THEPOWERGAME
O Γιώργος Γεραπετρίτης μίλησε στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, μετά τα όσα είπε νωρίτερα ο Κώστας Καραμανλής, για τον σιδηρόδρομο,
Παίρνοντας το λόγο, ο υπουργός Επικρατείας αναφέρθηκε στα όσα έγιναν τα τελευταία χρόνια. Ακούστηκαν, είπε, διάφορα για τα συστήματα ενδοεπικοινωνιών και αυτόματης πέδησης. Όπως είπε «θα υπάρξει επιτάχυνση στην παράδοση των ηλεκτρονικών συστημάτων, από τον Οκτώβριο όλα τα συστήματα θα είναι ολοκληρωμένα και λειτουργούντα. Παράδοση σημαίνει ένα και μόνο πράγμα: Λειτουργική παράδοση. Ακουσα πολλά σε σχέση με το τι λειτουργεί και τι δεν λειτουργεί στη Λάρισα. Ποτέ δεν επιχείρησα ούτε να μεμφθώ, ούτε να έχω προσβλητικό λόγο, αλλά άκουσα για ψέματα, ότι ήρθα να παραπλανήσω».
Ο Γιώργος Γεραπετρίτης εν συνεχεία επεσήμανε τα ακόλουθα: «Η πραγματικότητα είναι μία και μόνη. Στη Λάρισα υφίσταται τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης και οι σταθμάρχες είναι υποχρεωμένοι να κάνουν αυτόματη χάραξη. Βεβαίως είναι τοπικό. Ποτέ δεν μίλησα για καθολικό κέντρο. Υπάρχει αυτό το τοπικό κέντρο που κάνει την αυτόματη χάραξη, χαίρομαι γιατί το ανέφερε και ο κ.Σπίρτζης. Και θέλω να πω και να το καταθέσω και πάλι με σεβασμό στις οικογένειες των θυμάτων. Πρόκειται για ανοίκεια συμπεριφορά συνειδητής παραπλάνησης. Και σήμερα και εκείνη τη νύχτα λειτουργούσε το κέντρο της Λάρισας. Να πω και να σας καλέσω να πάμε μαζί στο σταθμό της Λάρισας, να δούμε αν λειτουργεί η αυτόματη τηλεδιοίκηση στη Λάρισα. Αν αποδειχθεί ότι λειτουργούσε εκείνο το βράδυ περιμένω μια συγγνώμη, αλλιώς την οφείλω. Καταθέτω μόνο ένα έγγραφο. Προκύπτει ότι μέχρι 22.12 συντελέστηκαν αυτόματες χαράξεις σε όλα τα δρομολόγια, έγινε χειροκίνητη δρομολόγηση στην αμαξοστοιχία 62 και 1.39 πρωινή έγινε δοκιμαστική λειτουργία και λειτουργούσε απολύτως η αυτόματη χάραξη. Το τοπικό σύστημα λειτουργούσε απολύτως εκείνο το βράδυ».
Για το προσωπικό o Γιώργος Γεραπετρίτης τόνισε: «Γίνεται μεγάλη προσπάθεια να υπάρξει στελέχωση που θα αναπλήρωνε. Προσλήφθηκαν 200 άτομα που έλαβαν εκπαίδευση, είναι με δελτία παροχής υπηρεσιών και είναι σε εξέλιξη διαγωνισμός και επίκειται προκήρυξη για άλλα 100 άτομα, από τον υφιστάμενο κατάλογο για να πάρουμε άτομα τώρα. Μελετούμε λύση γιαν να επανέλθουν στην υπηρεσία φύλακες διαβάσεων. Να στελεχωθούν οι κρίσιμες θέσεις στον ΟΣΕ».
Θα θέσω κι εγώ ερωτήματα: Υπήρξε περιορισμένο σύστημα ασφαλείας. Εχω την απορία, η ασφάλεια των σιδηροδρόμων ήταν ευρωπαϊκό πλαίσιο. Πότε ενσωματώθηκε; Με την παρούσα κυβέρνηση. Και ένα δεύτερο. Τέλος Ιανουαρίου ψηφίσαμε τον νέο φορέα για τη διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών δυσυχημάτων. ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ψήφισε αυτό τον οργανισμό.
-Θα φέρουμε αυτή την εβδομάδα για αναβάθμιση σε κακούργημα της κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού που είναι τεράστια μάστιγα. Ξέρετε κάτι όμως; Η διάταξη που αφορούσε το κακούργημα υπήρχε. Καταργήθηκε με τον Ποινικό Κώδικα του ΣΥΡΙΖΑ. Τώρα μόνο αν υπάρξει θάνατος μπορεί να υπάρξει καταδίκη για κακούργημα.
-Τρίτη ερώτηση. Λέει ο κ.Σπίρτζης ότι είχε το 72% ή κάτι περισσότερο έτοιμο. Εμείς καταθέσαμε τα πρωτόκολλα παραλαβής. Το τελευταίο είναι 21/12/2016. Υπάρχει κάποιο πρωτόκολλο μετά από εκεί; Ξέρετε να υπάρχει κάποιο άλλο; Οχι τις εκταμιεύσεις.
-Να διευκρινίζατε και το ζήτημα του προσωπικού. Σε 4,5 χρόνια κάνατε 24 προσλήψεις. Πέντε προσλήψεις το χρόνο στον ΟΣΕ. Εχουμε κάτι να πούμε γι’ αυτό; Τι έγινε μέχρι το 2019;
Τα έγγρραφα που κατέθεσε ο Γιώργος Γεραπετρίτης στη Βουλή