Γ.Δ.
1451.51 -0,33%
ACAG
0,00%
5.81
BOCHGR
-0,22%
4.53
CENER
-0,44%
9.08
CNLCAP
0,00%
7.45
DIMAND
+1,25%
8.1
NOVAL
0,00%
2.3
OPTIMA
-0,47%
12.8
TITC
-1,50%
39.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,79%
1.516
ΑΒΕ
+3,79%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,58%
2.585
ΑΚΡΙΤ
+2,90%
0.71
ΑΛΜΥ
-0,65%
4.57
ΑΛΦΑ
-0,66%
1.5765
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
-1,07%
10.13
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,60%
0.666
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.22
ΒΙΟ
-0,92%
5.4
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.87
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.61
ΒΙΟΤ
0,00%
0.266
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,43%
18.5
ΔΑΑ
-0,48%
7.962
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,86%
11.57
ΔΟΜΙΚ
-1,73%
2.845
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
+1,96%
1.825
ΕΕΕ
-0,12%
32.38
ΕΚΤΕΡ
-2,04%
1.732
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.12
ΕΛΛ
0,00%
14.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,72%
1.952
ΕΛΠΕ
+0,07%
7.285
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
+0,64%
1.888
ΕΛΧΑ
-0,42%
1.886
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,42%
1.18
ΕΤΕ
-0,03%
7.776
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.77
ΕΥΡΩΒ
-0,40%
2.227
ΕΧΑΕ
-0,33%
4.525
ΙΑΤΡ
0,00%
1.55
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.335
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.98
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.775
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.76
ΙΝΛΟΤ
-0,31%
0.971
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-1,22%
2.835
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,67%
1.525
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.431
ΚΟΥΑΛ
+0,86%
1.17
ΚΟΥΕΣ
-0,68%
5.81
ΚΡΙ
-0,98%
15.15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
+1,76%
0.752
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.58
ΛΟΥΛΗ
-1,39%
2.84
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.92
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.15
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-2,42%
2.82
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,10%
20.38
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.6
ΜΟΤΟ
+0,37%
2.71
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,71%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.73
ΜΠΡΙΚ
-0,47%
2.13
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,59%
33.6
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
+1,11%
0.274
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
30.1
ΟΛΥΜΠ
-1,73%
2.27
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.59
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
-0,68%
14.66
ΟΤΟΕΛ
-0,57%
10.44
ΠΑΙΡ
+3,13%
0.99
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,02%
3.892
ΠΕΡΦ
-0,19%
5.37
ΠΕΤΡΟ
+0,96%
8.42
ΠΛΑΘ
0,00%
3.93
ΠΛΑΚΡ
+3,47%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.23
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
+1,15%
5.26
ΡΕΒΟΙΛ
-0,58%
1.7
ΣΑΡ
+0,37%
10.76
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.335
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.84
ΣΠΙ
0,00%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,86%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,37%
1.644
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.15
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.77
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

Γεραπετρίτης: Σταδιακή επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων από 22 Μαρτίου

Τα νέα μέτρα ασφαλείας και το χρονοδιάγραμμα για την επανεκκίνηση των δρομολογίων του σιδηροδρόμου, όπως αποφασίστηκε στη διάρκεια της σύσκεψης στο Μαξίμου, ανακοίνωσε ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος και για Θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης. Όπως είπε, ο σιδηρόδρομος ξεκινά από τις 22 Μαρτίου με ενισχυμένες εγγυήσεις ασφάλειας, όπως την υποχρεωτική παρουσία δύο σταθμαρχών σε κάθε σταθμό.

«Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου είναι αναγκαία για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης του κοινού. Επιπλέον, η καθυστέρηση έναρξης της λειτουργίας, έστω και με περιορισμένο αριθμό δρομολογίων, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους κλοπών ή/και δολιοφθορών. Τέλος, υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα στις εμπορευματικές μεταφορές προς τα γειτονικά κράτη.

Όταν διακόπτεται η κυκλοφορία των τρένων, εμφανίζονται προβλήματα στις υποδομές. Ειδικότερα, η σιδηροτροχιά οξειδώνεται και καλύπτεται από σκουριά με αποτέλεσμα να χάνεται η συνεχής επαφή της γραμμής με τους τροχούς των τρένων. Έτσι, δεν ανιχνεύεται η θέση του τρένου από τον σηματοδότη. Για τον λόγο αυτό, πρέπει να κινηθεί δοκιμαστικά ένα τρένο για να απομακρύνει τη σκουριά. Επιπλέον, στην επιφάνεια των γραμμών μπορεί να υφίστανται εμπόδια που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια διακοπής της κυκλοφορίας, όπως θραύση σιδηροτροχιάς, πέτρες, λάστιχα και φερτά από καθιζήσεις. Οπτικός έλεγχος και ειδικές δρεζίνες θα πρέπει να διατρέξουν το δίκτυο, ώστε να αρθεί κάθε εμπόδιο.

