Γ.Δ.
1457.6 -0,08%
ACAG
+1,60%
5.72
BOCHGR
-0,22%
4.52
CENER
0,00%
9.08
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
8.42
NOVAL
-0,64%
2.335
OPTIMA
0,00%
12.7
TITC
+0,13%
38.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,66%
1.504
ΑΒΕ
+1,34%
0.453
ΑΔΜΗΕ
+0,62%
2.43
ΑΚΡΙΤ
-0,71%
0.695
ΑΛΜΥ
-1,55%
4.13
ΑΛΦΑ
-0,37%
1.615
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-0,10%
10
ΑΣΚΟ
+1,10%
2.76
ΑΣΤΑΚ
-0,82%
7.22
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.7
ΑΤΤ
+0,59%
0.68
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.28
ΒΙΟ
-0,91%
5.45
ΒΙΟΚΑ
-0,80%
1.85
ΒΙΟΣΚ
+0,34%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
+1,87%
1.365
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,98%
18.58
ΔΑΑ
+1,00%
8.1
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-1,99%
11.84
ΔΟΜΙΚ
+1,45%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+3,81%
0.327
ΕΒΡΟΦ
-0,68%
1.46
ΕΕΕ
+0,60%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+7,33%
1.64
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΙΝ
0,00%
2.02
ΕΛΛ
-0,70%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,30%
1.826
ΕΛΠΕ
0,00%
7
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.844
ΕΛΧΑ
-0,21%
1.89
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,88%
1.125
ΕΤΕ
-0,13%
7.73
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+1,57%
5.84
ΕΥΡΩΒ
-0,18%
2.241
ΕΧΑΕ
+0,22%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
+0,16%
0.323
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.935
ΙΝΚΑΤ
+0,95%
4.795
ΙΝΛΙΦ
+3,67%
4.8
ΙΝΛΟΤ
+1,02%
0.993
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.98
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,36%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.045
ΙΝΤΚΑ
-0,34%
2.93
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-0,40%
1.245
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,23%
0.428
ΚΟΥΑΛ
-1,19%
1.162
ΚΟΥΕΣ
-0,35%
5.7
ΚΡΙ
-2,29%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
-0,40%
0.743
ΛΑΜΔΑ
+1,82%
7.26
ΛΑΜΨΑ
-0,53%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+2,26%
1.36
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.85
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.55
ΜΕΝΤΙ
+0,47%
2.12
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+2,40%
2.99
ΜΙΝ
+4,08%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,68%
20.32
ΜΟΝΤΑ
-3,58%
3.5
ΜΟΤΟ
-1,12%
2.66
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-2,41%
25.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.72
ΜΠΡΙΚ
-0,95%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+1,10%
33.08
ΝΑΚΑΣ
-0,65%
3.06
ΝΑΥΠ
-3,22%
0.842
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.364
ΟΛΘ
+0,45%
22.1
ΟΛΠ
-1,51%
29.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.37
ΟΠΑΠ
-0,06%
15.91
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.79
ΟΤΕ
+0,07%
14.83
ΟΤΟΕΛ
-1,16%
10.24
ΠΑΙΡ
-4,15%
0.992
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,26%
3.85
ΠΕΡΦ
0,00%
5.3
ΠΕΤΡΟ
+1,44%
8.46
ΠΛΑΘ
+2,35%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.3
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.194
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
0,00%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
+0,93%
1.62
ΣΑΡ
+0,93%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,29%
0.341
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
+0,69%
5.84
ΣΠΙ
-3,69%
0.522
ΣΠΥΡ
+8,66%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
+0,33%
1.54
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,64%
7.9
ΦΡΙΓΟ
+0,83%
0.242
ΦΡΛΚ
+0,26%
3.795
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.54

Τέλος στα φθηνά αεροπορικά εισιτήρια – Έρχονται νέες αυξήσεις

Όταν έκαναν την εμφάνισή τους οι low-cost αεροπορικές εταιρείες, τα ταξίδια έγιναν προσιτά για πολύ μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων παγκοσμίως. Μετά την αναταραχή που προκάλεσε στις μετακινήσεις η πανδημία, η ανάκαμψη των ταξιδιών έρχεται αντιμέτωπη με μια νέα πρόκληση, αυτήν της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής.

