Γ.Δ.
1408.05 +0,13%
ACAG
-0,19%
5.34
BOCHGR
-1,13%
4.39
CENER
-1,86%
8.44
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-0,97%
8.2
NOVAL
-0,22%
2.27
OPTIMA
-2,15%
12.74
TITC
+1,05%
38.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+5,87%
1.48
ΑΒΕ
+2,87%
0.466
ΑΔΜΗΕ
+1,05%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
+0,55%
3.665
ΑΛΦΑ
-0,49%
1.515
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,02%
9.66
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-5,00%
0.57
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+1,15%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-1,68%
1.76
ΒΙΟΣΚ
+1,45%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,88%
18.36
ΔΑΑ
+1,12%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-1,37%
11.55
ΔΟΜΙΚ
-0,93%
2.665
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,01%
0.299
ΕΒΡΟΦ
+1,09%
1.385
ΕΕΕ
-0,35%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+1,48%
1.512
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+1,53%
1.99
ΕΛΛ
+1,15%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,21%
1.734
ΕΛΠΕ
+0,82%
6.765
ΕΛΣΤΡ
-0,99%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,97%
1.87
ΕΛΧΑ
+0,33%
1.852
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.115
ΕΤΕ
+1,57%
6.99
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
+0,64%
2.058
ΕΧΑΕ
+2,09%
4.4
ΙΑΤΡ
-1,95%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-1,31%
0.301
ΙΛΥΔΑ
+2,15%
1.9
ΙΝΚΑΤ
+1,04%
4.88
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.31
ΙΝΛΟΤ
-0,11%
0.929
ΙΝΤΕΚ
+2,63%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,81%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+0,60%
0.998
ΙΝΤΚΑ
-1,63%
2.71
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.455
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+2,45%
1.088
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.54
ΚΡΙ
-1,40%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-2,54%
0.922
ΛΑΒΙ
+1,10%
0.734
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+1,96%
2.08
ΜΕΡΚΟ
-9,50%
40
ΜΙΓ
-1,48%
2.995
ΜΙΝ
-1,96%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,10%
19.37
ΜΟΝΤΑ
-1,60%
3.69
ΜΟΤΟ
-1,38%
2.51
ΜΟΥΖΚ
-2,31%
0.635
ΜΠΕΛΑ
+0,57%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,24%
0.818
ΞΥΛΚ
0,00%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,41%
21
ΟΛΠ
+0,81%
31.25
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,41%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
-0,99%
14.98
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
10.2
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,44%
3.599
ΠΕΡΦ
-1,10%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.88
ΠΛΑΘ
0,00%
3.935
ΠΛΑΚΡ
+2,24%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.57
ΣΑΡ
+0,94%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,22%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+2,67%
1.54
ΣΠΕΙΣ
-2,13%
5.52
ΣΠΙ
+0,40%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
+1,77%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,62%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+2,50%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
0,00%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

DW: Μία προδιαγεγραμμένη καταστροφή στα Τέμπη

Τα γερμανικά ΜΜΕ αναφέρονται εκτενώς στο προβληματικό ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο μετά την τραγωδία στα Τέμπη που προκάλεσε τον θάνατο τουλάχιστον 46 επιβατών και τον τραυματισμό δεκάδων ακόμη.

«Γιατί βρίσκονταν και τα δύο τρένα σε μετωπική πορεία στις ίδιες ράγες;», διερωτάται η Süddeutsche Zeitung.

«Σύμφωνα με τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης, ο σταθμάρχης έδωσε εντολή αλλαγής κατεύθυνσης στις ράγες, ωστόσο το σύστημα δεν την εκτέλεσε. Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας, εξήγησε ότι το ηλεκτρονικό σύστημα που υποτίθεται ότι προειδοποιεί τους μηχανοδηγούς για τα ερχόμενα τρένα στη γραμμή δεν λειτουργεί εδώ και χρόνια. “Τίποτα δεν λειτουργεί, όλα γίνονται χειροκίνητα”, είπε, για ολόκληρη τη διαδρομή μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Σε συνολικά 15 σταθμούς, ο εκάστοτε σταθμάρχης έπρεπε να δώσει το πράσινο φως στο τρένο με το χέρι για να συνεχίσει το ταξίδι του. Δεν υπάρχουν ηλεκτρονικοί έλεγχοι και γι’ αυτό ευθύνονται οι αρχές: “Διαμαρτυρόμαστε συνεχώς γι’ αυτό”, δήλωσε ο Γενιδούνιας, επικεφαλής του συλλόγου», αναφέρει το δημοσίευμα της SZ.

Οι μηχανοδηγοί ταξιδεύουν σχεδόν στα τυφλά

«Οι σταθμάρχες μεταδίδουν τις οδηγίες μέσω ασυρμάτου στους μηχανοδηγούς, οι οποίοι ταξιδεύουν σχεδόν στα τυφλά: δεν υπάρχει ούτε ηλεκτρονικό σύστημα καθοδήγησης και παρακολούθησης ούτε φανάρια που θα μπορούσαν να ανάψουν κόκκινα σε περίπτωση κινδύνου», εξηγεί η tageszeitung.

«Το σιδηροδρομικό ατύχημα στην κοιλάδα των Τεμπών ήταν μια προδιαγεγραμμένη καταστροφή. Το 2019, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε ήδη επιβάλει πρόστιμο δύο εκατομμυρίων ευρώ στην Ελλάδα για ανεπαρκή ασφάλεια στις αμαξοστοιχίες, ενώ τον Απρίλιο του 2022 ένας εμπειρογνώμονας προειδοποιούσε σε επιστολή του για τα σιδηροδρομικά ατυχήματα. Όμως, όλες οι προειδοποιήσεις έπεσαν στο κενό», σχολιάζει η εφημερίδα του Βερολίνου.

«Από την πώληση της Hellenic Trains στους ιταλικούς κρατικούς σιδηροδρόμους το 2017, τα προβλήματα δεν έχουν μειωθεί, με πιο πρόσφατο το παράδειγμα των απαράδεκτα κακών τρένων Pendolino, από τους Ελβετικούς Ομοσπονδιακούς Σιδηροδρόμους SBB. Τρένα αυτού του τύπου συνέδεαν κυρίως την Ελβετία με την Ιταλία από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 και μετά, προτού η SBB στείλει τη συντριπτική πλειοψηφία των Pendolinos για παλιοσίδερα. Το αφεντικό της SBB είχε μιλήσει τότε για μια “φρίκη” που έφτασε στο τέλος της. Όταν οι ιταλικοί κρατικοί σιδηρόδρομοι έστειλαν πέντε εναπομείναντα Pendolinos στην Ελλάδα, ο πρώην επικεφαλής της SBB δήλωσε πως “το μόνο που μπορώ να πω για τα Pendolinos είναι: καλή τύχη”».

Η taz καταλήγει τέλος πως «η Hellenic Trains διαφημίζει ότι μπορεί κανείς να ταξιδέψει από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από τέσσερις ώρες με τα γρήγορα τρένα τους. Μετά την τραγωδία των Τεμπών, για τους Έλληνες αυτό μοιάζει με κοροϊδία».




Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!