Γ.Δ.
1440.52 +0,33%
ACAG
-0,17%
5.86
CENER
+1,12%
9.96
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
-0,12%
8.58
NOVAL
-0,92%
2.691
OPTIMA
-0,51%
11.78
TITC
-0,35%
28.85
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
-0,56%
1.43
ΑΒΕ
0,00%
0.447
ΑΔΜΗΕ
+0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-2,06%
0.95
ΑΛΜΥ
+1,69%
2.705
ΑΛΦΑ
+0,55%
1.633
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,43%
11.73
ΑΣΚΟ
+2,69%
3.05
ΑΣΤΑΚ
+2,37%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
-0,89%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,92%
2.55
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,48%
6.2
ΒΙΟΚΑ
+0,40%
2.48
ΒΙΟΣΚ
-0,39%
1.285
ΒΙΟΤ
0,00%
0.23
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.51
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.68
ΔΑΑ
-0,15%
7.788
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
-1,14%
11.27
ΔΟΜΙΚ
+1,04%
3.89
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,62%
0.326
ΕΒΡΟΦ
+0,33%
1.505
ΕΕΕ
+0,06%
32.1
ΕΚΤΕΡ
-1,17%
4.24
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+3,40%
2.43
ΕΛΛ
+0,37%
13.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,77%
2.58
ΕΛΠΕ
+1,95%
8.085
ΕΛΣΤΡ
-1,31%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+0,94%
1.72
ΕΛΧΑ
-0,95%
1.882
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-2,28%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+1,54%
1.32
ΕΤΕ
+1,46%
8.064
ΕΥΑΠΣ
+1,61%
3.15
ΕΥΔΑΠ
+1,81%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+0,66%
2.132
ΕΧΑΕ
-0,74%
4.715
ΙΑΤΡ
-0,65%
1.52
ΙΚΤΙΝ
-1,53%
0.3545
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
-0,59%
5.02
ΙΝΛΙΦ
+1,08%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.23
ΙΝΤΕΚ
+2,47%
5.81
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,46%
2.5
ΙΝΤΕΤ
+1,19%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-1,16%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+1,08%
1.405
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,22%
1.545
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.48
ΚΟΥΑΛ
-1,01%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,31%
11.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-3,45%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,11%
0.875
ΛΑΜΔΑ
-1,27%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
+3,19%
0.97
ΛΕΒΚ
+2,76%
0.298
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,17%
1.41
ΛΟΥΛΗ
+0,38%
2.67
ΜΑΘΙΟ
+6,58%
0.81
ΜΕΒΑ
-0,75%
3.97
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,69%
3.62
ΜΙΝ
+21,30%
0.655
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,17%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.72
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,95%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,29%
3.45
ΜΠΡΙΚ
+1,08%
1.865
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,42%
37.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.7
ΝΑΥΠ
+1,23%
0.986
ΞΥΛΚ
-2,58%
0.264
ΞΥΛΠ
-7,02%
0.45
ΟΛΘ
+0,49%
20.7
ΟΛΠ
+0,78%
25.95
ΟΛΥΜΠ
+1,19%
2.55
ΟΠΑΠ
+0,60%
15.04
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.892
ΟΤΕ
+0,59%
13.56
ΟΤΟΕΛ
+1,03%
11.8
ΠΑΙΡ
+0,87%
1.16
ΠΑΠ
+0,41%
2.46
ΠΕΙΡ
+0,33%
3.66
ΠΕΤΡΟ
+0,92%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,79%
3.83
ΠΛΑΚΡ
+0,67%
15
ΠΡΔ
-7,69%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+1,54%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
+1,54%
4.94
ΡΕΒΟΙΛ
-5,26%
1.98
ΣΑΡ
+5,45%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-1,43%
0.344
ΣΙΔΜΑ
+1,54%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-0,30%
6.58
ΣΠΙ
0,00%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.6
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,38%
4.01
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Η πανδημία μετέτρεψε τα επιβατικά αεροσκάφη σε cargo και καταψύκτες

Το 2020 καθήλωσε τα αεροσκάφη στο έδαφος και οι αεροπορικές εταιρείες, προκειμένου να αναπληρώσουν τα χαμένα κέρδη προχώρησαν σε μετατροπή των επιβατικών αεροσκαφών σε cargo.

