Γ.Δ.
1397.53 -0,01%
ACAG
-0,93%
5.32
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
+0,97%
8.32
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,10%
2.3
OPTIMA
-0,16%
12.74
TITC
+1,08%
37.5
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
-0,15%
1.376
ΑΒΕ
+0,88%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,64%
3.6
ΑΛΦΑ
-1,54%
1.5385
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+1,01%
9.54
ΑΣΚΟ
-1,18%
2.51
ΑΣΤΑΚ
+1,16%
6.98
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+4,75%
0.618
ΑΤΤΙΚΑ
+0,93%
2.16
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.735
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,58%
8.026
ΔΑΙΟΣ
-2,73%
3.56
ΔΕΗ
-0,26%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-1,64%
2.705
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,03%
33.44
ΕΚΤΕΡ
+0,42%
1.43
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,76%
1.955
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,11%
1.638
ΕΛΠΕ
-1,18%
6.72
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
+1,89%
1.834
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
-2,02%
6.894
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,87%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-1,18%
2.016
ΕΧΑΕ
0,00%
4.31
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-1,72%
1.715
ΙΝΚΑΤ
+0,21%
4.7
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
4.24
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.88
ΙΝΤΕΚ
-0,35%
5.62
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+0,57%
2.635
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,58%
1.026
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-1,74%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,95%
0.904
ΛΑΒΙ
-0,69%
0.721
ΛΑΜΔΑ
-1,65%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-3,91%
0.246
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-8,92%
0.592
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+2,99%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-4,21%
3.64
ΜΟΤΟ
+2,43%
2.525
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,91%
24.42
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-0,96%
2.07
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,13%
31.44
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
-0,67%
29.8
ΟΛΥΜΠ
-1,74%
2.26
ΟΠΑΠ
+2,16%
15.63
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.791
ΟΤΕ
+1,00%
15.16
ΟΤΟΕΛ
-1,17%
10.12
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,60%
3.572
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
+0,77%
7.84
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,68%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,57%
5.02
ΡΕΒΟΙΛ
+1,27%
1.6
ΣΑΡ
-1,85%
10.62
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,81%
0.325
ΣΙΔΜΑ
-1,31%
1.51
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
+1,19%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.78
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Ολλανδία: Δικαστικό μπλόκο στην απόφαση για λιγότερες πτήσεις

Ανατροπή στην Ολλανδία φέρνει η απόφαση δικαστηρίου που μπλοκάρει το σχέδιο της κυβέρνησης για επιβολή «πλαφόν» στον αριθμό των πτήσεων που φθάνουν στο αεροδρόμιο Σκίπολ του Άμστερνταμ.

Η εξέλιξη αυτή μεταφράζεται ως νίκη για την KLM και τις άλλες αεροπορικές εταιρείες.

Η ολλανδική κυβέρνηση ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι οι πτήσεις από και προς το Σκίπολ, έναν από τους πιο πολυσύχναστους ευρωπαϊκούς κόμβους για τις αερομεταφορές θα μειωθούν στις 460.000 -από 500.000 σήμερα- προκειμένου να περιοριστεί ο θόρυβος και για άλλους περιβαλλοντικούς λόγους.

Παράλληλα, την Τρίτη, το αεροδρόμιο Σκίπολ ανακοίνωσε τη μελλοντική απαγόρευση των νυχτερινών πτήσεων και των πτήσεων των ιδιωτικών τζετ, με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την ηχητική ρύπανση.

Η προσφυγή από τις αεροπορικές εταιρείες

Οι αεροπορικές εταιρείες προσέφυγαν τον περασμένο μήνα στην δικαιοσύνη κατά των σχεδίων της κυβέρνησης με το επιχείρημα ότι οι μεταβολές αυτές θα βλάψουν τις ίδιες, την ολλανδική οικονομία και τους επιβάτες και ότι δεν έχουν εξετασθεί εναλλακτικές λύσεις.

Οι αεροπορικές εταιρείες υποστήριξαν ότι τα σχέδια της κυβέρνησης για την επιβολή ανώτατου ορίου πτήσεων από τον Νοέμβριο 2023 μέχρι στον Οκτώβριο 2024 στις 460.000 πτήσεις δεν έχει εξεταστεί ενδελεχώς και ότι οι ίδιες έχουν κάνει ήδη επενδύσεις με βάση το όριο των 500.000 πτήσεων που συμφωνήθηκε το 2015.

Το δικαστήριο στην σημερινή του προσωρινή απόφαση υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση «δεν ακολούθησε την ορθή διαδικασία» στη λήψη της απόφασης για την επιβολή του ανώτατου ορίου.

«Το κράτος οφείλει να διαβουλεύεται με τα ενδιαφερόμενα μέρη και η μείωση του αριθμού των πτήσεων επιτρέπεται μόνο όταν είναι σαφές ότι άλλα μέτρα για την μείωση της ηχητικής όχλησης δεν επαρκούν», αναφέρεται στην απόφαση του δικαστηρίου.

Η KLM εξέφρασε την ικανοποίησή της με την απόφαση και εξέφρασε την πεποίθηση ότι ο θόρυβος και άλλα είδη ρύπανσης μπορούν να μειωθούν με άλλους τρόπους.

Οι περιβαλλοντικοί λόγοι

Στην ανακοίνωσή του ο γενικός διευθυντής του αεροδρόμιου του Αμστερνταμ γνωστοποίησε ότι τα αεροπλάνα δεν θα μπορούν να απογειώνονται ανάμεσα στα μεσάνυκτα και τις 06.00 και δεν θα έχουν άδεια προσγείωσης πριν από τις 05.00. Οι αλλαγές αυτές θα ξεκινούσαν από το 2025-2026.

«Ο μόνος δρόμος που μπορούμε να ακολουθήσουμε είναι να γίνουμε πιο σιωπηλοί, πιο καθαροί, πιο γρήγορα» είχε αναφέρει ο Ρούουντ Σόνταγκ, προσθέτοντας: «Για πολύ καιρό δεν σκεφτόμασταν παρά την ανάπτυξη και πολύ λίγο το τίμημα».

Η απαγόρευση των νυχτερινών πτήσεων θα φέρει την ηρεμία στην περιοχή, έπειτα από πολλά χρόνια διαμαρτυριών για τον θόρυβο, επισημαίνεται ακόμη στην ανακοίνωση.

Η συγκεκριμένη απαγόρευση μεταφράζεται σε 10.000 λιγότερες πτήσεις ετησίως.

Τα ιδιωτικά τζετ θα απαγορευτούν διότι προκαλούν 20 φορές περισσότερες εκπομπές CO2 από μία εμπορική πτήση, σύμφωνα με το αεροδρόμιο του Αμστερνταμ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!