Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Γ. Γεραπετρίτης: Πώς προχωρεί η ανάσταση του σιδηροδρόμου

Πρωτοβουλίες σε όλα τα μέτωπα έχει αναλάβει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να επανέλθει η κανονικότητα στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως είπε την Παρασκευή ο Γιώργος Γεραπετρίτης. Ταυτόχρονα, συμφωνήθηκε με την Hellenic Train η παροχή εκπτωτικών πακέτων (50%) σε φοιτητές και νέους κάτω των 25 ετών, με στόχο να τονωθεί η επιβατική κίνηση στον σιδηρόδρομο.

Σύμφωνα με τον υπουργό, μέχρι το Πάσχα ή λίγες ημέρες αργότερα θα παραδοθεί το πρώτο πόρισμα της διοικητικής επιτροπής για το δυστύχημα των Τεμπών, ενώ προχωρεί η δικαστική έρευνα και σε λίγους μήνες θα υπάρχει το πόρισμα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων.

Για τα έργα, προωθούνται οι εργασίες ανάταξης σε πολλά σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου και βελτιστοποίησης του επιπέδου ασφαλείας. Λίγες εκκρεμότητες υπάρχουν για τις εργασίες αναβάθμισης του φωτισμού στις σήραγγες, ενώ γίνεται εξονυχιστικός έλεγχος στην πυρόσβεση (τα τελευταία έργα ώστε να υπάρχουν οι αναγκαίες πυροσβεστικές οδοί και να είναι γεμάτα τα βυτία), έχουν εγκατασταθεί κάμερες 24ωρου βάσεως στις εισόδους και εξόδους κρίσιμων σηράγγων. Επιπλέον, κινητοποιήθηκε η Αστυνομία σε κρίσιμα σημεία για την αντιμετώπιση των κλοπών και πέρασε η διάταξη με την οποία έγινε κακούργημα η κλοπή και κλεπταποδοχή σιδηροδρομικού υλικού. Σε εξέλιξη είναι, όπως είπε ο κ. Γεραπετρίτης, τα τελευταία έργα αποκατάστασης εντός των σηράγγων, ειδικά στις παλαιές, που κατασκευάστηκαν πριν από το 2013-2014 και για τις οποίες δεν υπήρχε η σημερινή νομοθεσία για ασφάλεια κ.λπ.

Για το σύστημα επικοινωνιών, το GSMR, που είναι μέρος της συνολικής αναβάθμισης του δικτύου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως οι φορητές συσκευές χρησιμοποιούνται ήδη, αλλά η σταθερή εγκατάσταση αναμένει την έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμου (ΡΑΣ). Ο κ. Γεραπετρίτης είχε συνάντηση με την πρόεδρο της ΡΑΣ, με στόχο να επιταχυνθεί η πιστοποίηση και έγκριση του GSMR, ώστε τα συστήματα να λειτουργήσουν πλήρως στον συντομότερο δυνατό χρόνο.

O νέος πίνακας Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
O νέος πίνακας Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Για τα μεσοπρόθεσμα έργα αναβάθμισης, τις συμβάσεις του ΟΣΕ για σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, ο Γ. Γεραπετρίτης είπε πως χθες έγινε μεγάλη σύσκεψη με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Προέβλεψε πως θα έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση πλήρους τηλεδιοίκησης στο βόρειο τμήμα (από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη) μέχρι το τέλος Ιουνίου και στο νότιο τμήμα (Οινόη – Τιθορέα) μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με τον υπουργό, από αρχές Οκτωβρίου θα λειτουργεί το πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης, τόσο η σηματοδότηση, όσο και τα κέντρα ελέγχου κυκλοφορίας, ενώ προχωρούν (με απευθείας ανάθεση στον μοναδικό προμηθευτή που μπορεί να τις παρέχει, την ιαπωνική Hitachi) οι προμήθειες που πρέπει να γίνουν για τα συστήματα αυτόματης πέδησης κ.λπ., που περιλαμβάνονται στο ETCS. Ο υπουργός πραγματοποίησε συνάντηση τόσο με τη διοίκηση της Hitachi όσο και με τον πρέσβη της Ιαπωνίας.

Ο νέος πίνακας Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Ο νέος πίνακας Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Μετά την τελευταία επίσκεψη του Γ. Γεραπετρίτη στη Γαλλία συμφωνήθηκε η υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας με τους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους για παροχή τεχνογνωσίας σε προσωπικό, οργάνωση κ.λπ. στον ΟΣΕ. Προσπάθειες καταβάλλονται και για την επιτάχυνση προσλήψεων: ήδη παρατάθηκαν συμβάσεις με 200 εργαζομένους που είχαν λήξει, ενώ μέσω του εν εξελίξει διαγωνισμού του ΟΣΕ θα προσληφθούν 190 σταθμάρχες, κλειδούχοι και τεχνίτες. Ταυτόχρονα, επανέρχονται άλλοι 165 φύλακες ισόπεδων διαβάσεων που είχαν προσληφθεί στο παρελθόν με μπλοκάκι.

Για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου απομένει, στη βασική γραμμή, το τμήμα του προαστιακού Αθήνα – Κιάτο, στο οποίο γίνονται εργασίες βελτίωσης μέσα στις σήραγγες που έχουν να κάνουν με πλήρη ηλεκτροφωτισμό («είναι και οι πιο γερασμένες σήραγγες», είπε ο υπουργός). Σήμερα θα ξεκινήσει ο προαστιακός μέχρι τη Μαγούλα και σύντομα θα επεκταθεί μέχρι το Κιάτο, λίγο πριν ή λίγο μετά το Πάσχα. Δεν έχουν ξεκινήσει κάποια τοπικά δρομολόγια, τα οποία θα επανέλθουν σταδιακά. Όσον αφορά τις πληρότητες στις αμαξοστοιχίες Αθήνας – Θεσσαλονίκης ο κ. Γεραπετρίτης είπε πως ο μέσος όρος επιβατών φτάνει τους 150, όταν στο παρελθόν κυμαίνονταν μεταξύ 200 και 250. Σήμερα η συγκεκριμένη απόσταση διανύεται σε 5,5 ώρες, αλλά σταδιακά θα μειωθεί, όταν λειτουργήσουν τα συστήματα τηλεδιοίκησης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!