Γ.Δ.
1406.09 +0,32%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+2,52%
4.47
CENER
+2,14%
8.58
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,85%
8.27
NOVAL
-0,43%
2.3
OPTIMA
-0,16%
12.7
TITC
+0,40%
37.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,14%
1.394
ΑΒΕ
-1,09%
0.455
ΑΔΜΗΕ
+0,64%
2.36
ΑΚΡΙΤ
+1,46%
0.695
ΑΛΜΥ
-0,55%
3.64
ΑΛΦΑ
-0,20%
1.5275
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+0,78%
9.655
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-1,30%
0.606
ΑΤΤΙΚΑ
-0,92%
2.15
ΒΙΟ
+0,96%
5.24
ΒΙΟΚΑ
+2,28%
1.795
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,45%
18.16
ΔΑΑ
+0,40%
8.022
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
0,00%
11.65
ΔΟΜΙΚ
+3,70%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,76%
0.298
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.41
ΕΕΕ
-0,12%
33.7
ΕΚΤΕΡ
-1,52%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+4,55%
2.07
ΕΛΛ
+0,76%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,98%
1.648
ΕΛΠΕ
+1,57%
6.78
ΕΛΣΤΡ
-2,44%
2
ΕΛΤΟΝ
+1,20%
1.86
ΕΛΧΑ
+1,56%
1.828
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,44%
1.125
ΕΤΕ
-0,43%
6.894
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.14
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.032
ΕΧΑΕ
+0,93%
4.34
ΙΑΤΡ
+2,60%
1.58
ΙΚΤΙΝ
+0,98%
0.3085
ΙΛΥΔΑ
+4,02%
1.81
ΙΝΚΑΤ
-0,84%
4.71
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+3,93%
0.925
ΙΝΤΕΚ
+0,88%
5.72
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,32%
2.685
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,03%
1.435
ΚΟΡΔΕ
+3,41%
0.424
ΚΟΥΑΛ
+6,27%
1.084
ΚΟΥΕΣ
+0,91%
5.57
ΚΡΙ
+0,35%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+6,93%
0.988
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-0,69%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+2,97%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,25%
19.44
ΜΟΝΤΑ
-3,20%
3.63
ΜΟΤΟ
+2,65%
2.515
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
31.82
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+1,17%
0.259
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
+0,84%
30.1
ΟΛΥΜΠ
+2,67%
2.31
ΟΠΑΠ
-0,38%
15.74
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.793
ΟΤΕ
-0,46%
15.14
ΟΤΟΕΛ
-0,40%
10.06
ΠΑΙΡ
+1,89%
0.97
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,03%
3.588
ΠΕΡΦ
+0,74%
5.42
ΠΕΤΡΟ
+2,04%
8.02
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.965
ΠΛΑΚΡ
-2,88%
13.5
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-0,31%
1.59
ΣΑΡ
+0,56%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,31%
0.328
ΣΙΔΜΑ
+1,97%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,47%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
-3,52%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+3,13%
8.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.212
ΦΡΛΚ
+0,70%
3.575
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Πώς οι Ισπανοί έφτιαξαν 76 σταθμούς μετρό σε οκτώ χρόνια

Περίπου οκτώ χρόνια χρειαστήκαμε στην Αθήνα για τους έξι σταθμούς της γραμμής 3 του μετρό από το Χαϊδάρι μέχρι τον Πειραιά. Γι’ αυτό και πολλούς τους πιάνει κρύος ιδρώτας, όταν σκέφτονται πόσα χρόνια θα απαιτηθούν για τη νέα γραμμή 4 (Άλσος Βεϊκού – Γουδή) με τους 15 σταθμούς. Στο έργο, εργοτάξιο του οποίου επισκέφτηκε την εβδομάδα που πέρασε ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης, ήδη καταγράφονται καθυστερήσεις. Οι μηχανικοί υπενθυμίζουν, πάντως, πως οι Ισπανοί κατάφεραν, την περίοδο 1995 – 2003 να φτιάξουν 131 χιλιόμετρα δικτύου μετρό και 76 σταθμούς σε οκτώ χρόνια! Όσοι θεωρούν πως είναι δύσκολο να πιάσουμε το ρεκόρ των Ισπανών επισημαίνουν τα γνωστά επιχειρήματα για τα αρχαία της Αθήνας, τις καθυστερήσεις στην απονομή δικαιοσύνης, κ.ο.κ. «Ας μη φτιάξουμε 76 σταθμούς σε οκτώ χρόνια όπως στη Μαδρίτη, ας φτιάξουμε τους μισούς σε οκτώ χρόνια» λέει η άλλη πλευρά.

Σταθμοί Lego

Οι Ισπανοί πετύχαν αυτό το παγκόσμιο ρεκόρ κατασκευής μετρό για δύο λόγους, όπως επισημαίνουν στο βιβλίο τους «How Big Things Get Done» ο καθηγητής της Οξφόρδης Bent Flyvbjerg και ο καθηγητής ψυχολογίας Dan Gardner. Πρώτον διαχειρίστηκαν τους 76 σταθμούς σαν Lego καθώς όλοι είχαν τον ίδιο σχεδιασμό με αποτέλεσμα να μειωθεί το κόστος και ο χρόνος κατασκευής. Δεύτερον, χρησιμοποίησαν μέχρι και έξι μετροπόντικες ταυτόχρονα ώστε να επιταχύνουν το χρόνο διάνοιξης σηράγγων καθώς γνώριζαν πως κάθε μετροπόντικας μπορεί να διανοίξει περίπου 3 με 6 χιλιόμετρα σε 200 έως 400 ημέρες.

«Το βιβλίο των Flyvbjerg και Gardner πρέπει να μοιραστεί σε κάθε κρατική υπηρεσία» υποστηρίζουν οι μηχανικοί. «Καθώς και σε όσους ασχολούνται με δημόσια ή ιδιωτικά έργα στη χώρα μας. Ώστε να μάθουν πως σχεδόν το 90% των έργων ανά τον κόσμο παρουσιάζει αύξηση κόστους και χρόνου υλοποίησης με τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομία. Αλλά και να μάθουν πώς ακριβώς κατασκευάζεται εντός χρόνου και κόστους αυτό το μικρό ποσοστό του 10% των έργων». Οι δύο επιστήμονες δεν κάνουν εκτιμήσεις στο γόνατο. Έχουν αναπτύξει μια βάση δεδομένων με περίπου 16.000 έργα, σε διάφορους τομείς, από ολόκληρο τον κόσμο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!