Γ.Δ.
1425.36 -0,50%
ACAG
+0,34%
5.83
CENER
+1,56%
9.76
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
-1,26%
9.4
NOVAL
0,00%
2.7
OPTIMA
+0,48%
12.56
TITC
-1,25%
31.6
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
-0,43%
1.384
ΑΒΕ
+1,55%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-0,23%
2.13
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
+2,32%
2.87
ΑΛΦΑ
-1,60%
1.5645
ΑΝΔΡΟ
-0,91%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+0,64%
11
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.78
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.62
ΑΤΤ
-0,95%
8.3
ΑΤΤΙΚΑ
+0,41%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,17%
5.76
ΒΙΟΚΑ
-2,25%
1.955
ΒΙΟΣΚ
+0,30%
1.665
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+1,69%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-2,47%
1.58
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,34%
17.4
ΔΑΑ
-0,51%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
-0,78%
11.43
ΔΟΜΙΚ
-3,59%
3.22
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.317
ΕΒΡΟΦ
+2,26%
1.585
ΕΕΕ
+3,74%
33.28
ΕΚΤΕΡ
-0,62%
1.936
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,46%
2.16
ΕΛΛ
-0,36%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,69%
2.04
ΕΛΠΕ
-0,14%
7.06
ΕΛΣΤΡ
-0,93%
2.12
ΕΛΤΟΝ
+1,05%
1.728
ΕΛΧΑ
-0,76%
1.84
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+2,39%
1.285
ΕΤΕ
-1,85%
7.872
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-0,72%
5.52
ΕΥΡΩΒ
-1,81%
2.062
ΕΧΑΕ
-0,65%
4.57
ΙΑΤΡ
0,00%
1.6
ΙΚΤΙΝ
-3,18%
0.38
ΙΛΥΔΑ
-3,57%
1.62
ΙΝΚΑΤ
+2,21%
5.08
ΙΝΛΙΦ
-0,20%
4.9
ΙΝΛΟΤ
-1,37%
1.154
ΙΝΤΕΚ
-0,69%
5.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
-4,13%
2.32
ΙΝΤΕΤ
-0,40%
1.24
ΙΝΤΚΑ
-1,24%
3.185
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-0,35%
1.405
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+1,01%
1.495
ΚΟΡΔΕ
-0,22%
0.458
ΚΟΥΑΛ
-0,34%
1.17
ΚΟΥΕΣ
-1,15%
5.16
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,41%
12.2
ΚΤΗΛΑ
+0,57%
1.78
ΚΥΡΙΟ
-1,75%
1.12
ΛΑΒΙ
-0,24%
0.846
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
38.6
ΛΑΝΑΚ
-0,54%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
+4,50%
0.232
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,70%
1.44
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.722
ΜΕΒΑ
0,00%
3.87
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.36
ΜΕΡΚΟ
-7,30%
43.2
ΜΙΓ
-1,32%
3.37
ΜΙΝ
-8,87%
0.565
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,83%
21.62
ΜΟΝΤΑ
-0,51%
3.92
ΜΟΤΟ
-1,17%
2.535
ΜΟΥΖΚ
+2,48%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-1,83%
22.58
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.55
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.985
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-0,29%
34.38
ΝΑΚΑΣ
+0,71%
2.84
ΝΑΥΠ
+2,05%
0.896
ΞΥΛΚ
-2,96%
0.262
ΞΥΛΠ
+0,50%
0.4
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+0,76%
26.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
-1,80%
15.81
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,47%
0.84
ΟΤΕ
-1,42%
14.63
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.2
ΠΑΙΡ
0,00%
1.02
ΠΑΠ
-0,83%
2.4
ΠΕΙΡ
-1,96%
3.804
ΠΕΡΦ
+1,52%
6.68
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.16
ΠΛΑΘ
-0,76%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
-3,51%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-1,49%
1.19
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,33%
4.545
ΡΕΒΟΙΛ
+0,54%
1.875
ΣΑΡ
+1,39%
10.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,50%
0.328
ΣΙΔΜΑ
-0,62%
1.6
ΣΠΕΙΣ
+3,13%
6.6
ΣΠΙ
-3,77%
0.612
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.15
ΤΖΚΑ
-0,78%
1.27
ΤΡΑΣΤΟΡ
-2,54%
1.15
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.626
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.216
ΦΡΛΚ
+3,59%
3.895
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Σούπερ μάρκετ: Ανατιμήσεις σχεδόν 10% στα ράφια

Την τόνωση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ είχε σαν αποτέλεσμα ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο, την ώρα που οι καταναλωτές μείωσαν τις ποσότητες προϊόντων στο καλάθι.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκε κατά 6,9% συγκριτικά με τον περυσινό Ιανουάριο, μια αύξηση που σχετίζεται με τις ανατιμήσεις που άγγιξαν σχεδόν το 10% και όχι με την αύξηση της ζήτησης.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις τον Ιανουάριο του 2023 διαμορφώθηκε στα 652 εκατ. ευρώ έναντι 610 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2022.

Την ίδια χρονική περίοδο η αξία των πωλήσεων είναι αυξημένη κατά 7% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα ενώ καταγράφεται μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 2,5%. Σημειώνεται ότι η πτώση στους όγκους τον Ιανουάριο «συγκρατήθηκε» από το γεγονός ότι τον ίδιο μήνα του 2022 είχαμε τις έντονες χιονοπτώσεις που είχαν οδηγήσει (λόγω των αντικειμενικών συνθηκών) σε μειωμένες αγορές για κάποιες ημέρες.

Τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Συγκεκριμένα το μερίδιο των PL τον Ιανουάριο διαμορφώθηκε στο 17,7%, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 21,3%. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η κατηγορία των PL προϊόντων έκλεισε το 2022 με ρυθμό ανάπτυξης 16,4%. Αντίστοιχα, οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 24,1%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 29,1% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 22,3%.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (σ.σ. εξαιρείται η Lidl), από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων τον Ιανουάριο αυξήθηκε κατά 5,7%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 12,3% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 11,9%. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 2,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς αυξημένος 1,2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά μειωμένος κατά 2,3%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τέσσερις και συγκεκριμένα στα μη αλκοολούχα ποτά (2,4%), στα αλκοολούχα ποτά (1,9%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,2%) και στα είδη ατομικής υγιεινής (1,3%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (3,2%), στα σνακς (0,3%), στα γαλακτοκομικά (6,7%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα ( 8,2%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (1,3%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (3,2%).

Τα στοιχεία του Ιανουαρίου δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα υπερμάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται η μεγαλύτερη αύξηση τζίρου τον πρώτο μήνα του έτους (11%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται σε 15,1%. Στα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.) καταγράφεται αύξηση τζίρου 10,5% με το μερίδιό τους να βρίσκεται στο 13,9%. Κατά 6,4% αυξήθηκε ο τζίρος στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,4%. Αύξηση, 5% καταγράφηκε στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 37,6% του συνολικού τζίρου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!