THEPOWERGAME
Η απόφαση του Απόστολου Βακάκη, της Jumbo, να κρατήσει “χαμηλά” το ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας του, να μην λειτουργήσει τους προηγούμενους μήνες με τη μέθοδο του click away και click inside όπου και όταν επιτρεπόταν, σε συνδυασμό με τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας που κρατούν κλειστό το λιανεμπόριο στις περισσότερες περιοχές της χώρας, του έχει κοστίσει ακριβά αφού έχασε και το Τριώδιο.
Οι πωλήσεις του ομίλου, τον Φεβρουάριο, κατέγραψαν πτώση κατά περίπου 34% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.
Αυτό σημαίνει ότι οι συνολικές απώλειες τζίρου, για το πρώτο δίμηνο της νέας χρονιάς εκτιμώνται στο 19%.
Τον Φεβρουάριο, από το δίκτυο των 52 καταστημάτων στην Ελλάδα, 30 καταστήματα στις «κόκκινες» περιοχές της Ελλάδας (Αττική, Πάτρα, Χαλκίδα και Θεσσαλονίκη) παρέμειναν κλειστά κατά μεγαλύτερο μέρος του μήνα.
Κατά συνέπεια, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν μείωση κατά 55% περίπου σε σχέση τον περσινό Φεβρουάριο.
Τον Ιανουάριο πάντως που λειτούργησαν τα 52 καταστήματα στην Ελλάδα από τις 18 Ιανουαρίου μέχρι και τις 30 Ιανουαρίου, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής -χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση 0,20%, σε σχέση με τον περσινό Ιανουάριο όπου όλα τα καταστήματα λειτουργούσαν χωρίς περιορισμούς.
Σήμερα τα καταστήματά της Jumbo στις περιοχές Αττικής, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Χαλκίδας, Τρίπολης, Λάρισας (εμπορικό πάρκο), Λαμίας, Κορίνθου, Ρόδου, Αγρινίου, Ιάσμου, Ιωαννίνων (Κέντρο), Χανίων και Ηρακλείου Κρήτης παραμένουν κλειστά ενώ τα υπόλοιπα καταστήματά της στην Ελλάδα λειτουργούν κατόπιν ραντεβού, μέτρο στο οποίο είχε αντιταχθεί ο ισχυρός άνδρας της Jumbo στην πρώτη φάση λειτουργίας του λιανεμπορίου με τη μέθοδο του click inside, δηλαδή με ραντεβού.
Πλέον το μεγάλο στοίχημα για την Jumbo αλλά και για το λιανεμπόριο στο σύνολο του είναι η Πασχαλινή περίοδος όπου εναποθέτουν τις ελπίδες τους για να καλύψουν μέρος των απωλειών των προηγούμενων μηνών.