Γ.Δ.
1432.6 -0,24%
ACAG
-0,84%
5.9
CENER
-0,10%
9.92
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
+0,10%
9.88
NOVAL
0,00%
2.71
OPTIMA
-0,50%
12.02
TITC
-0,90%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
-1,87%
1.366
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
+0,24%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
+0,52%
2.88
ΑΛΦΑ
-0,31%
1.589
ΑΝΔΡΟ
-0,92%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,63%
10.98
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-3,38%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,47%
8.56
ΑΤΤ
-1,92%
8.16
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,01%
6
ΒΙΟΚΑ
+3,00%
2.06
ΒΙΟΣΚ
-1,49%
1.655
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,93%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.66
ΔΑΑ
-0,61%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,26%
11.6
ΔΟΜΙΚ
+0,15%
3.395
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,92%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,31%
1.595
ΕΕΕ
+0,69%
32.02
ΕΚΤΕΡ
-2,04%
1.92
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
+1,09%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,43%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,56%
7.1
ΕΛΣΤΡ
-1,81%
2.17
ΕΛΤΟΝ
+1,29%
1.724
ΕΛΧΑ
+0,44%
1.834
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.24
ΕΤΕ
-0,42%
8.118
ΕΥΑΠΣ
-2,15%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-2,48%
5.51
ΕΥΡΩΒ
-0,62%
2.077
ΕΧΑΕ
-0,75%
4.625
ΙΑΤΡ
-1,23%
1.6
ΙΚΤΙΝ
-1,17%
0.3795
ΙΛΥΔΑ
-0,58%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.17
ΙΝΛΙΦ
-0,61%
4.86
ΙΝΛΟΤ
+1,77%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,85%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.235
ΙΝΤΚΑ
-0,80%
3.115
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-1,34%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,65%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.457
ΚΟΥΑΛ
-1,17%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-0,38%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,23%
12.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
-3,06%
1.11
ΛΑΒΙ
+0,59%
0.854
ΛΑΜΔΑ
-0,98%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.262
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,69%
1.44
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
-4,57%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-1,24%
2.39
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
0,00%
3.45
ΜΙΝ
+4,17%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,58%
21.14
ΜΟΝΤΑ
+1,55%
3.92
ΜΟΤΟ
+0,96%
2.63
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,88%
22.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.55
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,34%
34.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.85
ΞΥΛΚ
+1,51%
0.269
ΞΥΛΠ
-3,66%
0.368
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
+1,34%
26.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,25%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.845
ΟΤΕ
-2,14%
14.62
ΟΤΟΕΛ
-1,96%
11
ΠΑΙΡ
-1,94%
1.01
ΠΑΠ
-0,41%
2.42
ΠΕΙΡ
+1,88%
3.894
ΠΕΡΦ
0,00%
6.7
ΠΕΤΡΟ
+1,00%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.228
ΠΡΕΜΙΑ
+0,32%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,51%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
+5,22%
1.915
ΣΑΡ
-0,78%
10.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,52%
0.335
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.645
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.52
ΣΠΙ
-1,52%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.16
ΤΖΚΑ
0,00%
1.345
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-2,75%
0.212
ΦΡΛΚ
+1,74%
3.81
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

CLIA: Κόμβος κρουαζιέρας η Ελλάδα στη Μεσόγειο

Καθώς η κρουαζιέρα συνεχίζει διεθνώς τη θετική αναπτυξιακή τροχιά της το 2023, το 7ο  Tourism Forum στη Θεσσαλονίκη συγκεντρώνει τους ηγέτες του κλάδου απ’ όλο τον κόσμο και γίνεται ιδανική πλατφόρμα για την CLIA (Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας), την ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, για να τοποθετηθεί πάνω στα κύρια θέματα, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που διαμορφώνουν την ατζέντα του κλάδου τα επόμενα χρόνια.

Το Forum ολοκληρώνεται την Τετάρτη στη Θεσσαλονίκη, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, σε μια κομβική στιγμή για τη χώρα, ο ρόλος της οποίας στην ασφαλή επανέναρξη της κρουαζιέρας δημιούργησε μια μοναδική ευκαιρία να βελτιστοποιήσει τη θέση της στον παγκόσμιο χάρτη κρουαζιέρας.

