Γ.Δ.
1397.85 -0,43%
ACAG
-0,37%
5.4
BOCHGR
0,00%
4.4
CENER
+0,46%
8.72
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
-0,44%
2.255
OPTIMA
-0,79%
12.6
TITC
+0,26%
39.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,70%
1.42
ΑΒΕ
0,00%
0.454
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.37
ΑΚΡΙΤ
+2,90%
0.71
ΑΛΜΥ
+1,43%
3.91
ΑΛΦΑ
-0,27%
1.4755
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-0,83%
9.58
ΑΣΚΟ
-1,46%
2.7
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.98
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,91%
8.7
ΑΤΤ
-1,36%
0.58
ΑΤΤΙΚΑ
-0,45%
2.23
ΒΙΟ
0,00%
5.24
ΒΙΟΚΑ
+3,66%
1.84
ΒΙΟΣΚ
+0,35%
1.43
ΒΙΟΤ
-6,43%
0.262
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.295
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.6
ΔΑΑ
-0,96%
8.072
ΔΑΙΟΣ
-8,89%
3.28
ΔΕΗ
+0,26%
11.61
ΔΟΜΙΚ
-0,70%
2.85
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,05%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.415
ΕΕΕ
-1,64%
33.64
ΕΚΤΕΡ
-1,06%
1.496
ΕΛΒΕ
+2,15%
4.76
ΕΛΙΝ
0,00%
1.98
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,57%
1.75
ΕΛΠΕ
+0,81%
6.805
ΕΛΣΤΡ
-1,00%
1.98
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.858
ΕΛΧΑ
+0,87%
1.854
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,36%
1.09
ΕΤΕ
-0,97%
6.744
ΕΥΑΠΣ
+1,60%
3.17
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.82
ΕΥΡΩΒ
-0,10%
2.008
ΕΧΑΕ
-1,02%
4.38
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-2,38%
0.287
ΙΛΥΔΑ
-0,52%
1.9
ΙΝΚΑΤ
-0,83%
4.79
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.35
ΙΝΛΟΤ
-1,09%
0.91
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.87
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1
ΙΝΤΚΑ
+0,56%
2.69
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,93%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+2,03%
1.51
ΚΟΡΔΕ
+0,72%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,33%
1.064
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.5
ΚΡΙ
-0,70%
14.25
ΚΤΗΛΑ
-1,15%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+3,11%
0.928
ΛΑΒΙ
+0,84%
0.72
ΛΑΜΔΑ
+0,28%
7.09
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.254
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-5,39%
0.562
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+1,97%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,15%
3.01
ΜΙΝ
0,00%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,20%
19.67
ΜΟΝΤΑ
-1,64%
3.6
ΜΟΤΟ
+0,39%
2.59
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-0,72%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-0,47%
2.12
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
31.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,23%
0.88
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.6
ΟΛΠ
-0,64%
31.1
ΟΛΥΜΠ
+0,86%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,38%
15.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.788
ΟΤΕ
+0,07%
15.04
ΟΤΟΕΛ
+0,19%
10.46
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
-0,85%
2.34
ΠΕΙΡ
-0,14%
3.487
ΠΕΡΦ
+0,38%
5.33
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.96
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
+6,85%
0.312
ΠΡΕΜΙΑ
+0,68%
1.182
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+1,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,96%
1.555
ΣΑΡ
0,00%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,61%
0.326
ΣΙΔΜΑ
-0,97%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,69%
5.8
ΣΠΙ
-2,54%
0.499
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.86
ΤΖΚΑ
-1,40%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
-1,94%
0.202
ΦΡΛΚ
+0,42%
3.59
ΧΑΙΔΕ
-5,31%
0.535

Αττική Οδός: Παραχώρηση με πρόσθετα έργα προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ

Του Φώτη Κόλλια

Με την πρόβλεψη για πρόσθετα έργα, κατά το πρότυπο της διαδικασίας για την Εγνατία Οδό, θα βγει στον αέρα μέχρι τα τέλη του χρόνου ο διαγωνισμός για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, του πλέον κερδοφόρου οδικού άξονα της χώρας.

Η μάχη για τα 70 «χρυσά χιλιόμετρα» του οδικού άξονα θα είναι σκληρή καθώς πέρυσι(πριν την καραντίνα που συμπίεσε την κίνηση) μοίρασε μερίσματα 92,6 εκατ. ευρώ.

Εκτός από τις ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ που ελέγχουν σήμερα την Αττική Οδό ΑΕ, ενδιαφέρον αναμένεται να εκδηλωθεί από αρκετούς ξένους και ελληνικούς ομίλους.

Η σημερινή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024και το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) προχωράει τη διαδικασία για μια νέα πολυετή σύμβαση, με τον ανάδοχο να δεσμεύεται για πρόσθετα έργα.

Την ίδια στιγμή το υπουργείο Υποδομών έχει ανακοινώσει πως θα δημοπρατήσει ξεχωριστά, ως δημόσιο έργο, την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό.

