THEPOWERGAME
Εντός των επομένων ημερών αναμένεται η υπογραφή του μνημονίου (MoU) των μετόχων του ΔΑΑ, σχετικά με την επόμενη ημέρα της εισαγωγής των μετοχών της εταιρείας στο ΧΑ. Με το μνημόνιο αυτό, στο οποίο θα συμφωνήσει το 100% των μετόχων της επιχείρησης διαχείρισης του αερολιμένα των Σπάτων, θα συμφωνηθεί η νέα εταιρική δομή και λειτουργία της επιχείρησης, μετά τη διάθεση του 30% των μετοχών του ΔΑΑ κυριότητας ΤΑΙΠΕΔ και την εισαγωγή τους προς διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Προς την κατεύθυνση αυτήν, το ΤΑΙΠΕΔ μέχρι την περασμένη Δευτέρα είχε εξασφαλίσει τη συναίνεση των ιδιωτών μετόχων της AviAlliance, κάτοχο του 40% του ΔΑΑ, και της οικογένειας Κοπελούζου, κάτοχο του 5%. Εκκρεμούσε έτσι η απόφαση από την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών & Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ), δηλαδή του υπερταμείου, που είναι κάτοχος του 25% του ΔΑΑ. Η διοίκηση του υπερταμείου, έπειτα από θετική γνωμοδότηση που έλαβε από την Alpha Bank, τελικά έλαβε απόφαση, δίνοντας το «πράσινο φως» στο ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή στη θυγατρική του εταιρεία, να προχωρήσει στο νέο μοντέλο λειτουργίας που επιβάλλει η αρχική διάθεση και διαπραγμάτευση μετοχών του ΔΑΑ στο ΧΑ.
Το νέο μνημόνιο, που αναμένεται να υπογραφεί μέχρι το τέλος της επομένης εβδομάδας, προβλέπει όλα τα βήματα μετασχηματισμού του ΔΑΑ που θα επιφέρει η διάθεση του 30% των μετοχών κυριότητας ΤΑΙΠΕΔ και η εισαγωγή τους στο ΧΑ. Με βάση αυτό, από το 30% της διάθεσης των μετοχών, το 10% συν μια μετοχή θα αποκτηθεί από την AviAlliance σε τιμή που θα καθοριστεί με βάση την τιμή της διάθεσης του 20% μείον μία μετοχή, συμπεριλαμβάνοντας, όμως, ένα επιπλέον υπερτίμημα.
Το υπερτίμημα καταβάλλεται καθώς οι νέες μετοχές που θα αναλάβει η γερμανική εταιρεία τής προσδίδουν τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας, αφού η συμμετοχή της θα ανέλθει σε 50% συν μία μετοχή. Παράλληλα, το μνημόνιο προβλέπει ότι θα ισχύσουν οι κανόνες εταιρικής διακυβέρνησης που χαρακτηρίζουν μια εισηγμένη εταιρεία στο ΧΑ. Με τον τρόπο αυτόν η AviAlliance θα ορίζει την πλειοψηφία των μελών του ΔΣ, ενώ το 25% θα πρέπει να είναι απαραιτήτως ανεξάρτητα μέλη και επιπλέον το 25% των μελών να απαρτίζεται από γυναίκες.
Το μνημόνιο, ακόμη, σύμφωνα με πληροφορίες, θα προβλέπει ότι τον πρόεδρο της εταιρείας θα τον ορίζει η πλευρά του Ελληνικού Δημοσίου, δηλαδή το υπερταμείο, όπως συμβαίνει μέχρι και σήμερα. Τον διευθύνοντα σύμβουλο φυσικά θα τον διορίζει ο ιδιώτης μέτοχος, η AviAlliance, κι έτσι ο ιδιώτης μέτοχος θα έχει τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας.
Το χρονοδιάγραμμα διάθεσης των μετοχών ΔΑΑ δεν αλλάζει. Στόχος της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ είναι η διάθεση γίνει μέσα στο ερχόμενο φθινόπωρο και αφού η εταιρεία δημοσιοποιήσει τα οικονομικά στοιχεία α’ εξαμήνου 2023, τα οποία αναμένεται να είναι ακόμη καλύτερα από εκείνα του 2022. Σημειώνεται ότι και τα αποτελέσματα του 2022 δεν έχουν ανακοινωθεί -εκκρεμεί η έγκρισή τους από τη Γενική Συνέλευση των μετόχων-, αλλά εκτιμάται ότι θα δείχνουν την ολική επαναφορά του ΔΑΑ στις παλιές και καλές ημέρες της διετίας 2018-2019.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι η κίνηση επιβατών στον ΔΑΑ κατά το α’ τρίμηνο του έτους είναι 60% υψηλότερη από το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο και κατά 2,4% υψηλότερη σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Από την άλλη πλευρά, η κίνηση αεροσκαφών είναι αυξημένη κατά 21% σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2022 και κατά 2,2% σε σχέση με το α’ τρίμηνο του 2019. Επομένως, η κίνηση φέτος εκτιμάται ότι θα φτάσει σε νέο ιστορικό υψηλό, έπειτα από εκείνο που σημειώθηκε το 2019. Και αυτό είναι κάτι που η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ θέλουν να το συμπεριλάβουν οι ανάδοχοι της διάθεσης των μετοχών στην τιμή διάθεσής τους.