Το Forum ξεκίνησε με κεντρική ομιλία που εκφώνησε ο Pierfrancesco Vago, πρόεδρος της CLIA και εκτελεστικός πρόεδρος της MSC Cruises. Στην ομιλία του ο κ. Vago αποκάλυψε ένα σχέδιο δράσης για βιώσιμη ανάπτυξη, το οποίο εστιάζει στην ανάγκη επένδυσης σε υποδομές για τη διατήρηση της ομαλής λειτουργίας του κλάδου και την ενίσχυση της ελκυστικότητας της Ελλάδας ως αγορά κρουαζιέρας.

«Η Ελλάδα είναι σημαντικός κόμβος κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, με σπουδαίες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης. Έχοντας αναπτύξει σημαντικά τις δυνατότητες homeporting, προτεραιότητα τώρα είναι να συνεργαστούν τα λιμάνια, οι εταιρείες κρουαζιέρας και οι αρμόδιες αρχές ώστε να δημιουργήσουν κατάλληλες υποδομές και περιβάλλον λειτουργίας σε βάθος χρόνου» δήλωσε ο Pierfrancesco Vago. Και στη συνέχεια αναφέρθηκε στις ακόλουθες προτεινόμενες βασικές δράσεις:

  • Συνεργασία για την ανάδειξη νέων προορισμών,
  • δημιουργία κατάλληλων λιμενικών υποδομών και περιβάλλοντος λειτουργίας,
  • ανάπτυξη βιώσιμων τουριστικών πρακτικών και νέων λύσεων στην ξηρά που να συνδυάζονται με τις περιβαλλοντικές τεχνολογίες οι οποίες αναπτύσσονται στα πλοία,
  • υποστήριξη της ανάπτυξης νέων καυσίμων και
  • ανάπτυξη των δεξιοτήτων της επόμενης γενιάς ναυτικών.

Ο κ. Vago ηγείται αντιπροσωπείας υψηλού επιπέδου της CLIA στο Φόρουμ, στην οποία συμμετέχουν οι Marie-Caroline Laurent, γενική διευθύντρια Ευρώπης, Sascha Gill, αντιπροέδρος για θέματα Βιωσιμότητας, Μαρία Δεληγιάννη, διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου και Andy Harmer, διευθύνων σύμβουλος της CLIA Ηνωμένου Βασιλείου & Ιρλανδίας.

Κρουαζιέρα στη Μεσόγειο μετά την πανδημία

Η σημασία της περιοχής της Μεσογείου για τα ταξίδια κρουαζιέρας μετά την πανδημία ήταν μεταξύ των κορυφαίων θεμάτων που συζητήθηκαν στην έναρξη του Forum.

«Με τέτοια ζωντάνια και πολιτιστική ποικιλία, η περιοχή της Μεσογείου είναι ένα από τα πιο αγαπημένα μέρη του κόσμου για να επισκεφτεί κάποιος. Αυτή η μαγευτική περιοχή προσφέρει πολλά ακόμα μέρη για να ανακαλύψει κανείς και ο θαλάσσιος τουρισμός είναι ο καλύτερος τρόπος. Ο τουρισμός κρουαζιέρας είναι μια πραγματική ευκαιρία για νέους προορισμούς, όπως απομακρυσμένες νησιωτικές και παραθαλάσσιες περιοχές, και φέρνει σημαντικά κοινωνικά και οικονομικά οφέλη σε περισσότερες κοινότητες» δήλωσε η Marie-Caroline Laurent, γενική διευθύντρια της CLIA στην Ευρώπη.

Η ομάδα της CLIA τοποθετήθηκε πάνω σε όλα τα σημαντικά θέματα και τις βασικές προτεραιότητες για τον κλάδο, συμμετέχοντας στα σχετικά πάνελ αλλά και οργανώνοντας ειδικές συνεδρίες.

Η δέσμευση CLIA για κλιματικά ουδέτερη κρουαζιέρα μέχρι το 2050

Η βιώσιμη κρουαζιέρα βρίσκεται στην κορυφή αυτών των προτεραιοτήτων, καθώς τα μέλη της CLIA έχουν δεσμευτεί να υλοποιήσουν το όραμα για καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050 και έχουν αναλάβει ήδη δράση για να κάνουν αυτό το όραμα πραγματικότητα, εξοπλίζοντας τα πλοία ώστε να συνδέονται με παράκτια ηλεκτρική ενέργεια, μειώνοντας τις εκπομπές προς όφελος των τοπικών πληθυσμών και επενδύοντας στην ανάπτυξη νέων βιώσιμων καυσίμων και τεχνολογιών για τα πλοία τους.

