Γ.Δ.
1463.82 -0,20%
ACAG
+0,69%
5.84
CENER
+0,21%
9.62
CNLCAP
-0,70%
7.05
DIMAND
+0,22%
9
NOVAL
-0,18%
2.765
OPTIMA
-0,97%
12.2
TITC
-0,79%
31.55
ΑΑΑΚ
0,00%
5.35
ΑΒΑΞ
-0,42%
1.428
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.23
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+2,20%
3.02
ΑΛΦΑ
-0,24%
1.681
ΑΝΔΡΟ
+1,54%
6.6
ΑΡΑΙΓ
-0,95%
11.44
ΑΣΚΟ
+0,71%
2.82
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+2,73%
9.02
ΑΤΤΙΚΑ
-0,38%
2.62
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,85%
5.92
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.36
ΒΙΟΣΚ
+1,80%
1.415
ΒΙΟΤ
-10,00%
0.216
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-0,61%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,23%
17.64
ΔΑΑ
-0,38%
7.79
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,26%
11.5
ΔΟΜΙΚ
-1,97%
3.725
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,63%
1.61
ΕΕΕ
+0,48%
33.3
ΕΚΤΕΡ
-1,78%
2.21
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,89%
2.23
ΕΛΛ
0,00%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,27%
7.4
ΕΛΣΤΡ
-1,74%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+2,12%
1.738
ΕΛΧΑ
-0,43%
1.832
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,17%
1.295
ΕΤΕ
+0,98%
8.432
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.34
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.76
ΕΥΡΩΒ
-5,53%
2.05
ΕΧΑΕ
-0,43%
4.68
ΙΑΤΡ
0,00%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-0,25%
0.405
ΙΛΥΔΑ
-0,83%
1.8
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,39%
5.12
ΙΝΛΟΤ
+0,16%
1.25
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.91
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
-1,04%
3.34
ΚΑΡΕΛ
-0,60%
334
ΚΕΚΡ
+3,72%
1.535
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,33%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-0,60%
0.494
ΚΟΥΑΛ
+0,67%
1.194
ΚΟΥΕΣ
+0,57%
5.34
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
-1,01%
0.879
ΛΑΜΔΑ
-1,09%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-0,74%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-0,74%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+1,52%
3.675
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,43%
23.14
ΜΟΝΤΑ
-0,27%
3.69
ΜΟΤΟ
-0,54%
2.74
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,72%
24.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,56%
36.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
+3,22%
0.962
ΞΥΛΚ
+0,71%
0.285
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21
ΟΛΠ
-0,36%
27.5
ΟΛΥΜΠ
-1,17%
2.54
ΟΠΑΠ
-0,56%
15.87
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.896
ΟΤΕ
+3,44%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,51%
11.72
ΠΑΙΡ
+0,46%
1.085
ΠΑΠ
+1,28%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,24%
3.801
ΠΕΤΡΟ
-1,14%
8.7
ΠΛΑΘ
-2,10%
4.2
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
+1,51%
2.02
ΣΑΡ
-0,73%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.349
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.685
ΣΠΕΙΣ
-3,47%
6.68
ΣΠΙ
+0,30%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.24
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.626
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+7,62%
0.226
ΦΡΛΚ
-1,85%
3.985
ΧΑΙΔΕ
-8,27%
0.61

Πώς οι Ισπανοί έφτιαξαν 76 σταθμούς μετρό σε οκτώ χρόνια

Περίπου οκτώ χρόνια χρειαστήκαμε στην Αθήνα για τους έξι σταθμούς της γραμμής 3 του μετρό από το Χαϊδάρι μέχρι τον Πειραιά. Γι’ αυτό και πολλούς τους πιάνει κρύος ιδρώτας, όταν σκέφτονται πόσα χρόνια θα απαιτηθούν για τη νέα γραμμή 4 (Άλσος Βεϊκού – Γουδή) με τους 15 σταθμούς. Στο έργο, εργοτάξιο του οποίου επισκέφτηκε την εβδομάδα που πέρασε ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης, ήδη καταγράφονται καθυστερήσεις. Οι μηχανικοί υπενθυμίζουν, πάντως, πως οι Ισπανοί κατάφεραν, την περίοδο 1995 – 2003 να φτιάξουν 131 χιλιόμετρα δικτύου μετρό και 76 σταθμούς σε οκτώ χρόνια! Όσοι θεωρούν πως είναι δύσκολο να πιάσουμε το ρεκόρ των Ισπανών επισημαίνουν τα γνωστά επιχειρήματα για τα αρχαία της Αθήνας, τις καθυστερήσεις στην απονομή δικαιοσύνης, κ.ο.κ. «Ας μη φτιάξουμε 76 σταθμούς σε οκτώ χρόνια όπως στη Μαδρίτη, ας φτιάξουμε τους μισούς σε οκτώ χρόνια» λέει η άλλη πλευρά.

Σταθμοί Lego

Οι Ισπανοί πετύχαν αυτό το παγκόσμιο ρεκόρ κατασκευής μετρό για δύο λόγους, όπως επισημαίνουν στο βιβλίο τους «How Big Things Get Done» ο καθηγητής της Οξφόρδης Bent Flyvbjerg και ο καθηγητής ψυχολογίας Dan Gardner. Πρώτον διαχειρίστηκαν τους 76 σταθμούς σαν Lego καθώς όλοι είχαν τον ίδιο σχεδιασμό με αποτέλεσμα να μειωθεί το κόστος και ο χρόνος κατασκευής. Δεύτερον, χρησιμοποίησαν μέχρι και έξι μετροπόντικες ταυτόχρονα ώστε να επιταχύνουν το χρόνο διάνοιξης σηράγγων καθώς γνώριζαν πως κάθε μετροπόντικας μπορεί να διανοίξει περίπου 3 με 6 χιλιόμετρα σε 200 έως 400 ημέρες.

«Το βιβλίο των Flyvbjerg και Gardner πρέπει να μοιραστεί σε κάθε κρατική υπηρεσία» υποστηρίζουν οι μηχανικοί. «Καθώς και σε όσους ασχολούνται με δημόσια ή ιδιωτικά έργα στη χώρα μας. Ώστε να μάθουν πως σχεδόν το 90% των έργων ανά τον κόσμο παρουσιάζει αύξηση κόστους και χρόνου υλοποίησης με τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομία. Αλλά και να μάθουν πώς ακριβώς κατασκευάζεται εντός χρόνου και κόστους αυτό το μικρό ποσοστό του 10% των έργων». Οι δύο επιστήμονες δεν κάνουν εκτιμήσεις στο γόνατο. Έχουν αναπτύξει μια βάση δεδομένων με περίπου 16.000 έργα, σε διάφορους τομείς, από ολόκληρο τον κόσμο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!