Γ.Δ.
1394.91 -0,19%
ACAG
-0,93%
5.32
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
+0,85%
8.31
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,10%
2.3
OPTIMA
-1,10%
12.62
TITC
+0,94%
37.45
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
-0,15%
1.376
ΑΒΕ
+0,22%
0.455
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,23%
3.615
ΑΛΦΑ
-1,89%
1.533
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,01%
9.54
ΑΣΚΟ
-0,79%
2.52
ΑΣΤΑΚ
-0,87%
6.84
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+3,73%
0.612
ΑΤΤΙΚΑ
-0,47%
2.13
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,29%
1.745
ΒΙΟΣΚ
-1,09%
1.36
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,14%
17.78
ΔΑΑ
+1,20%
8.076
ΔΑΙΟΣ
-2,73%
3.56
ΔΕΗ
+0,17%
11.77
ΔΟΜΙΚ
-2,18%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,21%
33.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.424
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
-1,12%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,23%
1.64
ΕΛΠΕ
-1,03%
6.73
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+2,24%
1.828
ΕΛΧΑ
+2,11%
1.838
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-2,16%
6.884
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,70%
5.71
ΕΥΡΩΒ
-1,81%
2.003
ΕΧΑΕ
-1,39%
4.25
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,60%
0.2995
ΙΛΥΔΑ
-2,01%
1.71
ΙΝΚΑΤ
+0,96%
4.735
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
4.24
ΙΝΛΟΤ
-0,57%
0.875
ΙΝΤΕΚ
-1,06%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
-0,38%
2.61
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,19%
1.022
ΚΟΥΕΣ
-0,36%
5.54
ΚΡΙ
-2,09%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,95%
0.904
ΛΑΒΙ
-1,38%
0.716
ΛΑΜΔΑ
-1,92%
7.14
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-6,25%
0.24
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,92%
0.592
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,00%
1.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,32%
2.985
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,93%
19.14
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
+0,81%
2.485
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,99%
24.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-0,96%
2.07
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,64%
31.6
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-1,30%
2.27
ΟΠΑΠ
+1,96%
15.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+0,73%
15.12
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.558
ΠΕΡΦ
-1,14%
5.22
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.78
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.975
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+1,02%
1.184
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
+0,63%
1.59
ΣΑΡ
-1,66%
10.64
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,81%
0.325
ΣΙΔΜΑ
-1,31%
1.51
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
-0,40%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
-2,13%
1.38
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,70%
3.545
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Γ. Γεραπετρίτης: Πώς προχωρεί η ανάσταση του σιδηροδρόμου

Πρωτοβουλίες σε όλα τα μέτωπα έχει αναλάβει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να επανέλθει η κανονικότητα στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως είπε την Παρασκευή ο Γιώργος Γεραπετρίτης. Ταυτόχρονα, συμφωνήθηκε με την Hellenic Train η παροχή εκπτωτικών πακέτων (50%) σε φοιτητές και νέους κάτω των 25 ετών, με στόχο να τονωθεί η επιβατική κίνηση στον σιδηρόδρομο.

Σύμφωνα με τον υπουργό, μέχρι το Πάσχα ή λίγες ημέρες αργότερα θα παραδοθεί το πρώτο πόρισμα της διοικητικής επιτροπής για το δυστύχημα των Τεμπών, ενώ προχωρεί η δικαστική έρευνα και σε λίγους μήνες θα υπάρχει το πόρισμα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων.

Για τα έργα, προωθούνται οι εργασίες ανάταξης σε πολλά σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου και βελτιστοποίησης του επιπέδου ασφαλείας. Λίγες εκκρεμότητες υπάρχουν για τις εργασίες αναβάθμισης του φωτισμού στις σήραγγες, ενώ γίνεται εξονυχιστικός έλεγχος στην πυρόσβεση (τα τελευταία έργα ώστε να υπάρχουν οι αναγκαίες πυροσβεστικές οδοί και να είναι γεμάτα τα βυτία), έχουν εγκατασταθεί κάμερες 24ωρου βάσεως στις εισόδους και εξόδους κρίσιμων σηράγγων. Επιπλέον, κινητοποιήθηκε η Αστυνομία σε κρίσιμα σημεία για την αντιμετώπιση των κλοπών και πέρασε η διάταξη με την οποία έγινε κακούργημα η κλοπή και κλεπταποδοχή σιδηροδρομικού υλικού. Σε εξέλιξη είναι, όπως είπε ο κ. Γεραπετρίτης, τα τελευταία έργα αποκατάστασης εντός των σηράγγων, ειδικά στις παλαιές, που κατασκευάστηκαν πριν από το 2013-2014 και για τις οποίες δεν υπήρχε η σημερινή νομοθεσία για ασφάλεια κ.λπ.

