THEPOWERGAME
Στην κρισιμότητα της σύνδεσης του τρένου με το λιμάνι της Πάτρας αναφέρθηκε στο πάνελ με θέμα «Λιμάνια – Εμπορευματικές συνδυασμένες μεταφορές – Logistics», ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών, κ. Παναγιώτης Τσώνης, μιλώντας για την σημασία των συνδυασμένων μεταφορών.
Παράλληλα, μιλώντας για τα επόμενα βήματα ανάπτυξης του Λιμένα, ο κ. Τσώνης τόνισε ότι βρίσκεται «στα σκαριά» επένδυση 100 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη των υποδομών στο εμπορικό τμήμα του λιμανιού ενώ τόνισε ότι μέσω ότι στο πλαίσιο του master plan αποφασίστηκε η δημιουργία μίας σύγχρονης Μαρίνας χωρητικότητας έως 350 μεγάλων σκαφών ενώ στο Νότιο Λιμάνι αποφασίστηκε η χωροθέτηση πάρκινγκ, καθώς και ένα μικρό καρνάγιο για μικροεπισκευές και βαψίματα για τα σκάφη.
Μιλώντας ειδικά για το κομμάτι της κρουαζιέρας τόνισε ότι έχουν δημιουργηθεί οι υποδομές προκειμένου να μπορεί να ελλιμενιστούν μεγάλα κρουαζιερόπλοια σε συνδυασμό με άλλες απαραίτητες υποδομές για την ανάπτυξη της αγοράς της κρουαζιέρας και στην Πάτρα. Τέλος, τόνισε ότι η Πάτρα αποτελεί βασικός σταθμό υποδοχής των υδροπλάνων τονίζοντας εντός των καλοκαιρινών μηνών πρόκειται να εκκινήσουν πιλοτικά οι πρώτες πτήσεις.
Παράλληλα, στο πάνελ ο Αναπληρωτής Διευθυντής του Τμήματος Δημοσίων Σχέσεων, Εξυπηρέτησης Μετόχων και Εταιρικών Ανακοινώσεων της ΟΛΠ ΑΕ, κ. Νεκτάριος Δεμενόπουλος αναφέρθηκε στη σταθερά ανοδική πορεία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά. Όπως είπε, το 2022 σημειώθηκε ρεκόρ εσόδων 200 εκατ. ευρώ ενώ η καθαρή κερδοφορία ξεπέρασε τα 50 εκατ. ευρώ. «Αυτά τα αποτελέσματα έχουν σημαντικές επιπτώσεις και στα δημόσια οικονομικά» σημείωσε τονίζοντας πως η επίπτωση του ΟΛΠ στο ΑΕΠ έφθασε στο 0,76% το 2021 ενώ αναμένεται να σημειώσει ακόμα καλύτερα αποτελέσματα για το 2022.
Μιλώντας για τη συνεισφορά του ΟΛΠ στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά τόνισε ότι πέρα από την ανάπτυξη του ΣΕΜΠΟ που ενισχύει θέσεις εργασίας το master plan περιλαμβάνει 100 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη των υποδομών της κρουαζιέρας, της ναυπηγοεπισκευής και του car terminal. «Στόχος μας είναι ο Πειραιάς να είναι homeport. Οι επιβάτες θα μένουν στα γύρω ξενοδοχεία, θα ξοδεύουν περισσότερο στον Πειραιά» σημείωσε.
Μιλώντας ειδικά για το κομμάτι της κρουαζιέρας σημείωσε ότι το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα της Μεσογείου ενώ τόνισε ότι ο ΟΛΠ σχεδιάζει την επέκταση κατά 2 ακόμα θέσεων για την υποδοχή κρουαζιερόπλοιων νέου τύπου που μπορούν να φιλοξενούν έως 5.000 επιβάτες και 1.500 άτομα προσωπικό. Παράλληλα, τόνισε ότι προωθούνται έργα 55 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών της ναυπηγοεπισκευής.