Γ.Δ.
1450.92 +0,72%
ACAG
0,00%
5.86
CENER
-1,61%
9.8
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
+0,23%
8.6
NOVAL
+1,45%
2.73
OPTIMA
+1,53%
11.96
TITC
+3,81%
29.95
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+3,92%
1.486
ΑΒΕ
+1,12%
0.452
ΑΔΜΗΕ
+1,57%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.95
ΑΛΜΥ
+3,33%
2.795
ΑΛΦΑ
+1,50%
1.6575
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,26%
11.7
ΑΣΚΟ
0,00%
3.05
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.52
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,18%
2.58
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+3,63%
2.57
ΒΙΟΣΚ
-1,17%
1.27
ΒΙΟΤ
0,00%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,67%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+2,98%
1.555
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,96%
16.84
ΔΑΑ
+0,13%
7.798
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+1,15%
11.4
ΔΟΜΙΚ
-2,96%
3.775
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,37%
0.315
ΕΒΡΟΦ
+1,00%
1.52
ΕΕΕ
+1,18%
32.48
ΕΚΤΕΡ
-0,94%
4.2
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-1,23%
2.4
ΕΛΛ
0,00%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,78%
2.6
ΕΛΠΕ
+1,79%
8.23
ΕΛΣΤΡ
+1,33%
2.29
ΕΛΤΟΝ
+0,70%
1.732
ΕΛΧΑ
-0,32%
1.876
ΕΝΤΕΡ
-0,63%
7.89
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,52%
1.3
ΕΤΕ
-0,55%
8.02
ΕΥΑΠΣ
+1,27%
3.19
ΕΥΔΑΠ
+0,71%
5.68
ΕΥΡΩΒ
-0,28%
2.126
ΕΧΑΕ
+3,61%
4.885
ΙΑΤΡ
+2,63%
1.56
ΙΚΤΙΝ
+1,83%
0.361
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-1,39%
4.95
ΙΝΛΙΦ
+0,85%
4.74
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+2,41%
5.95
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.285
ΙΝΤΚΑ
-0,88%
3.38
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,36%
1.41
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.545
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.48
ΚΟΥΑΛ
+1,02%
1.192
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.28
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,68%
1.09
ΛΑΒΙ
-0,69%
0.869
ΛΑΜΔΑ
+0,71%
7.05
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
+2,68%
0.306
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.41
ΛΟΥΛΗ
+0,37%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.81
ΜΕΒΑ
+1,26%
4.02
ΜΕΝΤΙ
-0,38%
2.63
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
+1,24%
3.665
ΜΙΝ
0,00%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,56%
23.42
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,55%
2.735
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,85%
27.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+0,80%
1.88
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,91%
36.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.7
ΝΑΥΠ
-0,61%
0.98
ΞΥΛΚ
+1,14%
0.267
ΞΥΛΠ
+8,00%
0.486
ΟΛΘ
+0,48%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
25.95
ΟΛΥΜΠ
-0,78%
2.53
ΟΠΑΠ
-0,27%
15
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.893
ΟΤΕ
+1,92%
13.82
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.92
ΠΑΙΡ
+5,60%
1.225
ΠΑΠ
-2,03%
2.41
ΠΕΙΡ
+1,69%
3.722
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.76
ΠΛΑΘ
-0,65%
3.805
ΠΛΑΚΡ
+1,33%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
-0,67%
1.178
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+0,20%
4.95
ΡΕΒΟΙΛ
-0,25%
1.975
ΣΑΡ
-0,34%
11.56
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+2,03%
0.351
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.655
ΣΠΕΙΣ
+1,22%
6.66
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-1,79%
19.25
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,75%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Κ. Μητσοτάκης: Η Γραμμή 4 του Μετρό είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το εργοτάξιο της Γραμμής 4 του Μετρό στην Κατεχάκη, όπου ενημερώθηκε για την πρόοδο του έργου και παρέστη στη ονοματοδοσία ενός εκ των δύο μηχανημάτων διάνοιξης σηράγγων.

Μετά την ονοματοδοσία του «μετροπόντικα», που ονομάστηκε «Αθηνά», ο Πρωθυπουργός έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Είναι μία πολύ σημαντική μέρα σήμερα για τις υποδομές της πρωτεύουσάς μας, καθώς ονοματοδοτούμε τον πρώτο από τους δύο “μετροπόντικες”, αυτό το τεράστιο κινούμενο “εργοστάσιο” το οποίο θα διανοίξει την βασική σήραγγα της Γραμμής 4 του Μετρό.

Θα εξυπηρετήσει σχεδόν 350.000 Αθηναίους

Η Γραμμή 4 του Μετρό είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο το οποίο θα εκτελεστεί στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας η Γραμμή 4 θα είναι έτοιμη. Όπως είπε και ο Υπουργός, θα εξυπηρετήσει σχεδόν 350.000 Αθηναίους συμπολίτες μας και θα δώσει μία τεράστια ανακούφιση στο συγκοινωνιακό πρόβλημα της πρωτεύουσας.