Η επιθεώρηση όλου του δικτύου υπολογίζεται να διαρκέσει περί τις 4 ημέρες.

B. Έναρξη δρομολογίων

Όταν έχει γίνει καθολική διακοπή δρομολογίων σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο για ικανό χρονικό διάστημα, μεγαλύτερο των 3 ημερών, η επανεκκίνηση γίνεται σταδιακά και σε βάθος χρόνου μερικών εβδομάδων. Κριτήρια για τον καθορισμό των φάσεων της σταδιακής επανεκκίνησης είναι: κοινωνικές ανάγκες, κυρίως σε δρομολόγια προαστιακού και περιαστικού χαρακτήρα που χρησιμοποιούνται από εργαζόμενους· διεθνείς υποχρεώσεις για λειτουργία εμπορευματικών γραμμών · ανάγκες που συνδέονται με τον τουρισμό και συναφείς δραστηριότητες (πχ δρομολόγια οδοντωτού).

Υπό το φως των ανωτέρω, θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με προτεινόμενη έναρξη την 22.03.2023: Συγκεκριμένα:

  • Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
  • Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
  • Προαστιακός Αθήνα – ΟΙνόη – Χαλκίδα
  • Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
  • Θεσσαλονίκη – Δράμα
  • Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
  • Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
  • Κάτω Αχαϊα – Πάτρα
  • Πάτρα – Ρίο
  • Διακοφτό – Καλάβρυτα
  • Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
  • Βόλος – Μηλιές
  • Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
  • Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

27.03.2023 Επανεκκίνηση (επιπλέον):

  • Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο

01.04.2023 Επανεκκίνηση (επιπλέον):

  • InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζέυγος)
  • Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
  • Παλιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
  • Λάρισα – Βόλος
  • Λαμία – Στυλίδα

06.04.2023 Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

  • InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζέυγη ημερησίως)
  • Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

11.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

  • Λοιπά δρομολόγια

Τουλάχιστον έως την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου, θα εφαρμόζονται επιπλέον τα ακόλουθα:

α. Άμεση ενίσχυση ασφάλειας

  • Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση).
  • Στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.
  • Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.
  • Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών
  • Στελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.
  • Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.
  • Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.

β. Μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων

  • Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
  • Δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.
  • Εξυπηρέτηση επιβατών σε σημαντικούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου (ιδίως Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι).

γ. Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

  • Ταχεία ολοκλήρωση πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.
  • Για λόγους ταχύτητας, από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.
  • Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.
  • Διερεύνηση δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων.
  • Επαναξιολόγηση εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού.
  • Ενεργοποίηση ψυχολογικής υποστήριξης κρίσιμου προσωπικού ΟΣΕ και Hellenic Train από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.

δ. Αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών

Ø Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.

Ø Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων.

Ø Λειτουργία στο συντομότερο δυνατό χρόνο του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.

Ø Αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου.

ε. Ρυθμιστικές παρεμβάσεις

Ø  Δρομολόγηση επικαιροποίησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.

Ø  Ποινική αναβάθμιση εγκλημάτων κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού .

Ø  Συμπερίληψη στα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θανόντων από δεκαετία σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.

Θα ήθελα να επισημάνω, πως τα μέτρα αυτά συνιστούν μια μεταβατική απάντηση της πολιτείας στο τραγικό συμβάν, έτσι ώστε να αισθάνονται οι πολίτες πως το μέσο αυτό είναι ασφαλές για να μπορέσουν να το χρησιμοποιούν. Είναι προφανές όταν θα έρθει με το καλό η ολοκλήρωση των έργων, στις αρχές του επόμενου φθινοπώρου, η Ελλάδα θα διαθέτει ένα μηχανολογικά πολύ αναβαθμισμένο σύστημα προστασίας και ασφάλειας. Έως τότε, θα ισχύσουν τα  αυστηρά αυτά μέτρα και θα είμαστε η Ελληνική Κυβέρνηση, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος και η ΕΡΓΟΣΕ σε πραγματική εγρήγορση, ώστε οι πολίτες να αισθανθούν εμπιστοσύνη και να μπορέσουμε όλοι μαζί να προχωρήσουμε σε μια ουσιαστική αναβάθμιση η οποία δυστυχώς είναι υπερήμερη από δεκαετίες».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!