THEPOWERGAME
Τα ισχυρά αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο όμιλος ειδών πολυτελείας LVMH για το α’ τρίμηνο του 2023 απογείωσαν κυριολεκτικά τη μετοχή του σχεδόν στα 884 ευρώ τη Μ. Πέμπτη. Ήταν ένα ιστορικό υψηλό σε μια περίοδο που, κατά τα άλλα, επικρατεί ανασφάλεια για την επόμενη ημέρα στους περισσότερους κλάδους της οικονομίας.
Αφού ανακοινώθηκε άνοδος των οργανικών πωλήσεων κατά 17%, η μετοχή της LVMH αναρριχήθηκε 5,65%, με τα κέρδη της να φθάνουν το 29% από τις αρχές του έτους και την κεφαλαιοποίηση του ομίλου να κινείται στα 486 δισ. δολάρια. Προς στιγμήν, η LVMH έφθασε τη δεκάδα των κολοσσών με τη μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία στον κόσμο μαζί με τις Apple, Microsoft, Berkshire Cathaway, Tesla και Meta Platforms. Σε κάθε περίπτωση παραμένει σταθερά στην κορυφή των πιο εύρωστων ομίλων στην Ευρώπη.
Τεκμηριώνεται, ως εκ τούτου, μια ακόμη φορά πως ο κλάδος ειδών πολυτελείας είναι για την Ευρώπη ότι οι τεχνολογικοί κολοσσοί στις ΗΠΑ. Από την ανάγνωση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της LVMH επιβεβαιώνεται επίσης η ανάδυση μιας κοινωνικής τάξης με μεγαλύτερη οικονομική επιφάνεια στον αναδυόμενο κόσμο με επίκεντρο την Κίνα. Αν και το χάσμα ανάμεσα στη Δύση και το Πεκίνο έχει διευρυνθεί τα τελευταία χρόνια, οι Κινέζοι καταναλωτές φαίνεται πως επιθυμούν να προσεγγίσουν την Ευρώπη μέσα από προϊόντα που αποτελούν ένα από τα σημεία αναφοράς της κουλτούρας της.
Σε αυτές τις καταναλωτικές προτιμήσεις αποδίδονται οι σταθερές αποδόσεις των μετοχών των ομίλων ειδών πολυτελείας. Σύμφωνα με το Bloomberg, οι μετοχές των LVMH και Hermes International παρουσιάζουν, κατά μέσον όρο, ετήσια άνοδο άνω του 20% εδώ και μια δεκαετία. Αντίστοιχα, η μετοχή της Kering έχει αποδώσει 16% ενώ η ετήσια άνοδος του πανευρωπαϊκού δείκτη Stoxx Europe 600 κινείται στο 8,3%.
Σε μια περίοδο που η Ευρώπη διανύει μεγάλες προκλήσεις, η δυναμική του ομίλου LVMH και των ανταγωνιστών του εξαρτώνται από την ασταμάτητη ανάπτυξη του αναπτυσσόμενου κόσμου. Κινητήριος δύναμη στις πωλήσεις της LVMH είναι οι δερμάτινες τσάντες Louis Vuitton και η σαμπάνια Moet Chandon. Καταλυτικό ρόλο στις πωλήσεις διαδραμάτισε, αναλυτικότερα, το άνοιγμα της οικονομίας στην Κίνα, όπου η κυβέρνηση κατήργησε σταδιακά την τριετή πολιτική μηδενικών κρουσμάτων, την οποία είναι χαράξει λόγω πανδημίας, από τον περσινό Δεκέμβριο.
Οι συνολικές πωλήσεις του ομίλου διαμορφώθηκαν στα 21 δισ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2023, υπερβαίνοντας κατά το διπλάσιο τις προβλέψεις των αναλυτών. Στην Ασία, οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 14% έναντι πτώσης της τάξεως του 8% που είχε καταγραφεί το δ΄ τρίμηνο του 2022. Ο όμιλος εκτιμά πως η Κίνα θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στην κερδοφορία της καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Κινήσεις διαδοχής από τον Μπερνάρ Αρνό
Πηγές στον διεθνή Τύπο θέλουν τον Μπερνάρ Αρνό, επικεφαλής του ομίλου LVMH, να θωρακίζει την αυτοκρατορία του από εξωτερικές απειλές, αναθέτοντας σταδιακά τα ηνία στα πέντε παιδιά του. Πρόσφατα ανακοινώθηκε πως η 47χρόνη Ντελφίν Αρνό, η μεγαλύτερη κόρη του ιδρυτή της LVMH, αναλαμβάνει καθήκοντα διευθύνουσας συμβούλου (CEO) στον οίκο Dior ύστερα από μια οκταετία ως εκτελεστική αντιπρόεδρος στη Louis Vuitton.
O 45χρόνος Αντουάν Αρνό -σύζυγος της διάσημης Ρωσίδας Νατάλια Βοντιάνοβα – είναι διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Christian Dior SE, η οποία αποτελεί τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στην Financière Agache και τον όμιλο LVMH. Ο 30χρόνος Αλεξάντρ Αρνό είναι αντιπρόεδρος του οίκου κοσμημάτων Tiffany & Company από τον Ιανουάριο του 2021. O 27χρόνος Φρεντερίκ Αρνό είναι CEO στην εταιρεία ρολογιών TAG Heuer. O 24χρόνος Ζαν Αρνό, έχοντας μεταπτυχιακό στα μαθηματικά των χρηματοοικονομικών από το ΜΙΤ, ανέλαβε τον τομέα ρολογιών στην Louis Vuitton.