THEPOWERGAME
Η φιλοδοξία της Tesla να αφαιρέσει τις σπάνιες γαίες από μελλοντικά μοντέλα έχει αναστατώσει τους παραγωγούς του κλάδου, αλλά αναμένεται επίσης να τονώσει τις παγκόσμιες προσπάθειες για την παροχή εναλλακτικών λύσεων για κινητήρες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που επί του παρόντος βασίζονται στα εν λόγω υλικά.
Η κατανάλωση βαρέων σπάνιων γαιών, έχει ήδη μειωθεί στους κινητήρες των Model 3 και Model Y κατά 25% και το επόμενο μοντέλο της Tesla περιλαμβάνει έναν κινητήρα που δεν χρησιμοποιεί κανένα από αυτά τα υλικά, σύμφωνα με δηλώσεις του Colin Campbell, αντιπροέδρου μηχανικής κινητήρων.
Η αυτοκινητοβιομηχανία επιδιώκει να συνεχίσει να μειώνει το κόστος, να αποφύγει διαδικασίες που έχουν περιβαλλοντικούς και υγειονομικούς κινδύνους και να μειώσει την εξάρτηση από εμπορεύματα που μπορεί να είναι πιο ευαίσθητα στις μεγάλες διακυμάνσεις των τιμών.
Οι σπάνιες γαίες – οι οποίες χρησιμοποιούνται σε μαγνήτες για οτιδήποτε, από τηλέφωνα μέχρι ανεμογεννήτριες και μαχητικά αεροσκάφη – είναι εδώ και καιρό ένα ευαίσθητο σημείο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τον τομέα της καθαρής ενέργειας, λόγω των απρόβλεπτων τιμών και της στενής δέσμευσης της Κίνας στην αλυσίδα εφοδιασμού, σύμφωνα με το Bloomberg. Να σημειωθεί ότι η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου τα δύο τρίτα της εξόρυξης και το 85% της διύλισης των υλικών.
Οι κίνδυνοι εξάρτησης των εταιρειών από το Πεκίνο, επισημάνθηκαν το 2010, όταν οι τιμές εκτοξεύτηκαν λόγω της απόφασης της Κίνας να μειώσει τις εξαγωγές, και τη διετία 2019-2020 δεδομένων των εικασιών ότι οι αποστολές θα μπορούσαν να περιοριστούν ξανά εν μέσω εμπορικών εντάσεων με τις ΗΠΑ.
Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι BMW, Toyota και General Motors, προσπάθησαν επίσης να μειώσουν την εξάρτηση από τις σπάνιες γαίες.
Η χρήση μαγνητών φερρίτη είναι ο πιο πιθανός υποψήφιος για την καινοτομία της Tesla, ανέφερε η ερευνητική εταιρεία Adamas Intelligence, αν και η τεχνολογία αντιμετωπίζει μια πρόκληση καθώς παραδοσιακά συνοδεύεται από «σημαντικό βάρος ή ποινή απόδοσης».