THEPOWERGAME
Μεγάλες καθυστερήσεις παρατηρούνται στην εξυπηρέτηση όσων έχουν υποβάλει αίτημα για 10ετή παραγραφή των οφειλών τους προς τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ). Έμπειροι νομικοί κύκλοι επισημαίνουν στο powergame.gr ότι παρά το γεγονός ότι έχουν καταθέσει αίτηση εκ μέρους πελατών, βρίσκονται ακόμα στην αναμονή της απάντησης του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ).
Το θέμα, μάλιστα, φαίνεται ότι έχει φτάσει και στα… αυτιά του υπουργείου Εργασίας, με τον Κωστή Χατζηδάκη να δίνει εντολή στα στελέχη του ΕΦΚΑ και του ΚΕΑΟ να «τρέξουν» άμεσα οι απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου να εξεταστούν τα αιτήματα των οφειλετών.
Προς αυτή την κατεύθυνση, προωθείται ένα πλέγμα παρεμβάσεων, ώστε να επιταχυνθούν στο μέγιστο οι διαδικασίες και οι οφειλέτες να αρχίσουν να ενημερώνονται για τις αιτήσεις τους. Η εκπαίδευση των αρμοδίων υπαλλήλων σε όλες τις τοπικές διευθύνσεις του ΕΦΚΑ αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα, ενώ θα επεκταθεί στους προϊσταμένους των διευθύνσεων εσόδων.
Παράλληλα, έχουν προωθηθεί οδηγίες προς τις αρμόδιες υπηρεσίες, προκειμένου να αποστέλλουν, χωρίς καμία καθυστέρηση, τα σχετικά αιτήματα παραγραφής στο ΚΕΑΟ. Το ΚΕΑΟ, στη συνέχεια, θα αποστέλλει τη δική του επιβεβαίωση στις τοπικές διευθύνσεις, η οποία και θα επιλύει αυτόματα κάθε αμφιβολία των υπαλλήλων ως προς την υπαγωγή των αιτήσεων στις διατάξεις του νόμου περί παραγραφής. Τέλος, ο υπουργός έχει ζητήσει να διαβιβαστεί στην ανάδοχο εταιρεία αίτημα για επίσπευση παράδοσης του σχετικού λογισμικού, προκειμένου οι διαδικασίες να προχωρούν ακόμα ταχύτερα.
Εν τω μεταξύ, φαίνεται ότι και ο ρυθμός των αιτήσεων έχει πέσει, καθώς σύμφωνα με πηγές του υπουργείου μέσα σε διάστημα ενός μηνός έχουν υποβληθεί μόλις 8.000 νέες αιτήσεις υπαγωγής. Πιο συγκεκριμένα, οι συνολικές αιτήσεις τον Μάρτιο είχαν φτάσει τις 30.000, ενώ μέχρι πριν λίγες ημέρες ανέρχονταν σε περίπου 38.000.
Νομικές πηγές επισημαίνουν στο powergame.gr ότι πολλά από τα κριτήρια που περιλαμβάνονται στις εφαρμοστικές εγκυκλίους είναι θολά σε σχέση με τον νόμο και λειτουργούν αποτρεπτικά ώστε να προχωρήσει ένας οφειλέτης σε υπαγωγή, επισημαίνοντας, μάλιστα, ότι αυτό έχει ως αποτέλεσμα αρκετοί οφειλέτες να μένουν τελικώς εκτός της ρύθμισης.
Πώς υποβάλλονται οι αιτήσεις για παραγραφή
Για τους μη μισθωτούς ασφαλισμένους (οφειλές τ. ΟΑΕΕ, τ. ΟΓΑ, τ. ΤΣΜΕΔΕ κλπ) ο έλεγχος της παραγραφής πραγματοποιείται μόνο κατόπιν αιτήσεως του ασφαλισμένου. Η αίτηση υποβάλλεται στην κατά τόπο αρμόδια Τοπική Διεύθυνση e-ΕΦΚΑ όπου και εξετάζονται, ενώ για την υποβολή της σχετικής αίτησης, ο ασφαλισμένος μπορεί να εξυπηρετηθεί με ηλεκτρονικό ραντεβού.
Το ραντεβού υποβάλλεται μέσω της εθνικής δικτυακής πύλης (gov.gr) ή του δικτυακού τόπου της υπηρεσίας www.efka.gov.gr/rv, εισέρχεται στην πλατφόρμα, αφού προηγουμένως αυθεντικοποιηθεί με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων taxisnet. Στη συνέχεια επιλέγει το υποκατάστημα και το τμήμα που επιθυμεί να εξυπηρετηθεί και κλείνει αυτόματα το πρώτο διαθέσιμο ραντεβού που επιθυμεί.
Για οφειλές εργοδοτών από απασχόληση μισθωτών (οφειλές τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) οι ενδιαφερόμενοι απευθύνονται κλείνοντας ηλεκτρονικό ραντεβού www.efka.gov.gr/rv, στις κατά τόπον αρμόδιες Τοπικές Διευθύνσεις e-ΕΦΚΑ, ενώ όταν πρόκειται για χορήγηση Αποδεικτικού Ασφαλιστικής Ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου οι ενδιαφερόμενοι απευθύνονται στις αρμόδιες υπηρεσίες ΚΕΑΟ.