Στο πλαίσιο του Forum η CLIA διοργάνωσε την Τρίτη μια συνεδρία με θέμα «Pathways to Net Zero», με συντονιστή τον Sascha Gill, Αντιπρόεδρο της CLIA για θέματα Βιωσιμότητας. Η συνεδρία κάλυψε θέματα που κυμαίνονται από την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, τις λιμενικές υποδομές και τις απαιτήσεις ασφάλειας, έως τις αρχές του Πλαισίου Poseidon, διερευνώντας τις διαθέσιμες επιλογές για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών και τις προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν.

Επαγγελματικές προοπτικές στην κρουαζιέρα

Η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σχετικά με τις δυνατότητες σταδιοδρομίας στον κλάδο της κρουαζιέρας είναι μία ακόμα προτεραιότητα για την CLIA, ιδιαίτερα το 2023 που έχει ανακηρυχθεί Ευρωπαϊκό Έτος Δεξιοτήτων.

Η Μαρία Δεληγιάννη, διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου της CLIA, θα είναι μεταξύ των συμμετεχόντων στο «YES to SEApping Forum» που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, υποστηρίζοντας αυτήν τη σημαντική πρωτοβουλία ενημέρωσης των νέων για τον ρόλο της ναυτιλίας και του θαλάσσιου τουρισμού στη γαλάζια οικονομία και αναδεικνύοντας την ευκαιρία της Ελλάδας να αναπτύξει τις δεξιότητες της επόμενης γενιάς ναυτικών.

Νέοι προορισμοί στα σχεδιαζόμενα ταξίδια

Η ευκαιρία για τις εταιρείες κρουαζιέρας να εμπλουτίσουν τα δρομολόγια τους με νέους προορισμούς καθώς και η αυξανόμενη σημασία λιγότερο γνωστών προορισμών βρίσκονται επίσης στην ατζέντα του φετινού Forum. Η CLIA, σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Ελληνικών Ενώσεων Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (FedHATTA) διοργανώνει ένα Workshop στη διάρκεια του οποίου ο Andy Harmer, Διευθύνων Σύμβουλος της CLIA Ηνωμένου Βασιλείου & Ιρλανδίας, μαζί με άλλους ειδικούς του κλάδου, θα συζητήσουν πώς οι ταξιδιωτικοί πράκτορες μπορούν να επωφεληθούν από την αυξημένη ζήτηση για διακοπές κρουαζιέρας.

Οι εταιρείες κρουαζιέρας συνεργάζονται διαχρονικά με τους προορισμούς που επισκέπτονται για να εφαρμόζουν λύσεις τουριστικής διαχείρισης οι οποίες διατηρούν εξαιρετική την ταξιδιωτική εμπειρία για τους επισκέπτες. Ο τουρισμός κρουαζιέρας βασίζεται πολύ στη συστηματική διαχείριση, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να γίνει αποτελεσματικός σχεδιασμός των ταξιδιών εκ των προτέρων. Οι επενδύσεις σε νέους λιμενικούς προορισμούς και υποδομές θα μπορούσαν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στο ξεκλείδωμα των προοπτικών μελλοντικής ανάπτυξης της κρουαζιέρας, μειώνοντας παράλληλα την πίεση σε δημοφιλείς προορισμούς.

Με αναμενόμενο όγκο επιβατών στα 27-33 εκατομμύρια παγκοσμίως το 2023, αύξηση 11% σε σύγκριση με το 2019, με ιδιαίτερα θετικό καταναλωτικό κλίμα καθώς η πρόθεση για κρουαζιέρα εμφανίζεται πλέον υψηλότερη από ό,τι πριν από την πανδημία, αλλά και με την έμφαση που δίνει στα βιώσιμα ταξίδια, ο κλάδος της κρουαζιέρας μπορεί να είναι ρεαλιστικά αισιόδοξος για το μέλλον.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!