Οι αεροπορικοί ταξιδιώτες θα πρέπει να περιμένουν υψηλότερους ναύλους έως και 29%, λόγω των αυστηρότερων κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) για το κλίμα. Με την αεροπορική βιομηχανία να αποτελεί έναν κλάδο με υψηλές εκπομπές άνθρακα, η ΕΕ έδωσε την αρχική έγκριση για την εφαρμογή κανονισμών που αναγκάζουν τις αεροπορικές εταιρείες να αγοράζουν πλέον πολλά από τα δικαιώματα CO2 που χρειάζονται στο πλαίσιο του συστήματος εμπορίας εκπομπών αερίων, προκειμένου να καλύψουν τη ρύπανση που προκαλούν. Έτσι, εκτιμάται ότι οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων θα αυξηθούν έως και 10 ευρώ ανά πτήση.

Με τους κανόνες αυτούς, θα καταργηθεί σταδιακά έως το 2026 η δυνατότητα των αεροπορικών εταιρειών να λαμβάνουν δωρεάν ένα σημαντικό μέρος των δικαιωμάτων CO2 που χρειάζονται. Ταυτόχρονα, ο συνολικός αριθμός των δικαιωμάτων CO2 θα μειωθεί με την πάροδο του χρόνου, κάτι που οι αναλυτές αναμένουν ότι θα αυξήσει το κόστος της ρύπανσης.

Ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI Europe), είπε σε συνέδριο του κλάδου ότι η ΕΕ «κάνει μια μεγάλη αλλαγή πολιτικής», που θα αλλάξει «τα οικονομικά του κλάδου». Αυτό «θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους για τις αεροπορικές εταιρείες, αύξηση των ναύλων και χαμηλότερη ζήτηση».

Πόσο θα αυξηθούν οι τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια στην Ευρώπη

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα των Financial Times, το αεροπορικό λόμπι Airlines for Europe (A4E) εκτιμά ότι οι ναύλοι σε κόμβους της ΕΕ όπως το Άμστερνταμ, το Παρίσι και η Φρανκφούρτη θα αυξηθούν περίπου 23% έως 29%. Κάτι που υπολογίζεται σε έως και 17% λιγότερους επιβάτες που ταξιδεύουν μέσω κόμβων της ΕΕ.

Πριν από λίγους μήνες ο Michael O’Leary, διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, είχε δηλώσει ότι η αύξηση των περιβαλλοντικών φόρων, μαζί με τις υψηλότερες τιμές του πετρελαίου, σήμαινε ότι η εποχή των φθηνών ναύλων είχε τελειώσει.

Ο διευθύνων σύμβουλος της KLM, Marjan Rintel, στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ομίλου πριν από λίγες ημέρες δήλωσε ότι «οι μέρες των φθηνών πτήσεων έχουν πλέον παρέλθει».

Ο Jaime Rowbotham, αναλυτής της Deutsche Bank, προβλέπει ότι η Ryanair, η Easyjet και η Wizz Air θα δαπανήσουν συνολικά 785 εκατομμύρια ευρώ για δικαιώματα CO2 το οικονομικό έτος 2023, που ισοδυναμούν με περίπου 2,60 ευρώ ανά επιβάτη. Αυτά θα ανέλθουν στα 2,25 δισ. ευρώ μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.

Το κόστος συμμόρφωσης με το EU ETS θα αυξηθεί στα πέντε δισεκατομμύρια ευρώ για τις έξι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες εντός της ΕΕ το 2027, εκτίμησε ο Alex Irving, αναλυτής της Bernstein. Υπογράμμισε ότι «οι αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να το απορροφήσουν και θα πρέπει να αυξήσουν τις τιμές, μεταξύ οκτώ και δέκα ευρώ ανά ταξίδι μετ’ επιστροφής».

Οι άδειες EU ETS δίνουν στον κάτοχο το δικαίωμα να εκπέμπει έναν τόνο CO2. Τα έσοδα από EU ETS διατίθενται σε προγράμματα για την προώθηση της χρήσης Βιώσιμων Αεροπορικών Καυσίμων (SAF).

Οι εκπομπές των αεροπορικών εταιρειών αντιπροσωπεύουν περίπου το 3% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της ΕΕ, μεγάλο μέρος των οποίων οφείλεται στις διεθνείς πτήσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!