Για το σύστημα επικοινωνιών, το GSMR, που είναι μέρος της συνολικής αναβάθμισης του δικτύου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως οι φορητές συσκευές χρησιμοποιούνται ήδη, αλλά η σταθερή εγκατάσταση αναμένει την έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμου (ΡΑΣ). Ο κ. Γεραπετρίτης είχε συνάντηση με την πρόεδρο της ΡΑΣ, με στόχο να επιταχυνθεί η πιστοποίηση και έγκριση του GSMR, ώστε τα συστήματα να λειτουργήσουν πλήρως στον συντομότερο δυνατό χρόνο.

O νέος πίνακας Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
O νέος πίνακας Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Για τα μεσοπρόθεσμα έργα αναβάθμισης, τις συμβάσεις του ΟΣΕ για σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, ο Γ. Γεραπετρίτης είπε πως χθες έγινε μεγάλη σύσκεψη με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Προέβλεψε πως θα έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση πλήρους τηλεδιοίκησης στο βόρειο τμήμα (από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη) μέχρι το τέλος Ιουνίου και στο νότιο τμήμα (Οινόη – Τιθορέα) μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με τον υπουργό, από αρχές Οκτωβρίου θα λειτουργεί το πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης, τόσο η σηματοδότηση, όσο και τα κέντρα ελέγχου κυκλοφορίας, ενώ προχωρούν (με απευθείας ανάθεση στον μοναδικό προμηθευτή που μπορεί να τις παρέχει, την ιαπωνική Hitachi) οι προμήθειες που πρέπει να γίνουν για τα συστήματα αυτόματης πέδησης κ.λπ., που περιλαμβάνονται στο ETCS. Ο υπουργός πραγματοποίησε συνάντηση τόσο με τη διοίκηση της Hitachi όσο και με τον πρέσβη της Ιαπωνίας.

Ο νέος πίνακας Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Ο νέος πίνακας Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Μετά την τελευταία επίσκεψη του Γ. Γεραπετρίτη στη Γαλλία συμφωνήθηκε η υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας με τους Γαλλικούς Σιδηροδρόμους για παροχή τεχνογνωσίας σε προσωπικό, οργάνωση κ.λπ. στον ΟΣΕ. Προσπάθειες καταβάλλονται και για την επιτάχυνση προσλήψεων: ήδη παρατάθηκαν συμβάσεις με 200 εργαζομένους που είχαν λήξει, ενώ μέσω του εν εξελίξει διαγωνισμού του ΟΣΕ θα προσληφθούν 190 σταθμάρχες, κλειδούχοι και τεχνίτες. Ταυτόχρονα, επανέρχονται άλλοι 165 φύλακες ισόπεδων διαβάσεων που είχαν προσληφθεί στο παρελθόν με μπλοκάκι.

Για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου απομένει, στη βασική γραμμή, το τμήμα του προαστιακού Αθήνα – Κιάτο, στο οποίο γίνονται εργασίες βελτίωσης μέσα στις σήραγγες που έχουν να κάνουν με πλήρη ηλεκτροφωτισμό («είναι και οι πιο γερασμένες σήραγγες», είπε ο υπουργός). Σήμερα θα ξεκινήσει ο προαστιακός μέχρι τη Μαγούλα και σύντομα θα επεκταθεί μέχρι το Κιάτο, λίγο πριν ή λίγο μετά το Πάσχα. Δεν έχουν ξεκινήσει κάποια τοπικά δρομολόγια, τα οποία θα επανέλθουν σταδιακά. Όσον αφορά τις πληρότητες στις αμαξοστοιχίες Αθήνας – Θεσσαλονίκης ο κ. Γεραπετρίτης είπε πως ο μέσος όρος επιβατών φτάνει τους 150, όταν στο παρελθόν κυμαίνονταν μεταξύ 200 και 250. Σήμερα η συγκεκριμένη απόσταση διανύεται σε 5,5 ώρες, αλλά σταδιακά θα μειωθεί, όταν λειτουργήσουν τα συστήματα τηλεδιοίκησης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!