Γ.Δ.
1424.87 +0,09%
ACAG
0,00%
5.9
CENER
0,00%
9.9
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
0,00%
2.7195
OPTIMA
0,00%
11.84
TITC
0,00%
28.9
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
0,00%
1.426
ΑΒΕ
0,00%
0.453
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.88
ΑΛΜΥ
0,00%
2.665
ΑΛΦΑ
0,00%
1.61
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.46
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.52
ΑΣΚΟ
0,00%
2.98
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
0,00%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.59
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.93
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.45
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.295
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.6
ΔΑΑ
0,00%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
0,00%
11.32
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.81
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.323
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.505
ΕΕΕ
0,00%
32
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.205
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.54
ΕΛΠΕ
0,00%
7.85
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.17
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.686
ΕΛΧΑ
0,00%
1.87
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.27
ΕΤΕ
0,00%
7.78
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.1
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.42
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.055
ΕΧΑΕ
0,00%
4.755
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.74
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.06
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.73
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.2
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.55
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.255
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.325
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.57
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.479
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.214
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.28
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.14
ΛΑΒΙ
0,00%
0.859
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
0,00%
3.63
ΜΙΝ
0,00%
0.61
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.26
ΜΟΤΟ
0,00%
2.725
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
0,00%
0.94
ΞΥΛΚ
0,00%
0.262
ΞΥΛΠ
0,00%
0.496
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.46
ΟΠΑΠ
0,00%
14.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.894
ΟΤΕ
0,00%
13.8
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.48
ΠΑΙΡ
0,00%
1.13
ΠΑΠ
0,00%
2.48
ΠΕΙΡ
0,00%
3.592
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.38
ΠΛΑΘ
0,00%
3.825
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.136
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.85
ΠΡΟΦ
0,00%
4.645
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2
ΣΑΡ
0,00%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
0,00%
0.648
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.7
ΤΖΚΑ
0,00%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.9
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.645

Διασύνδεση POS – ταμειακών: Υποχρεωτική από τον Ιούλιο για 400.000 επιχειρήσεις

Υποχρεωτική καθίσταται από τον Ιούλιο η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές για 400.000 επιχειρήσεις στο ευρύτερο πλαίσιο της πάταξης της φοροδιαφυγής, αλλά και του ψηφιακού μετασχηματισμού, όπως δήλωσαν σε συνέντευξη Τύπου στην ΑΑΔΕ ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας και ο αρμόδιος για το θέμα υφυπουργός Απόστολος Βεσυρόπουλος.

Πατήστε ΕΔΩ για να διαβάσετε όλα όσα αλλάζουν αναφορικά με τα POS και τις ταμειακές μηχανές.

Όπως δήλωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας, «σε συνέχεια των πρόσφατων νομοθετικών ρυθμίσεων για τη διασύνδεση των POS με την ΑΑΔΕ, το χρονοδιάγραμμα των επόμενων ενεργειών, όπως θα παρουσιαστεί σήμερα, αφορά:

  • την τεχνική προετοιμασία κατασκευαστών Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών (ΦΗΜ) και POS για τα λογισμικά αναβάθμισης και έγκριση των λογισμικών από την ΑΑΔΕ,
  • την υποχρεωτική διασύνδεση 400.000 ΦΗΜ με τα POS,
  • την έκδοση ΚΥΑ για την υποχρεωτική απόσυρση των παλαιών μηχανισμών,
  • την παραγωγή των ΦΗΜ νέου τύπου από τους κατασκευαστές, και
  • τις υποβολές αιτήσεων στην Κοινωνία της Πληροφορίας για voucher χρηματοδότησης για τη διασύνδεση, μέσα από 2 κύκλους».

Από την πλευρά του, ο Απόστολος Βεσυρόπουλος, δήλωσε, μεταξύ άλλων, πως «οι παρεμβάσεις στις οποίες προχωράμε συνδέονται με:

  • 1ον. Την υποχρεωτική διασύνδεση των Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών με τα τερματικά αποδοχής καρτών, ταυτόχρονα με την αναβάθμιση των υφιστάμενων φορολογικών μηχανισμών, γεγονός στο οποίο θα αναφερθεί αναλυτικά ο Διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και
  • 2ον. Τη χρηματοδότηση για την αντικατάσταση και αναβάθμιση των υφιστάμενων τερματικών αποδοχής καρτών και Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών που θα γίνει με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

Άλλωστε, όλες αυτές οι παρεμβάσεις αποτελούν μέρος δράσης του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Στο σημείο αυτό, υπενθυμίζω ότι στον Νόμο 5036/2023 του Υπουργείου Οικονομικών που ψηφίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα, στις 23 Μαρτίου, για το πλαίσιο ρύθμισης οφειλών, που περιλάμβανε και λοιπές φορολογικές και τελωνειακές ρυθμίσεις, υπήρξαν δύο πολύ σημαντικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της διαφάνειας των συναλλαγών και την περιστολή της φοροδιαφυγής.

