Γ.Δ.
1427.8 +0,30%
ACAG
-0,34%
5.88
CENER
-0,10%
9.89
CNLCAP
-0,68%
7.35
DIMAND
+1,06%
8.59
NOVAL
-0,72%
2.7
OPTIMA
-2,03%
11.6
TITC
-0,17%
28.85
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+0,70%
1.436
ΑΒΕ
+1,10%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.225
ΑΚΡΙΤ
-9,09%
0.8
ΑΛΜΥ
+0,94%
2.69
ΑΛΦΑ
-0,40%
1.6035
ΑΝΔΡΟ
-1,86%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+1,22%
11.66
ΑΣΚΟ
+1,34%
3.02
ΑΣΤΑΚ
+0,90%
6.76
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
+1,36%
11.2
ΑΤΤΙΚΑ
-1,16%
2.56
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,67%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+0,82%
2.47
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.295
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
+0,68%
1.48
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,12%
16.58
ΔΑΑ
+0,13%
7.77
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,71%
11.4
ΔΟΜΙΚ
-1,31%
3.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.323
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.505
ΕΕΕ
+0,31%
32.1
ΕΚΤΕΡ
+2,02%
4.29
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,17%
2.595
ΕΛΠΕ
+0,83%
7.915
ΕΛΣΤΡ
+5,53%
2.29
ΕΛΤΟΝ
+1,54%
1.712
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.86
ΕΝΤΕΡ
+0,64%
7.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+2,36%
1.3
ΕΤΕ
+1,29%
7.88
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.1
ΕΥΔΑΠ
+1,66%
5.51
ΕΥΡΩΒ
+0,88%
2.073
ΕΧΑΕ
+0,11%
4.76
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
-2,50%
0.351
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-0,99%
5.01
ΙΝΛΙΦ
-1,48%
4.66
ΙΝΛΟΤ
+4,67%
1.256
ΙΝΤΕΚ
+0,36%
5.57
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,65%
2.38
ΙΝΤΕΤ
-3,98%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+3,91%
3.455
ΚΑΡΕΛ
+2,96%
348
ΚΕΚΡ
+3,33%
1.395
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
+0,64%
1.58
ΚΟΡΔΕ
-2,09%
0.469
ΚΟΥΑΛ
-1,48%
1.196
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,44%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,32%
1.155
ΛΑΒΙ
+1,05%
0.868
ΛΑΜΔΑ
+1,45%
7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
-10,14%
0.266
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
+0,77%
2.62
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+1,50%
4.05
ΜΕΝΤΙ
-1,12%
2.64
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-1,38%
3.58
ΜΙΝ
+1,64%
0.62
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,52%
23.12
ΜΟΝΤΑ
+1,84%
3.32
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.715
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,37%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.875
ΜΠΤΚ
-9,48%
0.525
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.4
ΝΑΚΑΣ
+3,03%
2.72
ΝΑΥΠ
+4,26%
0.98
ΞΥΛΚ
+1,53%
0.266
ΞΥΛΠ
+2,82%
0.51
ΟΛΘ
-2,39%
20.4
ΟΛΠ
+0,59%
25.45
ΟΛΥΜΠ
+0,81%
2.48
ΟΠΑΠ
+0,81%
14.92
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.895
ΟΤΕ
-3,33%
13.34
ΟΤΟΕΛ
+1,39%
11.64
ΠΑΙΡ
0,00%
1.13
ΠΑΠ
-2,42%
2.42
ΠΕΙΡ
+1,17%
3.634
ΠΕΤΡΟ
+3,58%
8.68
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.83
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+2,29%
1.162
ΠΡΟΝΤΕΑ
+0,73%
6.9
ΠΡΟΦ
+2,26%
4.75
ΡΕΒΟΙΛ
+3,50%
2.07
ΣΑΡ
+0,55%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.34
ΣΙΔΜΑ
+3,85%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-0,31%
6.52
ΣΠΙ
+3,40%
0.67
ΣΠΥΡ
-9,68%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,51%
19.6
ΤΖΚΑ
+3,69%
1.545
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,48%
0.238
ΦΡΛΚ
+0,26%
3.91
ΧΑΙΔΕ
+3,88%
0.67

Κορκίδης: Ανεπηρέαστες οι εκπτώσεις από την οικονομική κόπωση των εορτών

«Με θετικό πρόσημο ολοκληρώθηκαν οι χειμερινές τακτικές εκπτώσεις, τόσο για τις εμπορικές επιχειρήσεις της Αττικής όσο και για τους καταναλωτές, με συμφέρουσες αγορές» όπως σημειώνει σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης σχολιάζοντας τα αποτελέσματα των χειμερινών εκπτώσεων στην Αττική.

Ο πρόεδρος όμως υπογραμμίζει επιπλέον ότι: «η ελληνική αγορά δεν μπορεί να «σηκώσει» ανεξέλεγκτα τις αλυσίδες χαμηλού κόστους που στοχεύουν στην ανάγκη των νοικοκυριών με χαμηλά εισοδήματα, καθώς η Ελλάδα δεν μπορεί, λόγω ανάγκης και ακρίβειας να γίνει «Eldorado» για αυτές, ούτε να επιτρέψει «να εισπράξουν» το market pass και τα χρήματα στήριξης των επιδοτήσεων υπέρ των καταναλωτών, σε βάρος άλλων επιχειρήσεων.