Μάλιστα, την ώρα που οι Pfizer/BioNTech και Moderna λάμβαναν έγκριση για τα εμβόλιά τους, τότε γεννήθηκε μια ακόμα επιχειρηματική ευκαιρία: Η μετατροπή των εμπορικών αεροσκαφών σε καταψύκτες. Σημειώνεται ότι το εμβόλιο της Pfizer / BionTech απαιτεί συνθήκες ακραίας κατάψυξης για να συντηρηθεί της τάξης των 70 βαθμών Κελσίου υπό το μηδέν, ενώ της Moderna -20 βαθμών.

Όπως έγραφε το Reuters στα τέλη του 2020, οι αεροπορικές εταιρείες δεν είχαν άλλη επιλογή από το να μετατρέψουν τα παλιά τους αεροπλάνα σε φορτηγά και καταψύκτες, προκειμένου να κερδηθεί το στοίχημα της ασφαλούς κι επιτυχημένης μεταφοράς των εμβολίων κατά του κορονοϊού, αλλά και της αναπλήρωσης της ζημίας του κορονοϊού από την παροχή των υπηρεσιών τους στο e-commerce.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αυτό της Air Canada, αλλά και της κινεζικής κρατικής εταιρεία CDB είχαν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου μετατροπής των παλιών επιβατικών αεροσκαφών σε καταψύκτες και φορτηγά. Πάντως, όπως σημείωνε το πρακτορείο, ο αγώνας μετατροπής των παλιών αεροσκαφών σε αεροπλάνα-φορτηγά έχει δημιουργήσει μια τεράστια επιχειρηματική ευκαιρία για τις εταιρείες μετατροπής, συμπεριλαμβανομένων της σιγκαπουριανής Singapore Technologies (ST) Engineering Ltd, της ισραηλινής Israel Aerospace Industries (IAI) και της αμερικανικής Aeronautical Engineers Inc.

Η ίδια πηγή μεταδίδει πως οι μόνιμες μετατροπές των αεροσκαφών σε φορτηγά είναι ένα ακόμα οικονομικό στοίχημα για τις αεροπορικές εταιρείες, που έχουν δεχθεί τεράστιο πλήγμα από την πανδημία του κορονοϊού και ποντάρουν στο e-commerce «για να γυρίσουν το παιχνίδι του μειωμένου τζίρου». Η αεροπορική βιομηχανία υπολογίζει ότι η επαναφορά στην αεροπορική επιβατική κανονικότητα δεν θα έρθει πριν από 2024.

Ενδεικτικό είναι και το παράδειγμα της Emirates. Σύμφωνα με ανακοίνωσή της,  η πρώτη φορά στην ιστορία των δραστηριοτήτων της που η Emirates πραγματοποίησε πτήση μόνο με φορτίο σε επιβατικό αεροσκάφος ήταν πριν ένα χρόνο ακριβώς και ο λόγος ήταν η ανάγκη για μεταφορά ιατρικού εξοπλισμού λόγω της φονικής πανδημίας του κορονοϊού.

Η πτήση της Emirates EK 2503 απογειώθηκε από το Ντουμπάι, χωρίς επιβάτες αλλά με εμπορεύματα. Το επιβατικό Boeing 777-300ER μετέφερε πάνω από 34 τόνους εμπορευμάτων που απαιτούνταν να παραδοθούν έκτακτα στο Κουβέιτ.

Mόλις τέσσερις ημέρες μετά την ανακήρυξη της νόσου COVID-19 ως πανδημία από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η EK 2503 ήταν η πρώτη από περισσότερες από 27.800 πτήσεις φορτίου που θα εκτελούσε η Emirates SkyCargo λειτουργώντας αδιάκοπα προκειμένου να παραμείνουν οι κοινότητες σε όλο τον κόσμο συνδεδεμένες και να μπορούν να λάβουν τις απαραίτητες προμήθειες σε ιατρικό εξοπλισμό καθώς και τροφή, τις οποίες έχουν απόλυτη ανάγκη ενόψει της πανδημίας.

