THEPOWERGAME
Τον απολογισμό του κυβερνητικού έργου αναφορικά με την πρόοδο των δημόσιων έργων έκανε ο νέος κυβερνητικός εκπρόσωπος Άκης Σκέρτσος. Όπως δήλωσε κατά το πρώτο του briefing με τους πολιτικούς συντάκτες, από τον Ιούλιο του 2019 έως και σήμερα, έχουν δημοπρατηθεί συνολικά δημόσια έργα, ύψους 14 δισεκ. ευρώ. Αντίθετα, από τον Ιανουάριο του 2015 έως και τον Ιούλιο του 2019, τα έργα αντιστοιχούσαν σε μόλις 3,5 δισεκ. ευρώ.
Παράλληλα, οι συμβασιοποιήσεις την τελευταία τετραετία έφτασαν σε αξία τα 5,5 δισεκ. ευρώ, έναντι 857 εκατ. την προηγούμενη τετραετία.
Ειδικότερα:
Οδικά έργα σε εξέλιξη 2019-2023:
633 οδικά έργα και έργα αγροτικής οδοποιίας π/υ 4,5 δισεκ. ευρώ.
Εμβληματικά οδικά έργα
- Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ)
- Flyover Θεσσαλονίκης
- Αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου
- Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65
- Αυτοκινητόδρομος Αμβρακία-Άκτιο
- Σύνδεση 6ου προβλήτα Θεσσαλονίκης
- Επεκτάσεις Αττικής Οδού
- Αυτοκινητόδρομος Μπράλος-Άμφισσα
Σιδηροδρομικά έργα και έργα Μετρό
- Σε εξέλιξη σιδηροδρομικά έργα, προϋπολογισμού 4,5 δισεκ. ευρώ και έργα Μετρό, 4,4 δισεκ. ευρώ.
- Συνολικός σχεδιασμός έργων, προϋπολογισμού 11,7 δισεκ. ευρώ.
Αεροδρόμια
- Νέος κύκλος παραχωρήσεων 22+1 περιφερειακών αεροδρομίων
- 250 εκατ. ευρώ για εργασίες αναβάθμισης σε 37 αεροδρόμια
Με εμβληματικότερο όλων το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι του Ηρακλείου που ήδη κατασκευάζεται και θα αποτελεί το πιο σύγχρονο αεροδρόμιο της Μεσογείου το 2027.
Λιμένες και μαρίνες
- Προς παραχώρηση 10 λιμένες και 9 μαρίνες
- 174 λιμενικά έργα και μελέτες π/υ 710 εκατ. ευρώ
- Δέσμευση 161 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση μαρίνων και καταφυγίων τουριστικών σκαφών.
Έργα ύδρευσης και διαχείρισης λυμάτων
- Σε εξέλιξη 1.387 έργα ύδρευσης και διαχείρισης λυμάτων, προϋπολογισμού 5,3 δισεκ. ευρώ
Καταλήγοντας, ο Άκης Σκέρτσος σχολίασε: «Η χώρα μας χάρη στη συστηματική δουλειά της κυβέρνησης και των υπουργείων υποδομών-μεταφορών, ναυτιλίας, οικονομικών, ανάπτυξης και εσωτερικών (με τα κονδύλια ύψους 80 δις ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης, του ΕΣΠΑ και του προγράμματος Αντώνης Τρίτσης) υλοποιεί σήμερα το πιο μεγάλο πρόγραμμα αναβάθμισης υποδομών στην ιστορία της μεταπολίτευσης. 2.300 έργα, οδικά δίκτυα, αεροδρόμια, σιδηρόδρομοι, λιμάνια, μαρίνες, σε κάθε γωνιά της χώρας.
»Η σύγκριση με την περίοδο ΣΥΡΙΖΑ είναι καταλυτική. Η Ελλάδα είναι πλέον ένα εργοτάξιο μετά από χρόνια στασιμότητας σε αυτό τον τομέα. Στα 4 χρόνια που προηγήθηκαν έγινε όλη η απαραίτητη δουλειά βάσης, τεχνικής και χρηματοδοτικής ωρίμανσης, δημοπράτησης και συμβασιοποίησης ώστε έως το 2027 και εντέλει το 2030 η χώρα μας να διαθέτει το πλέον σύγχρονο δίκτυο δρόμων, λιμανιών, σιδηροδρόμων και αεροδρομίων σε κάθε γωνιά της από τους Τοξότες έως τα Χανιά και από την Κέρκυρα έως τη Ρόδο».