THEPOWERGAME
Σήμερα, Κυριακή, θα απολογηθεί ο σταθμάρχης της αμαξοστοιχίας στα Τέμπη, καθώς χθες, ο συνήγορός του πήρε προθεσμία αφού όπως υποστήριξε «υπήρξαν νέα στοιχεία». Σύμφωνα με τον συνήγορό του σταθμάρχη, Στέφανο Παντζαρτζίδη: «είναι στοιχεία καθοριστικά και έπρεπε να ζητήσουμε νέα προθεσμία, ώστε να τα μελετήσουμε και να τα αξιολογήσουμε».
Στο μεταξύ, ένας ακόμη νεκρός ταυτοποιήθηκε από την εξέταση δειγμάτων στα εγκληματολογικά εργαστήρια ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των ταυτοποιημένων θυμάτων του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη στα 55, σύμφωνα με την Αστυνομία που διενεργεί το μακάβριο έργο της αναγνώρισης.
Υπενθυμίζεται ότι ο συνολικός αριθμός των επιβεβαιωμένων νεκρών είναι μέχρι στιγμής 57. Σύμφωνα με τις τελευταίες αναφορές από το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., υπάρχουν και δύο δείγματα βιολογικού υλικού από αυτό που έχουν δώσει συγγενείς, τα οποία δεν ταιριάζουν με αυτά των νεκρών. Αυτό δεν αποκλείεται να διαφοροποιήσει λίγο τον τελικό αριθμό των θυμάτων, αλλά ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες της εργαστηριακής έρευνας, καθώς από την Πυροσβεστική εστάλη και άλλο δείγμα από τον τόπο του δυστυχήματος. Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό από την Πυροσβεστική, πρόκειται για ανθρώπινο μέλος που εντοπίστηκε κατά την μετακίνηση της μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας το βράδυ της Παρασκευής.
Η τέταρτη φωνή
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ της ΕΡΤ, στο ηχητικό ντοκουμέντο που αποτυπώνει την επικοινωνία του σταθμάρχη με το μηχανοδηγό του μοιραίου τρένου και του κλειδούχου, δεν ακούγονται τρεις, αλλά τέσσερις φωνές. Ο δεύτερος μηχανοδηγός που ακούγεται στη συνομιλία, δεν είναι ο μηχανοδηγός της υπερταχείας 62, αλλά τρένου από Λάρισα για Βόλο και μιλάει στον μηχανοδηγό που είναι από τον Βόλο.
Το μοιραίο λάθος
Στην κονσόλα που καταγράφει την πορεία των αμαξοστοιχιών του σταθμαρχείου Λάρισας αποτυπώνεται καρέ- καρέ το λάθος του σταθμάρχη βάρδιας που στάθηκε μοιραίο και στοίχισε τις ζωές 57 ανθρώπων.
Το βράδυ της Τρίτης η επιβατική αμαξοστοιχία κινείται στη μπλε γραμμή στο ρεύμα ανόδου προς Θεσσαλονίκη. Στις 23.04 ο σταθμάρχης Λάρισας δίνει εντολή στο μηχανοδηγό να συνεχίσει την πορεία του, βάζοντας ωστόσο το τρένο στο ρεύμα καθόδου, στο οποίο κινείται και η εμπορική αμαξοστοιχία με κατεύθυνση τη Λάρισα. Το μοιραίο τρένο άλλαξε πορεία, γιατί ο σταθμάρχης ξέχασε τα κλειδιά στην προηγούμενη θέση ενώ θα έπρεπε να τα έχει γυρίσει.
Καταγγελία: «Την ίδια μέρα είχε ξανακάνει λάθος»
Μία νέα καταγγελία για τον 59χρονο κατηγορούμενο, επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τη θέση του. Σύμφωνα με πρώην σταθμάρχη Βόλου, ο σταθμάρχης Λάρισας, το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και μάλιστα την τελευταία ώρα πριν από τη φονική σύγκρουση, έκανε το ίδιο λάθος με άλλη αμαξοστοιχία.
«Την ίδια μέρα έγινε αυτό το ολέθριο πάλι λάθος. Ίσως και από αυτή τη σύγχυση να ακολούθησε και η δεύτερη σύγχυση, λόγω της απειρίας του» τόνισε ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης.
Νέα ερωτήματα για τη φονική τροχιά
Ο Χρήστος Γκλαβόπουλος, μηχανολόγος- ηλεκτρολόγος, μηχανικός και Δικαστικός Πραγματογνώμονας, μιλώντας στην ΕΡΤ θέτει δύο νέα κρίσιμα ερωτήματα αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα. Καταρχάς, αν είχε ενημερωθεί εγγράφως ο σταθμάρχης για την καθοδική πορεία της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Όπως είπε θα πρέπει να διερευνηθεί αν έχει υπάρξει έγγραφο, φαξ ή κάτι άλλο που να ενημερώνει για την επερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία.
Επίσης, θέτει ένα δεύτερο ερώτημα σχετικά με το αν η κονσόλα αποτυπώνει την πορεία των αμαξοστοιχιών. Όπως λέει «πρέπει να διερευνηθεί αν αυτό που δείχνει η κονσόλα είναι η κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών» ενώ στην ερώτηση αν μπορεί να μην το δείχνει απαντά ότι «δεν το γνωρίζουμε ακόμη αυτό».