THEPOWERGAME
Στην ψηφιακή εποχή, όπου η παράδοση – παραλαβή προϊόντων γίνεται χωρίς ανθρώπινη επαφή από ειδικά διαμορφωμένες θυρίδες, στον χρόνο που ο καταναλωτής επιθυμεί να παραλάβει το προϊόν που έχει αγοράσει online, πληρώνοντας επί τόπου μέσω POS, εισέρχεται η Ελλάδα.
Με την επανεκκίνηση του λιανεμπορίου να είναι ante portas, η μέθοδος του click and collect έρχεται και στη χώρα μας, επιχειρώντας να δώσει λύση σε αυτό που η πανδημία ανέδειξε σε «αχίλλειο» πτέρνα των online αγορών, την παράδοση των προϊόντων. Τις ειδικές θυρίδες KePol της αυστριακής ΚΕΒΑ AG φέρνει στην Ελλάδα η ελληνική εταιρεία Mobile Technology, και η πρώτη επιχείρηση που θα τις χρησιμοποιήσει είναι η ACS.
Από το δεύτερο τρίμηνο του έτους, πιθανότατα εντός του Απριλίου, η ACS ξεκινά την εγκατάσταση των πέντε πρώτων σταθμών με θυρίδες σε κεντρικές αρτηρίες της Αττικής, όπως η Κηφισιάς, η Ποσειδώνος και η Λ. Αθηνών. Ο καταναλωτής θα μπορεί να παραλαμβάνει το προϊόν, που έχει παραγγείλει, στον χρόνο που τον εξυπηρετεί 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα, ακόμη και τις αργίες. Οι θυρίδες περιλαμβάνουν ενσωματωμένο σύστημα συναγερμού, καθώς και POS-εκτυπωτή για την πληρωμή κατά την παραλαβή δεμάτων και την έκδοση της αντίστοιχης απόδειξης.
«Οι θυρίδες αποτελούν μια σύγχρονη εναλλακτική μέθοδο παράδοσης ταχυδρομικών αποστολών. Εμφανίζεται ως απαραίτητη και προτιμητέα λύση διεθνώς και σε πολλές άλλες χώρες της ΕΕ, διότι δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να παραλαμβάνουν τις αποστολές χωρίς χρονικούς περιορισμούς και χωρίς ανθρώπινη επαφή, ιδιαίτερα σημαντικό πλεονέκτημα στην COVID-19 εποχή» ανέφερε στο powergame.gr κ. Γεώργιος Μπουκίδης, Business Solutions Specialist της ACS και υπεύθυνος για το project των lockers.
Στο μεταξύ, όπως μετέφεραν στο powergame.gr στελέχη της Mobile Technology, εκτός από εταιρείες courier, μεγάλο είναι το ενδιαφέρον, μέχρι στιγμής, από εταιρείες λιανικής όπως, super-market, καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών, ενδυμάτων αλλά και φαρμακεία, για την εγκατάσταση των θυρίδων εντός ή εκτός των καταστημάτων τους.
Πανελλαδική επέκταση
Η έναρξη της πιλοτικής χρήσης των θυρίδων από την ACS τοποθετείται χρονικά στις αρχές του δεύτερου τριμήνου του έτους και θα έχει διάρκεια τουλάχιστον 6 μηνών. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής φάσης του έργου, θα ακολουθήσει η σταδιακή εγκατάσταση 100+ σταθμών με θυρίδες KePol πανελλαδικά.
Μετά την Αττική η ACS σκοπεύει να εγκαταστήσει τις θυρίδες σε άλλες πόλεις της περιφέρειας, όπως η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, τα Γιάννενα και η Κρήτη.
Όσον αφορά τις πόλεις που θα αποτελέσουν τους επόμενους σταθμούς για τις θυρίδες, θα επιλεγούν με πληθυσμιακά κριτήρια και με έμφαση στη συγκέντρωση κατηγοριών καταναλωτών με προτίμηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο (πχ. φοιτητές).
Τα βασικά οφέλη που βλέπει η εταιρεία στο νέο εναλλακτικό σύστημα παράδοσης, εκτός από το διευρυμένο ωράριο και την αύξηση των σημείων παράδοσης, είναι η μείωση του συνωστισμού των παραληπτών και η εξάλειψη της αναμονής στο σπίτι. «Λαμβάνοντας υπόψιν ότι το κάθε Postal Locker αποτελείται από 34 θυρίδες, σε μια στάση ο courier της ACS θα έχει τη δυνατότητα να κάνει ταυτόχρονες παραδόσεις, επιταχύνοντας τους χρόνους παράδοσης. Αυτή η διαδικασία ωφελεί τον αρχικό πελάτη -ηλεκτρονικό κατάστημα-, τον τελικό παραλήπτη, αλλά και το κατάστημα της ACS. Επίσης, θα υπάρξει σημαντική ώθηση στις επιτυχείς παραδόσεις, γιατί θα εξαλειφθούν οι καθυστερήσεις που οφείλονται είτε σε λάθη στα στοιχεία διεύθυνσης, είτε στην απουσία των παραληπτών από τον χώρο τους την ώρα της επίσκεψης του courier» εξηγεί ο κ. Μπουκίδης.
Συναγερμός και POS
Η Mobile Technology ένωσε τις δυνάμεις της με την KEBA AG, προκειμένου να εγκαθιστά την ολοκληρωμένη λύση Click & Collect της αυστριακής εταιρείας και να παρέχει πλήρη τεχνική υποστήριξή της σε Ελλάδα και Κύπρο. Οι ειδικά διαμορφωμένες θυρίδες δεμάτων (KePol lockers) είναι εξαιρετικά ανθεκτικές (σε ακραίες καιρικές συνθήκες, βανδαλισμούς), ενώ μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε σε εσωτερικούς, είτε σε εξωτερικούς χώρους.
Τα KePol lockers συνοδεύονται από το λογισμικό KePol που παρέχει πλατφόρμα, η οποία ενσωματώνεται εύκολα στο εκάστοτε κεντρικό σύστημα και επιτρέπει τον συνεχή έλεγχο των θυρίδων σε πραγματικό χρόνο, διασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση της χωρητικότητάς τους, παράλληλα με την προστασία του περιεχομένου τους.
Περιλαμβάνουν ενσωματωμένο σύστημα συναγερμού, barcode scanners για την σάρωση κουπονιών-vouchers από κινητά. Επίσης, POS-εκτυπωτή για την πληρωμή κατά την παραλαβή δεμάτων και την έκδοση της αντίστοιχης απόδειξης.
Η λύση της KEBA έχει καθιερωθεί ως η πλέον αξιόπιστη στην κατηγορία της στην Ευρώπη. Υλοποιήθηκε, για πρώτη φορά πιλοτικά το 2001, σε συνεργασία με την DHL στη Γερμανία. Από τότε μέχρι σήμερα, η KEBA έχει εγκαταστήσει περισσότερες από 15.000 θυρίδες KePol για λογαριασμό εταιρειών του βεληνεκούς της Swiss Post, Spar, AlzaBox, Quadient.