THEPOWERGAME
Μιλήσαμε στα Μέσα Ενημέρωσης για να ρίξουμε φως στην τραγωδία στα Τέμπη και να πούμε τι χρειάζεται να γίνει στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων, δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 ο Νίκος Κιουτσούκης, υπάλληλος της Hellenic Train και γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ.
Είπε πως με τον νόμο Ρέππα εκδιώχθηκαν ή μετατάχθηκαν σταθμάρχες και κλειδούχοι και τόνισε πως ο ΟΣΕ έβγαλε προκήρυξη και δήλωσαν ενδιαφέρον δύο άνθρωποι μεταξύ αυτών και ο μοιραίος σταθμάρχης. Ερωτηθείς για τον μισθό του σταθμάρχη, ο κ. Κιουτσούκης απάντησε πως οι σταθμάρχες υπάγονται στο ενιαίο μισθολόγιο.
«Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης έφυγε το 2010, εκδιώχθηκε μαζί με άλλους 2000 σιδηροδρομικούς από το νόμο Ρέππα 3891. Αυτός ο άνθρωπος επανήλθε στον ΟΣΕ ως σταθμάρχης, αυτό έγινε με το νόμο περί κινητικότητας. Από εκεί και μετά, το πώς τοποθετήθηκε σε αυτό τον σταθμό έχουν ευθύνη κυρίως οι ανώτεροί του γιατί έναν άπειρο σταθμάρχη δεν τον βάζεις σε ένα κεντρικό σταθμό ο οποίος έχει να χειριστεί προαστικά και αρτηριακά τρένα» είπε συγκεκριμένα.
Τα κυριότερα σημεία της συνέντευξης Κιουτσούκη:
- Εμείς όλες αυτές τις μέρες ως συνδικαλιστές, αλλά και οι εργαζόμενοι βγήκαμε και μιλήσαμε σε όλους τους δημοσιογράφους ανεξαρτήτου σταθμού για να ρίξουμε φως στην υπόθεση και για να αναδείξουμε αυτό που χρόνια αγωνιζόμαστε δηλαδή τον εκσυγχρονισμό και την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου.
- Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης έφυγε το 2010, εκδιώχθηκε μαζί με άλλους 2000 σιδηροδρομικούς από το νόμο Ρέππα 3891. Έμπειρα στελέχη επαγγελματίες σιδηροδρομικοί «εκδιώχθηκαν» τότε μέσα σε αυτούς και σταθμάρχες και κλειδούχοι και μηχανοδηγοί. Δεν τους διώξανε, τους μετατάξανε. Επειδή έβγαλε ο ΟΣΕ μετά μια προκήρυξη και ζήταγε 18 σταθμάρχες και έκαναν μόνο δύο αίτηση αυτός ο άνθρωπος επανήλθε στον ΟΣΕ ως σταθμάρχης, αυτό έγινε με το νόμο περί κινητικότητας. Από εκεί και μετά το πώς τοποθετήθηκε σε αυτό το σταθμό έχουν ευθύνη κυρίως οι ανώτεροί του γιατί έναν άπειρο σταθμάρχη δεν τον βάζεις σε ένα κεντρικό σταθμό ο οποίος έχει να χειριστεί προαστικά και αρτηριακά τρένα.
- Τα 42 έτη έχουν αποφασιστεί από το ΑΣΕΠ για τις νέες προσλήψεις που ο ΟΣΕ ετοιμάζεται να κάνει και ακόμα δεν τις έχει κάνει εδώ και 2-3 χρόνια για τα 90 άτομα τα οποία θέλει να προσλάβει για προσωπικό σταθμαρχών και κλειδούχων. Το τι ισχύει στη νομοθεσία δεν είμαστε εμείς αυτοί οι οποίοι νομοθετούμε.
Ερωτήσεις αν ήταν αυτός ο οποίος μεσολάβησε για τον σταθμάρχη
- Το διαψεύδω κατηγορηματικά. Πιστεύω ότι κάποιοι οι οποίοι έχουν άριστες σχέσεις με το μιντιακό σύστημα από αντίπαλες παρατάξεις βρήκαν ευκαιρία, αφού δεν τους έκατσε η τοποθέτηση του σταθμάρχη από βουλευτές της ΝΔ στη Λάρισα προσπάθησαν να πλήξουν εμένα προσωπικά και την παράταξή μου εν όψει και του συνεδρίου της ΓΣΕΕ. Για μας οι άνθρωποι οι οποίοι δεν είναι στη δική μας παράταξη είναι αντίπαλες παρατάξεις άρα είτε φίλιες παρατάξεις προσκείμενες στη ΝΔ είτε η συνδικαλιστική παράταξη της ΠΑΣΚΕ είναι αυτονόητο ότι προσπαθούν να πλήξουν τη δική μας παράταξη. Όλοι κοιτάζουν πως θα κοντύνουν τη δική μας παράταξη γιατί η δική μας παράταξη είναι η μοναδική που σε πραγματικούς εργασιακούς χώρους παίρνει αυτοδυναμίες. Είμαστε συνδικαλιστές των πραγματικών εργαζομένων.
Ερωτηθείς ποιες είναι οι αποδοχές ενός σταθμάρχη
- Όλοι οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ υπάγονται στο ενιαίο μισθολόγιο. Ότι ισχύει για έναν υπάλληλο διοικητικό ισχύει και για τον σταθμάρχη. Αν εννοούν ότι αυτός ο άνθρωπος πληρώνεται υπερωριακή απασχόληση γιατί υπάρχει έλλειψη προσωπικού ή δουλεύει 28 μέρες το μήνα πρέπει να αναλάβουν και την ευθύνη.
- Σίγουρα έπρεπε να είναι δύο άτομα σε αυτό τον κεντρικό σταθμό ή τουλάχιστον αυτός ο άπειρος σταθμάρχης να μην είναι σε ένα κεντρικό σταθμό, για αυτό λέμε ότι υπάρχουν ευθύνες παντού, πρέπει η Δικαιοσύνη να ερευνήσει σε βάθος και να αποδοθεί δικαιοσύνη και να μπουν αυτοί που πρέπει στη φυλακή.
- Σταμάτησαν να ουρλιάζουν οι λύκοι και ουρλιάζουν οι μάνες! Οι χαροκαμένες μάνες όλων αυτών των αθώων θυμάτων που θάβουν τα παιδιά τους. Είναι ντροπή μας να ασχολούμαστε με τέτοια μικροζητήματα. Ντροπή όλων μας.