Πιο συγκεκριμένα, για να καλύψει την παγκόσμια ζήτηση για μεταφορά εξοπλισμού ατομικής προστασίας και βασικών αγαθών, η Emirates SkyCargo προχώρησε στην εισαγωγή υπηρεσιών αερομεταφοράς σε επιβατικές πτήσεις χρησιμοποιώντας καινοτομίες λύσεις, συμπεριλαμβανομένης της φόρτωσης εμπορευμάτων στα καθίσματα επιβατών και σε ντουλάπια χειραποσκευών μέσα στην καμπίνα επιβατών και την εισαγωγή ειδικά διαμορφωμένων Boeing 777-300ER αεροσκαφών, των οποίων οι θέσεις της Economy Class αφαιρέθηκαν ώστε να προστεθεί περισσότερος χώρος για τη μεταφορά φορτίου. Η Emirates SkyCargo διαθέτει επί του παρόντος 16 τέτοια αεροσκάφη Boeing 777-300ER για τη μεταφορά φορτίων.

Η Emirates SkyCargo πραγματοποίησε περισσότερες από 27.800 εμπορευματικές πτήσεις αποκλειστικά σε επιβατικά αεροσκάφη κατά το τελευταίο έτος. Αυτές οι πτήσεις βοήθησαν στη μεταφορά περισσότερων από 100.000 τόνων βασικών προμηθειών, όπως εξοπλισμό προσωπικής προστασίας, test για τον COVID-19, αναπνευστήρες, φαρμακευτικά προϊόντα, εμβόλια και τρόφιμα.

Οι πτήσεις της Emirates SkyCargo συνέβαλαν στη διατήρηση της επισιτιστικής ασφάλειας σε ορισμένες αγορές που εξαρτώνται από τις εισαγωγές, παρέχοντας παράλληλα μια ροή εισοδήματος σε κοινότητες που εξαρτώνται από τις γεωργικές εξαγωγές. Ο αερομεταφορέας πραγματοποίησε επίσης έναν αριθμό ρεκόρ charter πτήσεων χρησιμοποιώντας επιβατικά αεροσκάφη αποκλειστικά για τη μεταφορά φορτίου.

Τέλος, η Emirates SkyCargo ηγείται της παγκόσμιας ανταπόκρισης της βιομηχανίας αερομεταφορών για τη διανομή εμβολίων COVID-19. Ο αερομεταφορέας έχει δημιουργήσει στο Ντουμπάι τον πρώτο αποκλειστικό κόμβο μεταφοράς φορτίων για την παγκόσμια διανομή εμβολίων COVID-19 και έχει επίσης συνεργαστεί με κορυφαίους φορείς με έδρα το Ντουμπάι και με τη UNICEF για την ταχεία μεταφορά εμβολίων σε αναπτυσσόμενες χώρες μέσω του κόμβου στο Ντουμπάι.

Ο Nabil Sultan, Ανώτερος Αντιπρόεδρος της Emirates, Cargo ανέφερε: «Έχει περάσει ακριβώς ένας χρόνος από τότε που αυτό που θεωρήθηκε αδύνατο στη βιομηχανία των αερομεταφορών, όχι μόνο έγινε πραγματικότητα, αλλά ισχυρός επιχειρησιακός πυλώνας για την Emirates SkyCargo.

Πριν από την πανδημία, σχεδόν τα δύο τρίτα του συνολικού φορτίου μας μεταφέρονταν μέσω των επιβατικών πτήσεών μας. Με τις αυξανόμενες αναβολές πτήσεων και τους περιορισμούς στα ταξίδια επιβατών που επιβλήθηκαν λόγω του COVID-19 στις αρχές Μαρτίου 2020, μπορούσαμε να προβλέψουμε ότι δεν θα υπήρχε πλέον επαρκής χωρητικότητα φορτίου στην αγορά για τη μεταφορά βασικών προμηθειών.»

