THEPOWERGAME
Η Apple πέτυχε μια μεγάλη νίκη στη Γαλλία, καθώς η γαλλική αντιμονοπωλιακή αρχή απέρριψε τα αιτήματα διαφημιστικών εταιρειών και εκδοτών, που επιθυμούσαν να μπλοκάρουν το σχέδιο της, το οποίο στοχεύει στην απαγόρευση της παρακολούθησης των εφαρμογών που χρησιμοποιούν οι χρήστες.
Η νέα πολιτική της Apple που έχει ονομαστεί «Διαφάνεια παρακολούθησης εφαρμογών» επιτρέπει στους χρήστες να αποκλείουν τις διαφημίσεις και κάθε είδους διαφημιζόμενο από τις διαφορετικές εφαρμογές που συνηθίζουν να χρησιμοποιούν οι ίδιοι.
Ο αμερικανικός τεχνολογικός γίγαντας της Αpple λέει ότι με αυτό τον τρόπο υπερασπίζεται και διασφαλίζει τα δικαιώματα των χρηστών και το απόρρητο των δεδομένων τους. Ωστόσο, η Apple βρίσκει απέναντι της το Facebook, το οποίο ασκεί δριμύτατη κριτική στη νέα αυτή πολιτική, αλλά και άλλες νεοσύστατες επιχειρήσεις των οποίων τα επιχειρηματικά μοντέλα βασίζονται στην παρακολούθηση διαφημίσεων.
Σύμφωνα μάλιστα με το Reuters, πολλές γαλλικές διαφημιστικές υπέβαλαν καταγγελία στη γαλλική αντιμονοπωλιακή αρχή, λέγοντας ότι η εφαρμογή της πολιτικής αυτής δεν θα επηρέαζε την ικανότητα της Apple να στέλνει στοχευμένες διαφημίσεις σε χρήστες του δικού της λογισμικού iOS χωρίς να έχει ζητήσει προηγουμένως τη συγκατάθεσή τους, με αποτέλεσμα να ευνοεί τα δικά της μόνο προϊόντα και υπηρεσίες.
Ο επικεφαλής της γαλλικής αρχής ωστόσο ανέφερε τον κίνδυνο συνεχόμενης παραβίασης των προσωπικών δεδομένων και ισχυρίστηκε ότι αυτή η πολιτική της Apple για την υπεράσπιση της ιδιωτικής ζωής φαίνεται περισσότερο ουσιαστική από ποτέ.
Βέβαια, η γαλλική αρχή υπογράμμισε ότι θα συνεχίσει να ερευνά εάν η Apple ευνοεί τις δικές της υπηρεσίες και τα δικά της προϊόντα.
Η Apple δεν έχει σχολιάσει ακόμα τις παρατηρήσεις της γαλλικής αρχής αλλά χαιρέτισε την απόφαση που πάρθηκε για τη Διαφάνεια παρακολούθησης εφαρμογών, τονίζοντας ότι ήταν προς το συμφέρον των Γάλλων πελατών.