Στην περίπτωση της Εγνατίας Οδού, οι οικονομικές προσφορές για την σύμβαση παραχώρησης της οποίας κατατίθενται στις 1 Απριλίου, ο επενδυτής αναλαμβάνει και σειρά έργων στους κάθετους οδικούς άξονες.

Αλλά και στην Αττική Οδό απαιτούνται έργα για την ομαλή λειτουργία της καθώς πριν την πανδημία υπήρχαν προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης στο κεντρικό της τμήμα, μεταξύ των κόμβων Δουκίσσης Πλακεντίας και Μεταμόρφωσης (στην εθνική οδό).

Το συγκεκριμένο τμήμα είναι μήκος 8χιλιομέτρων και περιλαμβάνει έξι ανισόπεδους κόμβους (Α/Κ). Μερικά από τα πρόσθετα έργα που είχαν προταθεί στο παρελθόν, χωρίς να είναι γνωστό αν θα ενταχθούν στη νέα σύμβαση παραχώρησης είναι η κατασκευή νέας ράμπας εξόδου στον Α/Κ Μεταμόρφωσης καθώς σήμερα είναι μόλις μία λωρίδα!

Η πλέον φιλόδοξη πρόταση περιλαμβάνει και την αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού άξονα της Αττικής Οδού από τρεις σε τέσσερις λωρίδες, στο κεντρικό τμήμα, με υπογειοποίηση της γραμμής του προαστιακού σιδηροδρόμου.

Για την περαιτέρω βελτίωση της κατάστασης απαιτούνταικαι ανισόπεδες αναστροφές στους Α/Κ Λεονταρίου και Παλλήνης.

Παραμένει ωστόσο άγνωστη η τύχη ορισμένων επεκτάσεων που είχαν σχεδιαστείκαι ανακοινωθεί στο παρελθόν χωρίς να προχωρήσουν.

Πριν από αρκετούς μήνες η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχε ανακοινώσει πως θα προχωρήσουν ως ξεχωριστά δημόσιαέργα τόσο η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, όσο και η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Στην πορεία, ωστόσο, η επέκταση προς την Βουλιαγμένης (με αστική σήραγγα στο μεγαλύτερο τμήμα) χάθηκε από το κάδρο πιθανώς επειδή δεν υπάρχουν ώριμες μελέτες και το κόστος είναι πολύ υψηλό.

Προ ημερών στην Βουλή ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής είχε ανακοινώσει πως μέχρι
τα τέλη του 2021 θα προκηρυχθεί μόνο ο διαγωνισμός για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό.

Οι συχνοί χρήστες του οδικού άξονα θα διαπιστώσουν πως απουσιάζει ο Α/Κ 3καθώς από εκεί θα περνούσε ο αναβαθμισμένος οδικός άξονας Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη.

Ο σχεδιασμός του συγκεκριμένου έργου προωθείται εδώ και χρόνια, πάλι με σύμβαση παραχώρησης, και έχει ενταχθεί στο διαμόρφωση Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών. ]Όμως δεν φαίνεται να αποτελεί προτεραιότητα, για λόγους που συνδέονται με τις υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης και το κόστος, για την κυβέρνηση.

Ο κόμβος 3 δεν είναι ο μοναδικός που λείπει από την Αττική Οδό. Απουσιάζει και ο κόμβος 19 στον οποίο θα συνδέονταν η περίφημη σήραγγα Υμηττού η οποία, σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών (επί ΥΠΕΧΩΔΕ) θα ένωνε απ’ ευθείας το Λεκανοπέδιο με τα Μεσόγεια επιτρέποντας ταχεία μετάβαση από μεγάλο μέρος του Λεκανοπεδίου προς το αεροδρόμιο και τα νότια παράλια της Αττικής.

Στο διαγωνισμό για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού που είχε προκηρυχθεί επί Γ. Σουφλιά στο ΥΠΕΧΩΔΕ, αλλά στη συνέχεια ακυρώθηκε, προβλέπονταν πως η μεγάλη σήραγγα Υμηττού θα είχε δύο ξεχωριστούς κλάδους (έναν για κάθε κατεύθυνση), θα άρχιζε αμέσως μετά τον Α/Κ Σακέτα της περιφερειακής Υμηττού, θα είχε μήκος 4 χιλιόμετρα., (3.915 μ.) και θα αναδύονταν στην περιοχή Κορωπίου στις ανατολικές υπώρειες του Υμηττού. Κατά καιρούς το συγκεκριμένο σχέδιο επανεμφανίζεται.

Τον τελικό λόγο για τα πρόσθετα έργα και τις επεκτάσεις που θα ενταχθούν στη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού θα έχουν οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ. Η προηγούμενη σύμβαση είχε υπογραφεί τον Μάιο του 1996 με κοινοπραξία 14 ελληνικών τεχνικών εταιρειών και της γαλλικής Transroute InternaVonal S.A. (σήμερα Egis S.A.).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!