«Προκειμένου να ενισχυθεί η χωρητικότητα φορτίου που προσφέρεται από τα 11 αεροσκάφη μας Boeing 777 και να διασφαλίσουμε ότι θα μπορέσουμε να καλύψουμε την επείγουσα ζήτηση για αγαθά όπως εξοπλισμός ατομικής προστασίας, αναπνευστήρες και άλλα φαρμακευτικά προϊόντα και προμήθειες τροφίμων από όλο τον κόσμο, προληπτικά κάναμε ένα ριζοσπαστικό και καινοτόμο σχέδιο για τη χρήση των επιβατικών αεροσκαφών ευρείας ατράκτου μας για την πραγματοποίηση πτήσεων μόνο με εμπορικά φορτία. Δοκιμάσαμε την πρακτική αυτή με πτήση προς το Κουβέιτ στις 16 Μαρτίου πέρυσι.

Τις επόμενες εβδομάδες, καθώς οι τακτικές επιβατικές πτήσεις σταμάτησαν εντελώς, αρχίσαμε να αυξάνουμε τις πτήσεις εμπορευμάτων σε επιβατικά σκάφη μας φτάνοντας ένα σημείο στο οποίο είχαμε σχεδόν 90 επιβατικά αεροσκάφη που χρησιμοποιήθηκαν για τη μεταφορά φορτίων.

«Η ομάδα μας εργάστηκε ακούραστα για να δημιουργήσει ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο από την αρχή – ζητώντας εγκρίσεις από τις αρχές, σχεδιάζοντας ένα νέο δίκτυο δρομολογίων, καταρτίζοντας νέες οδηγίες λειτουργίας και ασφάλειας και μιλώντας στους πελάτες μας σε όλο τον κόσμο – για να διασφαλίσουμε ότι ως κοινωνικά υπεύθυνος μεταφορέας, τις εισαγωγές των απαραίτητων προμηθειών στις αγορές και τις εξαγωγές σε όλο τον κόσμο σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες.»

«Η στρατηγική μας για την πραγματοποίηση εμπορευματικών μεταφορών με επιβατικά αεροπλάνα αποτέλεσε τη ραχοκοκαλιά των επιχειρήσεών μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας μεταφέροντας φορτίο σε περισσότερους από 125 προορισμούς σε έξι ηπείρους, ενώ ανέδειξε την ανθεκτικότητά μας ως παγκόσμιο παίχτη του εμπορίου και των αλυσίδων εφοδιασμού. Με την επανέναρξη δρομολογίων και την αύξηση των επιβατών, έχουμε αρχίσει σταδιακά να κινούμαστε προς το παραδοσιακό μας μοντέλο, ωστόσο οι ιδιαίτερες αυτές πτήσεις παραμένουν ισχυρό μέσο αντιμετώπισης των αναγκών που έχουν προκύψει λόγω του COVID-19.»

Η παρουσία της Emirates στην ελληνική αγορά ξεκίνησε το 1996. Τα τελευταία 24 χρόνια, η Emirates έχει προσφέρει τις μοναδικές της υπηρεσίες σε περισσότερους από 3.1 εκατομμύρια επιβάτες στην ελληνική αγορά. Η πρώτη εταιρία που συνέδεσε απευθείας την Αθήνα με το Ντουμπάϊ, η Emirates, από το Μάρτιο του 2017 προσφέρει ακόμη τη μοναδική απευθείας, καθημερινή πτήση που συνδέει την Ελλάδα με τις ΗΠΑ 365 μέρες τον χρόνο.

Οι επιβάτες που πετούν με την Emirates μπορούν να διασκεδάσουν με ταινίες και προγράμματα στα περισσότερα από 4.500 κανάλια του ice, του βραβευμένου συστήματος ψυχαγωγίας της εταιρίας. Θα μπορούν ακόμη να απολαύσουν την άριστη φιλοξενία και την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση που προσφέρει το διεθνές, πολυπολιτισμικό πλήρωμα της Emirates.

Έχοντας ξεκινήσει τη λειτουργία της με μόλις δύο αεροσκάφη το 1985, η Emirates είναι πλέον η μεγαλύτερη διεθνής αεροπορική εταιρεία του κόσμου, με ένα δίκτυο 157 προορισμών σε 83 χώρες και περιοχές ανά τον κόσμο, το οποίο εξυπηρετείται από έναν εντυπωσιακό στόλο 269 αεροσκαφών που σήμερα αποτελείται αποκλειστικά από Boeing 777s και Airbus A380s.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!