Οι παρεμβάσεις αυτές αφορούν:

  • 1ον. Την υποχρεωτική διασύνδεση και διαβίβαση στοιχείων από τα τερματικά αποδοχής καρτών POS στα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, είτε απευθείας είτε μέσω των Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών.
  • 2ον. Τη θέσπιση σαφούς και συγκεκριμένης υποχρέωσης των παρόχων υπηρεσιών πληρωμών να διαβιβάζουν στην ΑΑΔΕ, κατόπιν σχετικού αιτήματος, πληροφορίες για συναλλαγές μέσω τερματικών αποδοχής καρτών POS, ημεδαπής και αλλοδαπής, και μέσω λογαριασμών και κάθε είδους πιστωτικών και χρεωστικών καρτών».

Κατά τον Χρήστο Σταϊκούρα, σημαντικός πυλώνας είναι η ηλεκτρονική πλατφόρμα του «myDATA». «Παρά τα αναμενόμενα – σε αρχικά στάδια – προβλήματα, το “myDATA” έτυχε θετικής υποδοχής από τις επιχειρήσεις, αφού – μέχρι σήμερα – έχουν πραγματοποιηθεί περίπου 1,93 δισ. μεταφορές εγγράφων, με τη συνολική αξία τους να ανέρχεται στα 1,3 τρισ. ευρώ, ενώ οι εγγεγραμμένες εταιρείες ανέρχονται σε 1,19 εκατομμύρια.

»Παράλληλα, με τη συνεχή ανάπτυξη της πλατφόρμας και του συστήματος, δρομολογήσαμε τη διευρυμένη χρήση διασυνδεδεμένων ηλεκτρονικών ταμειακών μηχανών και POS, καθώς και την υποχρέωση σύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS, προκειμένου να περιοριστούν περιστατικά φοροδιαφυγής και να διευρυνθεί το πλαίσιο παρακολούθησης συναλλαγών από την Εφορία, σε πραγματικό χρόνο.

»Η αποτελεσματικότητα της μέχρι σήμερα – την τελευταία τετραετία – ασκούμενης οικονομικής πολιτικής, παρά τις δυσμενείς – παγκοσμίως – οικονομικές συνθήκες, αντανακλάται και στα δημόσια οικονομικά, με σημαντική αύξηση των φορολογικών εσόδων.

»Πού οφείλεται όμως – κυρίως – αυτή η αύξηση στα φορολογικά έσοδα;

  • 1ον. Στην ανάπτυξη. Η οικονομία αναπτύσσεται, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, καλύτερα από τις εκτιμήσεις του Προϋπολογισμού. Συγκεκριμένα, το ΑΕΠ αυξήθηκε κατά περίπου 6% το 2022, σχεδόν διπλάσιο ποσοστό του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Και φέτος, εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 2,3%, πολύ υψηλότερα από το 1,8% που υποστηρίζαμε μέχρι πρόσφατα.
  • 2ον. Στην εμπρόθεσμη πληρωμή φόρων. Το ποσοστό εισπραξιμότητας βεβαιωμένων φόρων έχει αυξηθεί σημαντικά την τελευταία τετραετία, ως αποτέλεσμα της σημαντικής μείωσης φορολογικών συντελεστών για φυσικά και νομικά πρόσωπα από τη σημερινή Κυβέρνηση. Μάλιστα, η πιο σημαντική αύξηση παρατηρείται στην εισπραξιμότητα του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων, κατά σχεδόν 6,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2018! Αύξηση στο ποσοστό εμπρόθεσμων πληρωμών εντοπίζεται, δευτερευόντως, σε όλες τις κατηγορίες, και κυρίως σε ΕΝΦΙΑ και ΦΠΑ, έως 3 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2018.
  • 3ον. Στη μείωση της φοροδιαφυγής. Η φοροδιαφυγή έχει συρρικνωθεί, ως αποτέλεσμα – κυρίως – της ενίσχυσης των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Ενδεικτικά, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το «κενό» ΦΠΑ, δηλαδή η διαφορά μεταξύ των προσδοκώμενων και των πραγματικών εσόδων από τον ΦΠΑ, παρουσίασε πτώση στην Ελλάδα κατά 3,7%, από το 23,4% το 2019 στο 19,7% το 2020. Η εν λόγω μεταβολή αποτελεί την 4η καλύτερη επίδοση μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία αντικατοπτρίζει ετήσια πτώση φοροδιαφυγής από ΦΠΑ κατά 1,53 δισ. ευρώ».
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!