Ένα ακόμα σημαντικό έργο υποδομής το οποίο δρομολογείται από αυτήν την κυβέρνηση. Ευχόμαστε γρήγορες ταχύτητες στον νέο “μετροπόντικα” και με το καλό να τηρήσουμε όλα τα χρονοδιαγράμματα, ώστε αυτό το τεράστιας σημασίας έργο υποδομής να παραδοθεί στους Αθηναίους εντός των προσχεδιασμένων χρονοδιαγραμμάτων.

Και πάλι συγχαρητήρια σε όλους όσοι δρομολόγησαν αυτήν την προσπάθεια και με το καλό στην ονοματοδοσία του επόμενου. Τον επόμενο θα τον ονομάσουμε “Νίκη”, θα ξεκινήσει από την άλλη πλευρά της Γραμμής 4, από το Άλσος Βεΐκου, πολύ σύντομα. Για να συναντηθούν οι δύο στον Ευαγγελισμό, με το καλό, σε κάποιους μήνες εν πάση περιπτώσει από τώρα, ανάλογα με την ταχύτητα με την οποία μπορούν να κινηθούν».

Έργο πνοής

Η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό είναι ένα έργο κομβικής σημασίας για την Αθήνα, που θα έχει ευεργετική επίδραση στις μετακινήσεις, στην ποιότητα ζωής των πολιτών, στο περιβάλλον και στην ευρύτερη οικονομική δραστηριότητα.

Η νέα Γραμμή, στην πρώτη φάση ανάπτυξής της που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2029, θα αποτελείται από 15 σύγχρονους σταθμούς και σιδηρόδρομο διπλής τροχιάς μήκους 12,8 χιλιομέτρων. Θα εξυπηρετεί οικιστικές ζώνες στο πυκνοκατοικημένο κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού αλλά και σημαντικές υπηρεσίες, επιτρέποντας τη σύνδεση του Άλσους Βεΐκου με τα δικαστήρια σε διάστημα πέντε λεπτών και με την πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται από 20 καινούριους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας.

Με την έναρξη λειτουργίας της Γραμμής 4 η ημερήσια επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό υπολογίζεται ότι θα αυξηθεί κατά 340.000 άτομα, ενώ παράλληλα η χρήση αυτοκινήτου στην πρωτεύουσα θα μειωθεί κατά περίπου 53.000 ΙΧ οχήματα, με αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 17.000 τόνους ανά έτος.

Επένδυση ύψους 1,5 δισ. ευρώ

Η επένδυση για την ανάπτυξη της νέας Γραμμής θα ανέλθει στα 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ, αποφέροντας πολυεπίπεδα αναπτυξιακά οφέλη και αναβάθμιση των περιοχών που θα εξυπηρετούνται από το διευρυμένο δίκτυο του Μετρό, ενώ για τις κατασκευαστικές εργασίες θα δημιουργηθούν 5.000 νέες θέσεις εργασίας.

Ο συνολικός σχεδιασμός προβλέπει ότι μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης κατασκευής θα αρχίσει η επέκταση της Γραμμής 4 προς το Μαρούσι, έργο που θα βελτιώσει ουσιαστικά τη συγκοινωνιακή σύνδεση των βόρειων και των ανατολικών προαστίων της Αθήνας.

Τον Πρωθυπουργό υποδέχτηκαν στο εργοτάξιο και συνόδευσαν ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ Νίκος Ταχιάος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Νίκος Κουρέτας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της AVAX AE και Νόμιμος Εκπρόσωπος της κοινοπραξίας της Γραμμής 4 Κώστας Μιτζάλης και ο Τεχνικός Διευθυντής και Διευθυντής Έργου της Γραμμής 4 της AVAX AE, Νίκος Σπυριδωνάκος.

Ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης τόνισε με ανάρτησή του: 

Η Γραμμή 4, το μεγαλύτερο έργο υποδομών που πραγματοποιείται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα μπαίνει στη κυρία φάση κατασκευής με την έναρξη λειτουργίας του Μετροπόντικα.

Σήμερα με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη κάναμε την ονοματοδοσία του και η «Αθηνά» το νέο υπερσύγχρονο TBM στην Κατεχάκη ξεκινάει το ταξίδι του.

Η Γραμμή 4 αποτελεί ένα έργο ορόσημο, που πρακτικά σημαίνει:

  • 340.000 επιβάτες ημερησίως
  • 5.000 νέες θέσεις εργασίας
  • 53.000 λιγότερα ΙΧ στους δρόμους
  • 15 νέοι σταθμοί
  • 12,8 χλμ. μήκος Γραμμής σε 4 Δήμους
  • 2.000 δέντρα επιπλέον δένδρα
  • 20 νέοι συρμοί χωρίς οδηγό
  • Άλσος Βεΐκου – Πανεπιστήμιο σε 14 λεπτά
  • Άλσος Βεΐκου – Δικαστήρια 5 λεπτά

Χρειάστηκαν περισσότερο από δύο δεκαετίες για να επιστρέψει το Μετρό της Αθήνας με μία νέα γραμμή που θα βελτιώσει σημαντικά την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των πολιτών.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!