Γ.Δ.
1401.6 -0,46%
ACAG
+1,31%
5.41
BOCHGR
0,00%
4.39
CENER
+0,59%
8.49
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-0,24%
8.18
NOVAL
+0,44%
2.28
OPTIMA
+0,16%
12.76
TITC
-0,26%
38.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,22%
1.462
ΑΒΕ
-1,93%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-1,04%
2.37
ΑΚΡΙΤ
+2,19%
0.7
ΑΛΜΥ
-2,46%
3.575
ΑΛΦΑ
-0,99%
1.5
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+0,41%
9.7
ΑΣΚΟ
+2,28%
2.69
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-0,70%
0.566
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
-0,38%
5.25
ΒΙΟΚΑ
+0,57%
1.77
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-0,77%
1.29
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,33%
18.3
ΔΑΑ
-0,27%
8.128
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
0,00%
11.55
ΔΟΜΙΚ
-1,50%
2.625
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
-2,17%
1.355
ΕΕΕ
+1,07%
34.06
ΕΚΤΕΡ
-2,38%
1.476
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.99
ΕΛΛ
-0,38%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,81%
1.72
ΕΛΠΕ
-0,07%
6.76
ΕΛΣΤΡ
-0,50%
1.99
ΕΛΤΟΝ
-0,64%
1.858
ΕΛΧΑ
+0,54%
1.862
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,79%
1.095
ΕΤΕ
-2,00%
6.85
ΕΥΑΠΣ
-1,28%
3.08
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.72
ΕΥΡΩΒ
-0,53%
2.047
ΕΧΑΕ
+0,45%
4.42
ΙΑΤΡ
+1,99%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,83%
0.2985
ΙΛΥΔΑ
+0,79%
1.915
ΙΝΚΑΤ
-1,43%
4.81
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.3
ΙΝΛΟΤ
-0,97%
0.92
ΙΝΤΕΚ
-1,20%
5.78
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-2,61%
0.972
ΙΝΤΚΑ
-0,55%
2.695
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+5,86%
1.265
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,72%
1.48
ΚΟΡΔΕ
+1,19%
0.424
ΚΟΥΑΛ
-1,29%
1.074
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.53
ΚΡΙ
-0,71%
14
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.922
ΛΑΒΙ
-2,72%
0.714
ΛΑΜΔΑ
-0,42%
7.12
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+2,44%
0.84
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,83%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
+2,81%
3.66
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,17%
3.03
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,21%
19.33
ΜΟΝΤΑ
+0,27%
3.7
ΜΟΤΟ
+1,59%
2.55
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.635
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
24.98
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,95%
2.12
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,57%
31.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+2,69%
0.84
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
-0,80%
31
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
-0,82%
15.65
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.788
ΟΤΕ
-0,33%
14.93
ΟΤΟΕΛ
+0,78%
10.28
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
+0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,19%
3.556
ΠΕΡΦ
-0,37%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,27%
7.98
ΠΛΑΘ
-0,51%
3.915
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.176
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,78%
5.08
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.57
ΣΑΡ
+0,19%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,90%
0.33
ΣΙΔΜΑ
-1,62%
1.515
ΣΠΕΙΣ
+0,72%
5.56
ΣΠΙ
+1,19%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-1,92%
0.204
ΦΡΛΚ
-0,28%
3.6
ΧΑΙΔΕ
+4,46%
0.585

Ελλάδα – Κορέα: Tα 10 άγνωστα πράγματα για τις εμπορικές μας σχέσεις 

Εξήντα χρόνια συμπληρώνονται φέτος από την σύναψη των διπλωματικών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Κορέας. Την επέτειο αυτή τίμησαν πριν από λίγες ημέρες σε εκδήλωση στην Αθήνα τα δύο κράτη σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Εξωτερικών παρουσία του υφυπουργού Εξωτερικών Κ. Φραγκογιάννη και του πρέσβη της Νότιας Κορέας στην Αθήνα Soosuk Lim.

Από το ενημερωτικό υλικό για την σχέση των δύο χωρών που συλλέχθηκε με αφορμή την επέτειο και από την τελευταία έκθεση του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στην Σεούλ το powergame.gr συνέλλεξε τις πιο ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τις εμπορικές σχέσεις Ελλάδας και Κορέας.

