THEPOWERGAME
Το σχέδιο της Google να αποκλείσει τα «cookies», ένα από τα πιο δημοφιλή εργαλεία παρακολούθησης του διαδικτύου, προκαλεί ανησυχία στους ερευνητές του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, οι οποίοι ρωτούν συνεχώς τα υψηλόβαθμα στελέχη των διαφημιστικών βιομηχανιών, εάν η ενέργεια αυτή της Google θα πλήξει βαρύτατα τους μικρότερους αντιπάλους της και θα καθιερώσει την απόλυτη κυριαρχία της.
Η Google της Alphabet Inc. πριν από ένα χρόνο ανακοίνωσε ότι θα απαγορεύσει ορισμένα cookies στο πρόγραμμα περιήγησής της στο Chrome για να αυξηθεί το απόρρητο και να προστατευτούν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών.
Τους τελευταίους δύο μήνες, μάλιστα η Google ανακοίνωσε περισσότερες λεπτομέρειες, οδηγώντας τις εταιρείες διαδικτυακών διαφημίσεων να διαμαρτυρηθούν για την απώλεια του τόσο σημαντικού εργαλείου συλλογής δεδομένων.
Οι ερωτήσεις των ερευνητών του Υπουργείου Δικαιοσύνης σχετίζονταν συγκεκριμένα με το πώς οι πολιτικές του Chrome, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που σχετίζονται με τα cookies, επηρεάζουν τη βιομηχανία διαφημίσεων και ειδήσεων,
Ειδικότερα, οι ερευνητές ρωτούν εάν η Google χρησιμοποιεί το Chrome, το οποίο κατέχει μερίδιο αγοράς 60% σε παγκόσμιο επίπεδο, με σκοπό να μειώσει τον ανταγωνισμό, εμποδίζοντας τις αντίπαλες εταιρείες διαφημίσεων να παρακολουθούν τους χρήστες μέσω του εργαλείου των cookies.
Σύμφωνα με το Reuters, στελέχη μάλιστα από περισσότερες από δώδεκα διαφημιστικές εταιρείες μίλησαν με τους ειδικούς ερευνητές του Υπουργείου Δικαιοσύνης, για να διαμαρτυρηθούν, ζητώντας να μπει στοπ στη νέα αυτή πολιτική της Google.
Η κυβέρνηση ερευνά διεξοδικά την επιχείρηση διαφήμισης της Google από τα μέσα του 2019, ενώ τον περασμένο Οκτώβριο μήνυσε την Google καθώς φέρεται να χρησιμοποιούσε αθέμιτα μέσα για να διατηρήσει την κυριαρχία της μηχανής αναζήτησης της.
Η Google υπερασπίστηκε τη διαφημιστική της πολιτική, λέγοντας ότι βοηθούσε τις εταιρείες να αναπτυχθούν και να προστατεύσουν το απόρρητο των χρηστών από εκμεταλλευτικές πρακτικές.
«Ο τεράστιος ανταγωνισμός στα εργαλεία διαφήμισης έχει κάνει τις διαδικτυακές διαφημίσεις πιο προσιτές, με μειωμένες χρεώσεις και διευρυμένες επιλογές για εκδότες και διαφημιζόμενους», δήλωσε από τη μία ο κολοσσός.
Ενώ, από την άλλη οι ανταγωνιστές της δηλώνουν ότι το νέο μοντέλο που προωθεί η γιγάντια αμερικανική εταιρεία «θα επηρεάσει τη διαφημιστική αγορά και θα αναστατώσει το εμπορικό μοντέλο του ψηφιακού Τύπου».