ότι συνεχίζουν να τα εμπιστεύονται για τις καθημερινές ανάγκες τους, κάνοντας περισσότερες ηλεκτρονικές παραγγελίες. Κατά 10% αυξήθηκε ο τζίρος στο πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με έκθεση της Convert Group.
Ειδικότερα, για το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2023 η αύξηση του τζίρου των Online Super Markets ήταν 10% και άγγιξε τα 76 εκατ. ευρώ σε τιμές λιανικής, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, χωρίς όμως να περιλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt, που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.
Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση των παραγγελιών κατά 9%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, με τα τεμάχια που τοποθετούνται στο καλάθι να μειώνονται κατά 10%, ωστόσο η μέση αξία του κάθε προϊόντος αυξήθηκε κατά 10%.
Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών ήταν:
- +33% σε προϊόντα για κατοικίδια,
- +19% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού,
- +13% σε ποτά και αναψυκτικά,
- +11% σε είδη αρτοποιίας,
- +10% σε βρεφικά είδη,
- +8% σε φρέσκα τρόφιμα,
- +8% σε κατεψυγμένα τρόφιμα,
- +6% σε προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς,
- λοιπά είδη αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών κατά 8%.
Τέλος, η Δευτέρα εξακολουθεί να είναι η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 17% των συνολικών παραγγελιών γίνονται τη συγκεκριμένη ημέρα. Σε παρόμοια τάση κινείται πλέον και η Παρασκευή, με το ποσοστό των συνολικών παραγγελιών να ανέρχεται αντίστοιχα σε ποσοστό περίπου 17%.
Στην τρίμηνη έκθεσή της η Convert Group κάνει ειδική αναφορά στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων, αφού ήταν η κατηγορία με τη μεγαλύτερη συμμετοχή στην αξιακή ανάπτυξη για το 2022, με την αύξηση των σχετικών προϊόντων να ανέρχεται στο 8%. Αντίστοιχα, η τοποθέτηση συσκευασμένων προϊόντων στα καλάθια των καταναλωτών κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.