 Soosuk Lim - Κ. Φραγκογιάννης - Ι. Σμυρλής

Soosuk Lim – Κ. Φραγκογιάννης – Ι. Σμυρλής
  1. Το ύψος των εμπορικών συναλλαγών μεταξύ της Κορέας και της Ελλάδας μέσα σε διάστημα 54 ετών αυξήθηκε κατά 13.000 φορές φτάνοντας στα 2,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019 από 167.000 δολάρια το 1965.
  2. Κοινός τόπος και των δύο είναι η θάλασσα και η ναυτιλία. Η Ελλάδα, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη η οποία κατέχει το 20% του παγκοσμίου στόλου και το 50% του συνολικού στόλου της Ευρωπαϊκής Ενωσης και η Κορέα, η οποία είναι η μεγαλύτερη ναυπηγική χώρα διατηρούν αμοιβαία επωφελή συνεργασία.
  3. Η συνεργασία των δύο χωρών άρχισε το 1972 με την πρώτη παραγγελία κατασκευής δύο δεξαμενοπλοίων από την Sun enterprises προς την Hyundai Heavy Industries. Λέγεται πως ο τότε πρόεδρος του ομίλου Hyundai κ. Jung Joon Young κατάφερε να πείσει τον πρόεδρο της Sun Enterprises, κ. Λιβανό , για το υψηλό δυναμικό της Κορέας παρουσιάζοντας το Geobukseon, το πρώτο ημι-υποβρύχιο του 1592, το οποίο απεικονιζόταν σε χαρτονόμισμα 500 won.
  4. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Υπουργείου Ναυτιλίας της Ελλάδας, κατά το χρονικό διάστημα 1997-2017 οι Έλληνες πλοιοκτήτες επένδυαν κατά μέσο όρο 10 εκατομμύρια δολάρια κάθε δύο ημέρες στα ναυπηγεία της Κορέας. Μάλιστα, οι περισσότερες παραγγελίες που ανατέθηκαν στην ναυπηγεία της Κορέας ήταν πλοία μεγάλης προστιθέμενης αξίας, λ. χ. το 2018 το ποσοστό αυτό ήταν περίπου το 70% του συνόλου (77 πλοία από τα 111). Σύμφωνα με την έκθεση της πρεσβείας μας στην Σεούλ για το 2020, οι παραγγελίες εφοπλιστών στα Ναυπηγία της Κορέας αντιπροσωπεύουν ίσως το 25-30% του κύκλου εργασιών τους.
  5. Στο τομέα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, η Hyundai Rotem κέρδισε δύο φορές διαγωνισμούς προμήθειας συρμών για την Αττικό Μετρό το 2002, και το 2009 συνολικού ύψους 350 εκατομμυρίων ευρώ. Επίσης, η LG CNS κέρδισε τον διαγωνισμό προμήθειας του συστήματος ηλεκτρονικής έκδοσης και ακύρωσης εισιτηρίων του ΟΑΣΑ το 2014 αξίας 130 εκατομμυρίων ευρώ συμπράττοντας με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Στη συνέχεια, το 2017 ολοκλήρωσε την εγκατάσταση του συστήματος και ξεκίνησε την λειτουργία του για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς συμπεριλαμβανομένων των λεωφορείων, του μετρό, και των σιδηροδρόμων. Στην παρούσα φάση, το προαναφερθέν εγκατεστημένο σύστημα βρίσκεται σε διαδικασία ανάπτυξης της δυνατότητας απευθείας πληρωμής με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα.
  6. Το 2020 οι εξαγωγές της Νότιας Κορέας προς την Ελλάδα διαμορφώθηκαν σε 866 εκατ. δολάρια ενώ αυτές της Ελλάδας προς την Ν. Κορέα άγγιξαν τα 800 εκατ. δολάρια. Δύο είναι οι κατηγορίες που κατέχουν την συντριπτική πλειοψηφία στο διμερές εμπόριο των δύο χωρών. Το 69% των εξαγωγών της Κορέας αφορά ναυπηγήσεις και το 75% των ελληνικών εξαγωγών ελαφρά ορυκτέλαια.
  7. Πέρυσι η αξία των κορεατικών εξαγωγών προς την Ελλάδα κατακρημνίσθηκε σχεδόν στο μισό (-49,1%) την ίδια στιγμή που οι ελληνικές εκτοξεύθηκαν κατά 23,8% περιορίζοντας κατά 61,5% το έλλειμμα του διμερούς εμπορικού ισοζυγίου, πλην ναυπηγήσεων και πετρελαιοειδών στα 72,2 εκατ. δολ. ΗΠΑ από 187 εκατ. δολ. το 2019. Αν συνυπολογιστεί και το ισχυρό τουριστικό πλεόνασμα υπέρ της Ελλάδας η εικόνα βελτιώνεται σημαντικά.
  8. Η μαστίχα είναι το πλέον δυναμικό ελληνικό προϊόν στην αγορά της Νότιας Κορέας. Το 2020 οι εξαγωγές του χιώτικου προϊόντος αυξήθηκαν κατά 82,7% φθάνοντας σε αξία τα 4,1 εκατ. δολάρια.
  9. Τα φάρμακα που είναι η μεγαλύτερη κατηγορία εξαγωγών μας (πλην πετρελαιοειδών) έσπασαν το φράγμα των 80 εκατ. δολαρίων παρουσιάζοντας αύξηση κατά 23%. Κατακόρυφη ήταν και η αύξηση στις κονσέρβες ροδάκινου (41%) με τις εξαγωγές να φτάνουν τα 7,2 εκατ. δολάρια.
  10. Πολύ χαμηλά σε τζίρους αν και με έντονη ανοδική πορεία σκοράρουν τα ελληνικά τυριά και το γιαούρτι. Μόλις 524 χιλιάδες δολάρια (αύξηση 65,3% σε σχέση με το 2019) ήταν οι εξαγωγές γιαουρτιού ενώ σε 419 χιλιάδες δολάρια διαμορφώθηκαν οι εξαγωγές ελληνικών τυριών εμφανίζοντας όμως άνοδο 51%.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!