THEPOWERGAME
Με γοργό ρυθμό προχωρούν οι σχεδιασμοί του ΤΑΙΠΕΔ, παρ’ ότι βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο. Χθες η διοίκηση του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων προχώρησε τις διαδικασίες σε τρεις σημαντικές αποκρατικοποιήσεις, της Αττικής Οδού, του Λιμένα του Ηρακλείου και της Μαρίνας Αργοστολίου.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την Αττική Οδό, στη χθεσινή συνεδρίαση ενημερώθηκαν τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου για το τελικό κείμενο της 25ετούς Σύμβασης Παραχώρησης του οδικού άξονα. Κατά τη συνεδρίαση τα μέλη του ΔΣ εξουσιοδότησαν τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ταμείου, Δημήτρη Πολίτη, να χειριστεί ο ίδιος το θέμα της σύμβασης παραχώρησης του πιο σημαντικού οδικού άξονα της χώρας. Ο χειρισμός αυτός επελέγη καθώς στη σχετική σύμβαση, ενώ έχει δώσει το «πράσινο φως» το καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αναμένεται ακόμη η έγκριση του υπουργείου Οικονομικών.
Γι’ αυτό το κείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης της Αττικής Οδού αναμένεται ότι θα παραδοθεί στους οκτώ ενδιαφερόμενους προς το τέλος του μήνα. Η συμφωνία που έχει επιτευχθεί μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και υπ. Υποδομών προβλέπει την καταβολή αντιτίμου για κάθε διέλευση (διόδιο) ύψους 2,5 ευρώ. Ωστόσο, το αντίτιμο θα μπορεί να αναθεωρηθεί μετά την παρέλευση της πρώτης πενταετίας, εφόσον αυτό επιβάλλουν οι συνθήκες της κίνησης στον οδικό άξονα.
Με άλλα λόγια, αν ο οδικός άξονας παρουσιάσει σημάδια συμφόρησης, όπως π.χ. συμβαίνει με την έξοδο της Αττικής Οδού προς Λαμία, τότε ο παραχωρησιούχος θα έχει δικαίωμα ανατίμησης, με στόχο την ανάσχεση της κίνησης στον άξονα και αυτός να γίνεται λειτουργικός. Γι’ αυτό η Σύμβαση Παραχώρησης θα περιλάβει ειδικούς δείκτες (KPIs), που θα αξιολογούν τη λειτουργία του οδικού άξονα σε καθεμία από τις πέντε πενταετίες της σύμβασης παραχώρησης.
Η δεύτερη αποκρατικοποίηση που προχώρησε χθες ήταν εκείνη του Λιμένα Ηρακλείου. Η πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου (ΟΛΗ) προσέλκυσε χθες δύο δεσμευτικές προσφορές κατά την τελευταία ημέρα της διενέργειας του διαγωνισμού:
- η πρώτη προσφορά προήλθε από την κοινοπραξία που συνέστησαν οι επιχειρήσεις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Aviareps Hellas (όμιλος Γ. Γρύλλου) και Nectar Holdings (θυγατρική της βρετανικής διαχειρίστριας λιμένων Nectar Group) και
- η δεύτερη προσφορά προήλθε από τον ιταλικό όμιλο Grimaldi.
Πρόκειται για δύο ισχυρά σχήματα, για τα οποία η πλευρά του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων αισιοδοξεί ότι θα υπάρξει ισχυρός ανταγωνισμός και βεβαίως ένα ικανοποιητικό αντίτιμο για το πλειοψηφικό μερίδιο του λιμένα.
Η τρίτη κατά σειρά αποκρατικοποίηση που προχώρησε χθες ήταν εκείνης της μαρίνας Αργοστολίου στο νησί της Κεφαλλονιάς. Το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ ενέκρινε την εισήγηση, η οποία προέκρινε και τους έξι ενδιαφερόμενους για τη β’ φάση του διαγωνισμού επιλογής προτιμητέου επενδυτή για την αξιοποίηση της μαρίνας. Οι έξι ενδιαφερόμενοι είναι:
- Α1 Γιωτ Τρέιντ Κονσόρτσιουμ ΑΕ (Yacht Trade Consortium SA)
- Κοινοπραξία «Άκτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ – Ναυπηγοπλαστική ΑΕΒΕ»
- ΤΕΚΑΛ Α.Ε.
- D Marinas Hellas ΜΑΕ
- Lamda Marinas ΜΑΕ Εταιρεία Συμμετοχών & Αξιοποίησης Τουριστικών Λιμένων
- Noam Cohen (φυσικό πρόσωπο).