Πιο αναλυτικά αναφέρει:

Οι χειμερινές τακτικές εκπτώσεις ολοκληρώθηκαν με θετικό πρόσημο για τις εμπορικές επιχειρήσεις της Αττικής και με συμφέρουσες αγορές για τους καταναλωτές.

Οι εναλλαγές των καιρικών συνθηκών που επικράτησαν τον φετινό χειμώνα, άλλαξαν εν μέρει τις καθιερωμένες αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών κατά τη διάρκεια των τακτικών εκπτώσεων. Τουλάχιστον όσον αφορά στην αγορά της Αττικής αυτό που επιβεβαιώνεται από τα περισσότερα καταστήματα ένδυσης είναι πως λόγω του ήπιου χειμώνα μειώθηκαν οι πωλήσεις στα «βαριά» και ακριβότερα ρούχα. Από τον Μάρτιο αρκετά από τα αποθέματα που έχουν τα εμπορικά σε χειμερινά ρούχα θα μείνουν απούλητα και πολλοί καταναλωτές θα περάσουν πλέον το υπόλοιπο μικρό χειμωνιάτικο διάστημα, με όσα ήδη διαθέτουν. Αντίθετα στα υπόλοιπα είδη ο κλάδος της ένδυσης και υπόδησης κινήθηκε, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, θετικά τον Ιανουάριολόγω και των πολλών εορτών.

Σημειωτέον πως η αξία των πωλήσεων του κλάδου της ένδυσης και υπόδησης ξεπέρασε σε ετήσια βάση τα 3 δισ. ευρώ. Σε συνέχεια λοιπόν της ανοδικής πορείας του 2022 ξεκίνησε και το 2023, με τις τρεις πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων να είναι οι καλύτερες για τους εμπόρους από άποψη αγοραστικής κίνησης. Το ενδιαφέρον των καταναλωτών προσέλκυσαν και φέτος τα επώνυμα προϊόντα, καθώς και οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, έπιπλα και όλα τα είδη σπιτιού. Τα πρώτα συμπεράσματα δείχνουν πως οι χειμερινές εκπτώσεις ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες μας με την αγοραστική κίνηση σε καλύτερα επίπεδα από πέρυσι. Η εκπτωτική αγορά δεν επηρεάστηκε από την «οικονομική κόπωση» των εορτών, ενώ φαίνεται πως ο στόχος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο επιτεύχθηκε. Η ανοδική πορεία των πωλήσεων λιανικής του 2022 με επιπλέον 7 δισ. ευρώ και ετήσια αύξηση στα επίπεδα του 12%, φθάνοντας τον κύκλο εργασιών του 2022 στα 62 δις ευρώ, συνεχίζεται και το 2023, αφού ο τζίρος του φετινού διμήνου, Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου, σε πρώτη εκτίμηση φαίνεται να έχει ξεπεράσει κατά τουλάχιστον 5% τα 5,5 δισ. ευρώ του αντίστοιχου διμήνου του 2019.

Ωστόσο αυτό που πρέπει να διαχωρίσουμε είναι οι χαμηλές τιμές προϊόντων στις δύο περιόδους τακτικών εκπτώσεων και να προσέξουμε τις διαφορές των προϊόντων ένδυσης, υπόδησης και καλλυντικών που πωλούνται από τις αλυσίδες χαμηλού κόστους. Η ελληνική αγορά δεν μπορεί να «σηκώσει» ανεξέλεγκτα τις αλυσίδες χαμηλού κόστους που στοχεύουν στην ανάγκη των νοικοκυριών με χαμηλά εισοδήματα, καθώς η Ελλάδα δεν μπορεί, λόγω ανάγκης και ακρίβειας να γίνει «Eldorado» για αυτές, ούτε να επιτρέψει «να εισπράξουν» το market pass και τα χρήματα στήριξης των επιδοτήσεων υπέρ των καταναλωτών, σε βάρος άλλων επιχειρήσεων. Είναι προφανές ότι οι αλυσίδες αυτές με τις τακτικές εισόδου τους στην εγχώρια αγορά προκαλούν στρεβλώσεις στο ελεύθερο και θεμιτό ανταγωνισμό που ο εμπορικός κόσμος της χώρας τηρεί με σεβασμό στον πελάτη, παρά τις όποιες εξωγενείς αντίξοες πληθωριστικές συνθήκες βιώνει η αγορά. Οι αλυσίδες χαμηλού κόστους που λειτουργούν στις δυτικοευρωπαϊκές αγορές είναι συγκεκριμένες και λειτουργούν κάτω από συγκεκριμένο πλαίσιο με βάση τα ισχύοντα σε κάθε χώρα μέλος της Ε.Ε. και σε αριθμούς που «σηκώνει» η κάθε εγχώρια αγορά.

Τέλος επισημαίνω πως τα φαινόμενα αισχροκέρδειας ή εξαπάτησης των καταναλωτών, κυρίως παρατηρούνται, όπου οι επιλογές του καταναλωτή είναι καθορισμένες και περιορισμένες. Είναι θετικό πως φέτος την περίοδο των εκπτώσεων στην αγορά, η παραβατικότητα μειώθηκε σε καταγγελίες και κυμάνθηκε σε χαμηλότερο ποσοστό από πέρυσι και συγκεκριμένα κάτω του 6%.’Αρα αυτό που ενισχύει τους μηχανισμούς προστασίας του καταναλωτή είναι η σωστή ενημέρωση και η συνέπεια των εμπορικών επιχειρήσεων κάθε τοπικής αγοράς.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!